Citat:
Ursprungligen postat av
Sodafrukt
Malmö? Nyss talades det om djungeln i Mexiko. Vilket håll blåser det egentligen åt? För visst fan är smittan luftburen.
Tills vidare bör försiktighet iakttas. Bekräftas fallen bör man undvika allmänna transportmedel och barnen bör inte tillåtas gå till skolan. Förhoppningvis har vi ett vaccin i beredskap innan pesten börjar äta sig in i de för rikets överlevnad mer väsentliga delarna, tex. Borlänge. Egentligen allt norr om Vadstena.
Baserat på nuvarande information och läge tycker jag du överreagerar.
[quote]
EDIT4: Är rädsla för guling-smitta skäl att stanna hemma från jobbet ett par veckor? Vad säger facket? Kan någon insatt förtydliga. Räknas det som tjänstledigt, semester? isf betald eller obetald?
[/QOUTE]
Det finns inget speciell rättighet att vara ledig pga det. Beroende på om du kommer överens med arbetsigvare räknas det som tjänstledigt eller semester, betald om du har betalda att ta ut - finns ingen anledning för att arbetsgivaren skall ge dig pengar utan motprestation. Kommer du inte överens räknas det som ogiltig frånvaro.
Citat:
EDIT5: Nu kryper jag till kojs. Gud varde med oss. Godnatt.
Tror jag inte på gud är och förblir en fantasi, han är inte med oss och kommer inte bli det heller oavsett vilka uppmaningar du ger till din låtsaskompis.