2020-01-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Hur vet du det?
Ja, vad har man mörkat menar du?
Citera
2020-01-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, vad har man mörkat menar du?

Hur fan skulle jag veta det ifall dom har mörkat.
Citera
2020-01-23, 13:30
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Mitt svar: Det kommer bara öka korruptionen. X köper bilj till Y som inte får köpa. Det är en illusion att man kommer kunna hålla koll på dem.
Om det ska fungera måste korruptionen kodas in i systemet vilket jag finner osannolikt. Annars förutsätter jag att även om du har en biljett i handen behöver du legitimera dig x antal gånger innan du ens får kliva på tåget.

Någon som köper biljetter men aldrig reser kommer nog att ha en ganska kortvarig karriär som langare.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-23 kl. 13:34.
Citera
2020-01-23, 13:32
Medlem
Citat:
Hur fan skulle jag veta det ifall dom har mörkat.
Nej, just det. De har inte mörkat, anser jag. Man har gett WHO alla data och de Svenskar som finns i Wuhan lämnar inga avvikande rapporter om läget i staden.
Citera
2020-01-23, 13:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Följande är dock lite oroväckande: Inside the Chinese lab poised to study world's most dangerous pathogens - som ligger i Wuhan, Kina https://www.nature.com/news/inside-the-chinese-lab-poised-to-study-world-s-most-dangerous-pathogens-1.21487

Den information som kommer från Kina i nuläget ska man kanske inte lita allt för mycket på.

Oj. Läskigt!
Citera
2020-01-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, just det. De har inte mörkat, anser jag. Man har gett WHO alla data och de Svenskar som finns i Wuhan lämnar inga avvikande rapporter om läget i staden.

Ifall du litar 100% på den Kinesiska regeringen så är det upp till dig, jag säger inte att dom har mörkat något men utesluter inte att dom mörkar något heller.
Citera
2020-01-23, 13:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ifall du litar 100% på den Kinesiska regeringen så är det upp till dig, jag säger inte att dom har mörkat något men utesluter inte att dom mörkar något heller.
Kineserna har varit öppna med information om detta virus. Bygg inga halmgubbar.
Citera
2020-01-23, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kineserna har varit öppna med information om detta virus. Bygg inga halmgubbar.

Men de gick väl ut senare än när de visste om det också denna gång?
Citera
2020-01-23, 13:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Gjorde exakt samma reflektion som du när jag hörde smittan tagit sig till Thailand. Blir som en sen julklapp till oss andra när plan på plan flyger in med harklande och hostande återvändande turister.

Det bästa är att nu är de panka också så ligga hemma och va sjuk är otänkbart. Man beger sig lätt febrig till jobbet, gärna åker man kommunalt, på jobbet snörvlar man och hostar så man garanterat sprider smittan till alla i takt med skryt från resan. På hemvägen slinker man in på stormarknaden för kylen gapar tom under butiksbesöket torkar man sin snoriga näsa med handen och hostar friskt medan man vrider och vänder på varorna för hitta bästa biten.
Vet att man på Fiumicino (flygplats i Rom) snabbt var uppe med scanners som läser av om ankommande från typ Kina har feber. De som visar tecken på feber förs undan för isolering/undersökning.
Citera
2020-01-23, 13:42
Medlem
Citat:
Jag litar inte 100% på den Kinesiska staten men det finns inget i den här historien som antyder att man hemlighåller något. Inte ännu i alla fall.
Citera
2020-01-23, 13:42
Medlem
Givetvis är det tråkigt att några få människor med dåligt immunförsvar riskerar att dö men varför skapar ett helt vanligt förkylningsvirus panik? Luftföroreningar och rökning orsakar långt flera dödsfall i Kina. Trodde att kineser var lite smartare än då.
Citera
2020-01-23, 13:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo0000
Men de gick väl ut senare än när de visste om det också denna gång?
Vet du det, eller vet du det inte? Du avslutade meningen med ett frågetecken.

Inte för att jag vill försvara kineserna, men jag tar för givet att ”alla” vill göra en egen bedömning innan man trycker på larmknappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in