2020-01-26, 23:20
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Vad är en andningsmask av rätt sort? Vill veta.
Jag kan inte säga vilken du ska använda, kan bara ge tips på vad du ska googla. ”FFP3” och ”N95” som sökord är en bra början.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
UD avråder från resor till Kina. De kanske får lov att avråda från resor till Skåne också. Eller inrikesministern får snarare göra det.
Det märkliga är att de avråder från de OMRÅDEN där det finns fall. De borde avråda från resor i hela Asien....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinsaft123
Vågar man jobba på sjukhuset i Helsingborg imorgon?

Undvik att hångla med asiater bara ska du se att det går bra
Citera
Avslutad
Smittans dödlighet gäller väl framförallt äldre och kanske småbarn med nedsatt immunförsvar, en sjukdomsbild sedan tidigare. Spridningen ser inte jag som extremt farligt. Det är ju försent hejda den. Det farliga består väl i om viruset muterar, blir mer aggressivt och du får en högre death rate. Att en massa kineser sk-ter i vad myndigheter säger är väl inget förvånande. Man har sett dem på gränsbevakarna Australien. - Nä vi har inte deklarerat nån mat för vi har inget. Sedan har de väskorna fullpackade..Morsan packade eller det där är inte mat det är grönsaker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Vi har ju väldigt få mätpunkter. Officiellt 56 döda och sista snittåldern jag hörde var 73(?). Sedan får vi lägga till eventuella mutationer på det och hur snabbt de smittar och vilka de smittar.

Men detta är inte första utbrottet. Sars tillhör samma familj virus och vi vet hur det fungerar.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoLogo
Haha ja om jag bott i USA hade det inte vart något problem

Jaktlicens tar dig långt.
Citera
2020-01-26, 23:21
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodafrukt
Sluta upp med att märka ord, kommunist.
OK Boomer.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur länge tycker du att folk borde göra det med anledning av coronaviruset som just nu gracerar?
Har man möjlighet till det ska man naturligtvis göra det så länge tills man kan blåsa faran över.

Eller vill du dö?

Man kan "home-schoola" barn med uppslagsverk. Det är inga problem. Det här är en exceptionell och känslig situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Inget fall bekräftat i Malmö

Det kan min röv räkna ut redan nu...
Citera
2020-01-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Det finns inget botemedel mot detta virus, så gå till akuten för att få det undersökt verkar vara en dum ide, då man istället riskerar att få det av andra patienter i väntrummet istället.

Finns inget botemedel emot något virus, inte vanlig influensa heller.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Effektiviteten hos vaccinering är överdriven (hygien är många gånger mer effektivt för flockimmunitet) och de negativa effekterna från vaccinering diskuteras inte alls. Den huvudsakliga anledningen till vaccineringshysterin är att vacciner är en stadig källa till inkomst för läkemedelsindustrin som har råd att lägga många miljoner dollar på lobbying och köpt journalistik.
Så här: man ska aldrig lägga alla ägg i samma korg. Jag vägrar dock att slå ifrån mig eventuella lösningar pga ideologiska blockeringar. Hade vi tänkt sådär allihop hade vi redan dött av smittkoppor eller hasat runt med polio.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-26 kl. 23:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det märkliga är att de avråder från de OMRÅDEN där det finns fall. De borde avråda från resor i hela Asien....

Men nej ! Absolut är en sån avrådan en dum idé ! Någon kan ju bli kränkt förstår du ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in