2020-01-26, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Det är det första utbrottet av den här grenen av corona så vitt jag vet. SARS var en annan gren av corona, så de har likheter men är inte samma sjukdom.

Dessutom verkar den ha en tendens att kunna mutera lättare.
Citera
2020-01-26, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Jag vet åtminstonde en svensk viruset aldrig kommer attackera. Han heter Stefan,en del kallar honom för svetsarn. Han är så osynlig, trots att han har en viktig post i samhället, så viruset kommer liksom bara glida igenom honom.
Tänker du på Förhandlaren?
Citera
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Snart är vårdkrisen i hela södra Sverige och inte minst Stockholmsregionen löst.

#Varannandog

Ahhhh det är det som Bibeln syftade på med den gula plågan...

Äntligen, slutet är nära.
Citera
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Ja vad tror du spontant att jag menar?

Jag förstår exakt vad du menar. Men det kan likaväl drabba dig.

"Det finns de som förtjänar och dö, som fortfarande lever. Och det finns de som är döda som förtjänar att leva. Så var noga med att tänka efter innan, nästa gång du önskar livet ur någon." / Gandalf
Citera
2020-01-26, 23:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det handlar inte om en ideologisk blockering utan att herrn inte har förstått hur vacciner fungerar. Vaccinering är en lösing som ska användas sparsamt, inte generöst, för då riskerar man lätt att skada fler människor än vad sjukdomen man vaccinerar emot gör. Det finns ingen seriös debatt angående detta i Sverige eftersom Sverige inte längre har tillgång till människor med kompetensen att bedriva medicinsk forskning och utveckling.
Säg det till alla ungar med polio. Eller varför inte alla som vaccinerades mot smittkoppor? Jag förstår faktiskt inte vad som driver dig att tjata om det här? Jag kommer att vaccinera mig om jag bedömer att läget så kräver oavsett vad du tycker om saken. Puss på dig.
Citera
2020-01-26, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Kina förebygger mot värsta tänkbara scenario. Jag är dock förvånad över så kallade experter som initialt gav fritt rum att resa till Kina bara man undvek det specifika området och avfärdade det som något minimalt. Idioter..
Sverige tillåter ju fortfarande folk att fritt resa till Kina...

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7392939

” Avrådan beror inte i första hand på risken att bli smittad av viruset utan att det kan vara svårt att få tillgång till vård vid behov eftersom den lokala sjukvården är hårt belastad, enligt UD:s presstjänst.”
Citera
2020-01-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det skulle dra över med 10 miljarder i kostnad.

Inrikesministern sätter samtliga Malmöbor i karantän precis som i Wuhan. Det du.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silikon-Spaggen
Dessutom verkar den ha en tendens att kunna mutera lättare.
Ja, den har ju redan passerar fladdermus till orm och orm till människa och även muterat en gång till från människa till människa.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
#tänkombara90talisterblirkvar
Citera
2020-01-26, 23:35
Medlem
Nu är det dags. Det här är världens undergång.
Vad ska man köpa? Drar och handlar allt som krävs imorgon.
Senast redigerad av testingxrat3d 2020-01-26 kl. 23:37.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
5 fall i USA nu, varav två nya idag. Börjar bli jobbigt.

Att samtliga dessa 5 har smittats i Kina beror på den långa inkubationstiden, 10 dagar. Detta är mycket dåligt, eftersom de har gått omkring i USA kanske i 5-6 dagar och smittat en massa. Om några dagar dyker de första fallen upp i USA av folk som inte varit i Kina.

Är det kineser som bott i Chinatown i NY, San Francisco så lär de ha smittat andra. Vilket är troligt då det är nyår o alla ska hem till sina nära o kära.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Inkubationstiden för corona verkar vara upp till två veckor. Åker någon glad kines runt och tror att han är frisk i två veckor medan han smittar, så kan det bli många fall. Har inte riktigt förstått smittgraden. Det talas om R0–värde på 1,8-2,5, vilket har förklarats med att om man kommer i i ett rum med 10 personer, så kommer 1,8-2,5 av dem smittas. Men som sagt har jag inte fått grepp om det.

R0 är hur många personer varje smittad person beräknas smitta.
Senast redigerad av 65547063 2020-01-26 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in