Citat:
Ursprungligen postat av
Mikie
Fel
Dödligheten beräknas inte enligt: antalet döda / med antalet smittade
Dödligheten beräknas enligt: antalet döda / (antalet döda + antalet tillfrisknade)
i skrivande stund är det 41 döda och 38 tillfrisknade enligt livemappen. Det innebär att dödligheten inte är 3% utan 52%. Igår natt när jag skrev mitt förra inlägg om i stort sett samma sak var det 26 döda och 36 tillfrisknade så då låg dödligheten på 42%.
Ok, ger dig rätt här. Men som sagt, viruset blev rapporterat för en månad sedan, och inkubationstiden är på 2 veckor och antar det tar ett tag innan folk antingen dör eller blir frisk, så dessa siffror är oavsett
väldigt osäkra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikie
Vad jag tycker är ännu mer oroande är det faktum att folket blöder från munnen. Varför? Jo, för att det stämmer alldeles för bra överens med en sak som skrevs på 4chan. Jo, jag vet att 4chan anses vara ett cucu nest... men när någon sitter och "förutsäger" folk som dör på stående fot med blödningar ur munnen som en del av symptomen och det är precis det man nu får se på filmer och bilder så känns det allt annat än trevligt. Enligt det som skrevs där är det vi ser nu ett biovapen som kommit lös i den generella populationen. Sanningshalten låter jag vara osagd, allt jag säger är att det är oroande.
Men forskare har ju identifierat coronavirus, och detta kan inte ge blödningar från munnen.
Antingen stämmer inte detta, eller så har de någon annan typ av fel som gör att det blir blödningar, eller så är det som du säger, men då borde isf. forskarna har funnit tecken på detta "biologiska vapen" vid undersökningne av patienterna.
Även om det är ett okänt patogen så kan man se det existera, det kan liksom inte vara osynligt.