2020-01-26, 16:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Men många kinesrestauranger så det räcker med att smittad personal går omkring och andas på gästerna?
Precis! Diskussionen idag låter som när AIDS ”enbart drabbade rövbögar och sprutnarkomaner”. Tillhörde man inte någon av dessa grupper var AIDS ”inget att vara orolig över”. Häpp!

Citera
2020-01-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nja, i de utsatta områdena ökar antalet råttor pga dålig hantering av sopor. Hygienen beror väl på var migranterna kommer ifrån. I Borås Somaliska klanfästen råder troligen "somalisk" hygien vad det nu är.
Ja det ä ju möjligt. Jag vet inte. Jag rör mig aldrig i de utsatta områdena.
Citera
2020-01-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Haha då ska du prova vara mig just nu, får paket från kina varje vecka o just nu ligger jag dyngsjuk..ont i hela kroppen o värker, feber o allt jävelskap, mått såhär sen i fredags, började krypa i kroppen redan i onsdags..varken voltaren eller coccillana gör skillnad 😭
ja men usch blir orolig för dig med..nu måste sverige börja ta allt på lite allvar!
Citera
2020-01-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Oavsett situationens allvar så tar jag det inte för omöjligt att svenska sjukhus, som redan nu är överbelamrade, kommer att anstormas av oroliga människor och nästintill lamslå verksamheterna - inte minst i händelse av ett konstaterat fall på svensk mark.

Man ska inte uppsöka sjukhus utan ringa sedan blir man hämtad till infektionsavdelning. Man vill absolut inte ha in sjuka på akuten. Skulle det hända att vi får ett stort massivt utbrott och 1000 tals söker sig spontan till sjukhus, då sätter de nog ut beväpnade vakter. Man hittar ett tomt magasin där de ställer upp tältsängar och flyttar dit den vård som är möjlig.

Men jag är tveksam till att det finns någon plan för det. Vi lever i ett nytt Sverige som monterat ned mycket av det som fanns förut. Döskallar styr och döskallar tänker att det inte händer.

Trots nya myndigheter som Myndigheten för Skydd och Beredskap är allt sämre mer handlingsförlamat nu än förr. Kan det vara för att andra världskriget är så pass avlägset inte många i dag har upplevt det.
Citera
2020-01-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Blev sjuk igår. Eller snarare natten till idag.

Ja nått jävla drygt virus är det, blir inte såhär sjuk av dom snällare förkylningarna 😬
Citera
2020-01-26, 16:59
Medlem
Redas avatar
Finns på tok för många undernärda risätande kineser så detta är bara naturens lag som korrigerar ett fel.
Citera
2020-01-26, 16:59
Medlem
Jag fror nog iallafall att nordbor inte behöver bli skrämda av detta, det är sällan sådant ens förs över till våra länder. Svenskar är ju i allmänhet rätt så isolerande ändå. Här i England är det dock en annan historia...
Citera
2020-01-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ja nått jävla drygt virus är det, blir inte såhär sjuk av dom snällare förkylningarna 😬

Gå till akuten omedelbart. Du måste testas.
Citera
2020-01-26, 17:01
Medlem
Citat:
sjukt ont i kroppen, huvudvärk, hostar slem?
Citera
2020-01-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
ja men usch blir orolig för dig med..nu måste sverige börja ta allt på lite allvar!

Orkar dock inte ens kontakta vården, sist jag åkte på svinis och var hemma efter provtagning och blev Ännu sjukare dag 5-6 sa vårdcentralen att jag kunde vända mig till akuten om jag dog annars skulle jag ta Alvedon, dricka vatten o vila 😂
Citera
2020-01-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
sjukt ont i kroppen, huvudvärk, hostar slem?

Yep, försökt följa denna tråd men får ont i huvet av skärmen. 👎

Hade besök av släktingar förra helgen (som varit sjuka förra veckan) och där 1 av dom jobbar med just kinesiska turister som besöker Sverige för vintern (typ snöslott, skoteråkning etc), men dom är nästan friska nu så inget o oroa sig för tror jag.
Senast redigerad av KLR 2020-01-26 kl. 17:06.
Citera
2020-01-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Då kan man tänka sig att Kineser är extra sårbara för alla sorters virus men att vi inte är det. Kommer viruset hit så är det många som är motståndskraftiga. Skrev tidigare i tråden om digerdöden att en mutation gjorde många nordeuropéer oemottagliga. Darwins principer styr nog vilka som får leva och vilka som ska dö.

Sannolikt kommer dödligheten att vara betydligt lägre i Sverige än i Kina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in