2020-01-26, 12:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Tror ni detta tar sig till Sverige?

Det är tyvärr inte fråga om "om" utan snarare "när". Min gissning är att vi har vårt första fall i Sverige om ca 2 veckor.

Detta virus är rätt idealt när det gäller spridning dessvärre, eftersom inkubationstiden är flera veckor.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag citerar det du själv skriver och ger dig ett exempel. Det är inte min information, utan var du själv citerar. Det är det man inte trott innan som troligen hänt i Beijing.
Jag gav dig länkar på vad som händer. Är du efterbliven?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem har fått ett paket från Wuhan?😷😄
15 städer är i karantän, 55,5 miljoner människor.
Källa
https://translate.google.com/translate?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.com&s l=auto&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.ntdtv.com/gb/2020/01/24/a102760108.html&xid=17259,15700022,15700043,157001 86,15700191,15700256,15700259,15700262,15700265,15 700271,15700302
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag gav dig länkar på vad som händer. Är du efterbliven?

Läser du ens vad jag skriver?
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ingen panik i Frankrike.

“This illness is a lot less serious - and we don’t say this based on two patients, n two patients, but talking to our international colleagues - than, for example, SARS,” Yazdanpaneh said, referring to the 2002 outbreak of severe acute respiratory syndrome that killed hundreds of people.

The mortality rate for the viral illness identified in China last month is currently thought to be less than 5%, whereas it was double that for SARS, he said.

He said the mers coronavirus in Saudi Arabia also appears more serious than the virus in China.

The man and woman receiving care in Paris were taken to Bichat on Friday morning and tests for the coronavirus were known to be positive by evening, Yazdanpaneh said.

The two rooms where they are being cared for are so-called negative pressure rooms that air enters but cannot escape to guard against transmission. Bichat has seven such rooms.

https://www.france24.com/en/20200125-new-coronavirus-appears-less-serious-than-sars-says-french-doctor
I knew it. Bara skrämselpropaganda.
Citera
2020-01-26, 12:53
Medlem
Media är verkligen duktiga på att piska upp en panikstämning. Dödligheten är drygt en procentenhet högre än vid en vanlig influensa, dvs runt 3%. Alla de som hittills har dött har haft andra allvarliga bakomliggande sjukdomar sedan tidigare, merparten är över 60 år.
Jag ser ingen som helst anledning till panik eller oro
Citera
2020-01-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Bangkokpost

Har du lust att linka artikeln?
Citera
2020-01-26, 12:55
Medlem
Citat:
Jo, de brister i hygien. De saknar väldigt basala kunskaper vi lär oss i grundskolan.

Mycket möjligt men läkare går i skolan lite längre än grundskolan. Sen finns det undersökningar som visar att det vi lär oss grundskolan inte hjälper då många svenskar inte tvättar sig efter ha varit på WC.

Och som sagt källan är kraftigt jävig. Då han är i konflikt med Kina sedan tidigare. Så jag säger bara att kontrollera hans uppgifter med mer neutrala källor.

Jag har varit i Kina flera gånger. Jag har även bott med med kineser och arbetat med dem. De hade utmärkt hygien. Dock rökte de flesta männen och det gillade jag inte. Dock har de har extrema hygienbrister i till ex offentliga WC. Där slog de till och med Indien. Sen är det stor skillnad på fattiga kineser och medelklasskineser. Men det betyder inte att till ex läkarna inte lär sig tvätta händerna.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Är i England just nu. Säkert att flytta tillbaka till sverige eller ska man isolera sig här? Ska tillbaka om 3 månader nämligen.
Sverige har noll fall, UK har väl tio fall minst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är tyvärr inte fråga om "om" utan snarare "när". Min gissning är att vi har vårt första fall i Sverige om ca 2 veckor.

Detta virus är rätt idealt när det gäller spridning dessvärre, eftersom inkubationstiden är flera veckor.

Shit, inte kul. Men jag tror nog att Sverige kan kontrollera det bättre. Tror du att det blir så att många blir smittade eller att det blir att bara någon blir smittad?

Undrar om det når t.ex Island, Danmark eller Norge...
Citera
2020-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyhv
Folkhälsomyndigheten har gjort bedömningen att det är verkningslöst med kontroller på flygplatserna. Detta medan andra länder har strikta kontroller.

Har inte mycket till övers för Fhmyndigheten......
Det (av mig) fetade: Har andra Nordiska länder strikta kontroller?
Citera
2020-01-26, 12:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Läser du ens vad jag skriver?
Jag gör det, har dock jävligt svårt för att förstå vad du försöker säga. Det kanske handlar om språkförbistring eller något liknande, men du får gärna släppa sargen och komma in i matchen på egen hand. Jag är inte din ledsagare, skulle lätt kunna knuffa dig under bussen om behovet uppstår, att tjata vidare är bara slöseri med en trevlig söndag för min del. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in