2020-02-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det verkar som att de svenska makthavarna mer eller mindre skiter i om viruset sprids i Sverige, så jag undrar om någon insatt person vet om ledarna för våra grannländer agerar likadant? I de fall jag hittills sett verkar kämpandet mest vara ett spel för galleriet.

Kontentan blir att det är ganska meningslöst för Danmark och Norge (som exempel) att kämpa emot spridningen om inte Sverige gör det. Allt med tanke på hur mycket folk det rör sig över gränserna varje dag.
Alla länder i Europa agerar ungefär likadant, eftersom alla följer vad WHO säger. Men WHO (globalisterna) är bara glada om Europa går åt helvete. Självklart borde man ha stängt alla gränser och stoppat allt flyg från Kina för länge sedan.
De vill ha hit smittan. Det kan knappast någon tvivla på längre. De ekonomiska skadorna av ett flygstopp skulle varit försumbara jämfört med vad vi nu har framför oss. De experter som jobbar med smittspridning dagligen har säker simulerat detta scenario massor av gånger. De vet vad som kommer att hända om man låter det spridas.
Citera
2020-02-29, 09:38
Medlem
Frankrike stoppar nu att folk hälsar genom att skaka hand.

Varför är Löfven så sen med att införa detta? Han har ju hela MENAsverige på sin sida.

https://www.reuters.com/article/us-china-health-france/france-warns-against-handshakes-as-corona-infections-soar-idUSKCN20M2ZB

Citat:
French authorities on Friday recommended that people refrain from shaking hands to prevent infection from the coronavirus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Med tanke på FHM/1177’s hantering så måste man nog utgå ifrån en kraftig underdiagnosticering även i Sverige:

Om du tagit >700 tester på de mest misstänkta fallen och får napp på 5-6 stycken + nära kontakter till dessa, kan man inte säga att det råder underdiagnostisering ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Alla länder i Europa agerar ungefär likadant, eftersom alla följer vad WHO säger. Men WHO (globalisterna) är bara glada om Europa går åt helvete. Självklart borde man ha stängt alla gränser och stoppat allt flyg från Kina för länge sedan.
De vill ha hit smittan. Det kan knappast någon tvivla på längre. De ekonomiska skadorna av ett flygstopp skulle varit försumbara jämfört med vad vi nu har framför oss. De experter som jobbar med smittspridning dagligen har säker simulerat detta scenario massor av gånger. De vet vad som kommer att hända om man låter det spridas.

Det är dags att lämna EU nu.
Citera
2020-02-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
I UK har dom t.ex sagt att i värsta fall om det händer att många människor är smittade så kommer de äldre inte få någon hjälp alls och man prioriterar endast de unga som kanske har en större risk att överleva för att inte slösa bort massa resurser.

Kan detta hända i Sverige eller ska alla behandlas lika?

Det kan vi spekulera i, men ställer du frågan till någon myndighet kommer du inte få något svar. Tror jag.
Citera
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Även om jag inte riktigt håller med Stefan Löfven så måste jag säga att han hanterar detta mycket bra. Han syns och försäkrar befolkningen om att man försöker ha detta under kontroll. Här i UK så har premiärministern inte ens uttalar sig en enda gång.

Problemet för kritiskt till tänkande är att han inte förklarar VARFÖR han påstår att allt är under kontroll. Vad har han för beräkningar bakom det påståendet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Håll käften! Folk frågar hela tiden och alla orkar inte läsa hela tråden. Din jävla idiot!
Men nått kan man ju ta reda på själv. Googla handhygien osv så får du svar.
Citera
Medlem
Nihennas avatar
-
Senast redigerad av Nihenna 2020-02-29 kl. 09:43.
Citera
2020-02-29, 09:40
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
I UK har dom t.ex sagt att i värsta fall om det händer att många människor är smittade så kommer de äldre inte få någon hjälp alls och man prioriterar endast de unga som kanske har en större risk att överleva för att inte slösa bort massa resurser.

Det är gängse medicinsk prioritering. Även under normala omständigheter görs större insatser för yngre patienter, men i en krissituation blir prioriteringsordningen mer uttalad och får större konsekvenser.

Sen ser jag personligen överlevnad som en chans, snarare än en risk, men vi har alla olika perspektiv.
Citera
2020-02-29, 09:40
Medlem
Citat:
Det är dags att lämna EU nu.

Inte ens Brexit hjälpte...
Citera
2020-02-29, 09:41
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Om det skulle gå riktigt jäkla illa så måste man naturligtvis prioritera, och då lägger man hellre resurserna på en 20-åring med goda chanser framför en 90-åring med dåliga förutsättningar.
Citera
2020-02-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Infektionen kan även vara tvåfasig. De behöver alltså inte ha blivit smittade "två gånger". Vi vet inte mycket om detta virus egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av jaghetertorsten
Lugna dig. Smittskyddsläkare har redan kontaktat personer som reste med samma tåg, har man inte blivit kontaktad så har man inte befunnit sig på det berörda tåget.

Det tog enligt GP två dagar innan FHM ens kontaktade SJ.... Inte ens chans att de hittar alla resenärer. Åker jag till tåg har jag tex aldrig platsbiljett. Och har jag platsbiljett så sätter jag mig ofta nån annanstans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in