2020-01-26, 23:26
Avslutad
Jag vet åtminstonde en svensk viruset aldrig kommer attackera. Han heter Stefan,en del kallar honom för svetsarn. Han är så osynlig, trots att han har en viktig post i samhället, så viruset kommer liksom bara glida igenom honom.
Citera
2020-01-26, 23:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om det är lika smittsamt som en vanlig influensa så kommer väl i princip alla människor exponeras för det och antingen blir de inte sjuka eller så blir de det. Ingen kommer väl undan i det långa loppet?
Om alla människor exponeras kommer några bli sjuka och några gå omkring utan symptom och smitta fler.
För varje sjuk person blir tre till smittade.

Tänk dig den pyramiden när det redan nu finns 200 000 smittade i Asien.

1
3
9
27
81
243
osv
Citera
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Vad menar du med det?
Ja vad tror du spontant att jag menar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Det finns ju fördelar med att viruset ev. nu frodas i Malmö.

Snart är vårdkrisen i hela södra Sverige och inte minst Stockholmsregionen löst.

#Varannandog
Citera
2020-01-26, 23:28
Avslutad
En intressant aspekt. Kommer svenskarna bli så nojiga så kinakrogarna får tomt med kunder eller?
Citera
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Var väll någon runt 36 om jag inte minns fel
Med nedsatt immunförsvar.

Unga och friska kommer ha oerhört svårt att dö i det här, oavsett vad alla domedagsrunkare här inne tänker och tycker.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Arlanda har 23 miljoner passagerare per år och kapaciteten byggs nu ut till 40 miljoner per år. Plus alla andra flygplatser, hamnar och vägar.

Men nu kommer väl inte alla dessa 23 miljoner från just Wuhan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Jag har väl aldrig sagt att den överförs på något magiskt vis. Självklart måste någon fysisk överföring ske. Det finns dock alltid utandningsluft, saliv, tårar, blod, eller vad det nu må vara som far omkring i luften. Det enda vi kan göra är att hoppas och be om att det inte blir en lika urspårad epidemi som spanska sjukan. Kineserna verkar ju ta det här minst sagt allvarligt i alla fall eftersom de har satt hela städer i karantän. Tänk dig att ”bara” låsa ner hela Stockholm och det har man gjort med mångmiljonstäder.

Kina förebygger mot värsta tänkbara scenario. Jag är dock förvånad över så kallade experter som initialt gav fritt rum att resa till Kina bara man undvek det specifika området och avfärdade det som något minimalt. Idioter..
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så här: man ska aldrig lägga alla ägg i samma korg. Jag vägrar dock att slå ifrån mig eventuella lösningar pga ideologiska blockeringar.

Det handlar inte om en ideologisk blockering utan att herrn inte har förstått hur vacciner fungerar. Vaccinering är en lösing som ska användas sparsamt, inte generöst, för då riskerar man lätt att skada fler människor än vad sjukdomen man vaccinerar emot gör. Det finns ingen seriös debatt angående detta i Sverige eftersom Sverige inte längre har tillgång till människor med kompetensen att bedriva medicinsk forskning och utveckling.
Citera
2020-01-26, 23:29
Medlem
1.bunkra upp med mat/vätska
2.stanna hemma
3.vänta tills de avtar om de nu gör de
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ja precis världen överdriver, oproportionella åtgärder. Faktum kvarstår den har inte högre dödlighet än en vanlig influensa. Det faktumet kan ni foliehattar liksom inte bara ignorera.

Hur kan du veta det?
Man får nästan den där känslan att ingen kommer gå på din begravning i alla fall. Hur känner du inför det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Den metoden som funkar bäst är den som man själv orkar driva igenom. Du kommer att klara dig för att du har en plan, det hade man inte förr i tiden. Vi hörs efter apokalypsen, kanske kan vi idka byteshandel och snacka minnen från tiderna när rinnande vatten i kran var en självklarhet. 👍🏻

Definitivt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in