2020-01-25, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Haha med tanke på hur du skriver så måste du fan vara utvecklingsstörd.

Givetvis.
Hur bra Svenska skulle du skriva efter 25 år. Under mina år i Ostasien har jag bara jobbat några få månader vid ett Svenskt företag, 2007. Det var en hemsk firma som utnyttjade Kineserna och den svenska ägaren bodde i fint område utanför Malmö.

Kan vi sluta med att kalla varandra....
Citera
2020-01-25, 08:57
Medlem
okok1s avatar
Det är ju många kineser som bor i Afrika också. Konstigt att det inte har kommit dit än.
Citera
2020-01-25, 08:58
Medlem
Sharm0tas avatar
Jag tycker det är märkligt att Sydamerika och Afrika inte rapporterar några fall. Speciellt Afrika är ju Kinas nya koloni, det i samband med Afrikas efterblivenhet borde ju ha exploderat i omfattning av smittade. Kanske är det Afrikas efterblivenhet som gör att de själva inte är medvetna om som pågår, men det är helt osannolikt att Afrika skulle ta sig ur detta utan en enda skråma. Nyhetsrapporteringen är inte så direkt som siffrorna visar.

Edit: tvåa på negerbollen.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-25 kl. 09:00.
Citera
2020-01-25, 08:58
Medlem
8. Beställ matkassar hem.

Är det så bra med tanke på att den som levererar träffar mycket folk.Då borde dom vara
Riktiga bakteriehärdar.
Citera
2020-01-25, 08:59
Medlem
Ni som oroar er kan slappna av, svensken kommer inte att dö ut p.g.a ett ”kina”virus.

Medans Kinesens immunsystem håller sig starkt genom att inmundiga färsk och propert tillagad mat så dör svensken ut p.g.a svenske mannens låga fertilitet orsakat av alltför mycket helfabrikat mikromat i kistan.
Njut av det istället nu i kväll när ni sätter er till bords med era ICA pizzor.

Bon Appetit!
Citera
2020-01-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Saker att tänka på.

1. Sjukhus ska man undvika. Det rådet ger man även i Kina nu.
2. Ta säsongsvaccin mot influensa så man förhoppningsvis slipper att ha med sjukvården att göra.
3. Sprita händerna. Ha en liten flaska med spritgel med.
4. Peta inte i näsa och ögon.
5. Undvik flygplatser och transporter dit
6. Undvik allmänna kommunikationer. Speciellt under rusningstid. Gå, cykla, ta bilen.
7. Jobba hemifrån.
8. Beställ matkassar hem.
9. Undvik folksamlingar.
Alla kan tyvärr inte göra allt det du skriver
Citera
2020-01-25, 09:02
Medlem
Peyotedudes avatar
Liksom med influensan så tänker jag att det bara är sängliggande sväcklingar på +90 som dör.
Citera
2020-01-25, 09:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Ni som oroar er kan slappna av, svensken kommer inte att dö ut p.g.a ett ”kina”virus.

Medans Kinesens immunsystem håller sig starkt genom att inmundiga färsk och propert tillagad mat så dör svensken ut p.g.a svenske mannens låga fertilitet orsakat av alltför mycket helfabrikat mikromat i kistan.
Njut av det istället nu i kväll när ni sätter er till bords med era ICA pizzor.

Bon Appetit!
”Kinaviruset” i Sverige stavas ”folkutbyte via massinvandring”, olika metoder men samma resultat. Ha en trevlig kväll och kom ihåg att morsa på de vita medan de fortfarande existerar. En fördel med en saftig pandemi kan vara att nationsgränser åter börjar betyda något.
Citera
2020-01-25, 09:05
Medlem
Madagascars avatar
Sjukhusbygge i Wuhan pågår: https://youtu.be/UtW9Inha82s

Mycket folk och många maskiner i arbete. Ska tydligen vara klart om några dagar.
Citera
2020-01-25, 09:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
På bilder från sjukhusen i kina ser man att de smittade är uppkopplade till maskiner och verkar vara nedsövda med konstgjord andning. Är det så att lungorna kollapsar av viruset?
Citera
2020-01-25, 09:06
Medlem
Kan vi hålla tråden ren från personangrepp, Iran, Putin vänner, Kina hatare.

Jag skriver om mina vänner i Wuhan och om min familj nyår firande i Hunan.
Citera
2020-01-25, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Låt oss jämföra dödligheten med tidigare coronavirus:

Dagens virus (har inget namn än): 2-4%
SARS: 10%
MERS: 33%

Med det sagt så verkar dagens virus vara mycket mera smittbärande.
Ett exempel är en patient som smittat 16 sjukvårdsanställda under en mycket kort tid.

Viruset i sig självt är inte så farligt idag, det farliga är om/när viruset MUTERAS, då kan det bli riktigt illa ifall det vill sig, eftersom den kan få helt andra egenskaper.

Om då viruset sprider sig överallt, vi HAR funnit ett vaccin för hur det var innan mutationen, och viruset väljer att mutera sig, då är det ridå.

Fel

Dödligheten beräknas inte enligt: antalet döda / med antalet smittade
Dödligheten beräknas enligt: antalet döda / (antalet döda + antalet tillfrisknade)

i skrivande stund är det 41 döda och 38 tillfrisknade enligt livemappen. Det innebär att dödligheten inte är 3% utan 52%. Igår natt när jag skrev mitt förra inlägg om i stort sett samma sak var det 26 döda och 36 tillfrisknade så då låg dödligheten på 42%.

Vad jag tycker är ännu mer oroande är det faktum att folket blöder från munnen. Varför? Jo, för att det stämmer alldeles för bra överens med en sak som skrevs på 4chan. Jo, jag vet att 4chan anses vara ett cucu nest... men när någon sitter och "förutsäger" folk som dör på stående fot med blödningar ur munnen som en del av symptomen och det är precis det man nu får se på filmer och bilder så känns det allt annat än trevligt. Enligt det som skrevs där är det vi ser nu ett biovapen som kommit lös i den generella populationen. Sanningshalten låter jag vara osagd, allt jag säger är att det är oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in