2020-01-25, 17:05
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Mindre risk att smittas ju färre man är eller?

Inte helt säkert att det blir så. Den senaste allvarliga pandemin, spanska sjukan skördade procentuellt flest dödsoffer i Arvidsjaur i södra Norrbotten.
Citera
2020-01-25, 17:06
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Inside info från Kina som min fru berättade för mig. Folk skickas hem i många städer då det är överfullt på sjukhusen. Folk dör i korridorer men ingen bryr sig. Människor som skickas hem och dör hemma räknas INTE som att de dog av viruset har en som jobbar på sjukhuset berättat.
Många av sjukhuspersonal vill INTE ta hand om sjuka. Finns videor där syrrorna gråter/skriker eftersom de inte vill ta hand om sjuka men tvingas.

Förvånar mig inte, det är värre än Kina säger.. Så många forskare har också kommit fram till att detta är värre än SARS /MERS...

Jovisst att det endast är 1300 smittade och 42 döda. - Har sett flera filmer nu på liveleak och andra sidor där man ser folk dö hur som helst.

Om det endast var 42 döda i en 11 miljoners stad så hade dom inte stängt av städer på detta sätt, stoppat flyg, stoppat tåg, stoppat bussar. Bygger ännu ett 1000-sängs sjukhus.

Detta är stort, Det kommer sippra ut mer information om dagarna och vänta bara 1-2 veckor, vi kommer ha tusentals döda. - Nu kom dom ju fram till att symptomen UTÅT kan vara osynliga.. Detta är ett Biokemiskt vapen skapat av Kina, därför är dom så oroliga..
Citera
2020-01-25, 17:06
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
Har bott i asien i 12 år och vill understryka att dom beter sig som svin spottar skriker och tränger sig.Men vill även påpeka att det finns undantag.

Givetvis, finns alltid undantag och absolut hoppas man sådana personer klarar sig oskadda.
Citera
2020-01-25, 17:07
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Fel

Dödligheten beräknas inte enligt: antalet döda / med antalet smittade
Dödligheten beräknas enligt: antalet döda / (antalet döda + antalet tillfrisknade)

i skrivande stund är det 41 döda och 38 tillfrisknade enligt livemappen. Det innebär att dödligheten inte är 3% utan 52%. Igår natt när jag skrev mitt förra inlägg om i stort sett samma sak var det 26 döda och 36 tillfrisknade så då låg dödligheten på 42%.

Ok, ger dig rätt här. Men som sagt, viruset blev rapporterat för en månad sedan, och inkubationstiden är på 2 veckor och antar det tar ett tag innan folk antingen dör eller blir frisk, så dessa siffror är oavsett väldigt osäkra.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Vad jag tycker är ännu mer oroande är det faktum att folket blöder från munnen. Varför? Jo, för att det stämmer alldeles för bra överens med en sak som skrevs på 4chan. Jo, jag vet att 4chan anses vara ett cucu nest... men när någon sitter och "förutsäger" folk som dör på stående fot med blödningar ur munnen som en del av symptomen och det är precis det man nu får se på filmer och bilder så känns det allt annat än trevligt. Enligt det som skrevs där är det vi ser nu ett biovapen som kommit lös i den generella populationen. Sanningshalten låter jag vara osagd, allt jag säger är att det är oroande.

Men forskare har ju identifierat coronavirus, och detta kan inte ge blödningar från munnen.
Antingen stämmer inte detta, eller så har de någon annan typ av fel som gör att det blir blödningar, eller så är det som du säger, men då borde isf. forskarna har funnit tecken på detta "biologiska vapen" vid undersökningne av patienterna.
Även om det är ett okänt patogen så kan man se det existera, det kan liksom inte vara osynligt.
Citera
2020-01-25, 17:07
Medlem
Lite "skrämmande amatörmatematik":
Om man räknar på de sex senaste dygnens officiella statistik så ökar antalet smittade i genomsnitt med faktorn 1,38 per dygn! Om den utvecklingen skulle fortsätta så kommer det om 42 dygn från nu att vara 1 miljard med bekräftade symptom!
Senast redigerad av R-G-B 2020-01-25 kl. 17:20.
Citera
2020-01-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Detta är ett Biokemiskt vapen skapat av Kina, därför är dom så oroliga..

Om det nu skulle vara ett biokemiskt vapen så blir det ju intressant att veta om det var ett misstag eller gjort av en inhemsk terrorist t.ex. Om man nu ska leka med tanken att det handlar om det du beskriver.
Citera
2020-01-25, 17:11
Medlem
Var i Peking 07. Trevligaste stad jag varit i. Stora härliga ytor. Blandning mellan 1000 årig historia och moderna butiker etc.
Det bästa var parkerna, konfusions, himmelska fridens torg, muren o den förbjudna staden. Detta var innan de rev många av ”hutongerna” och luften blev sämre. De måste begränsa folkets vanor bara, annars går landet under.
Citera
2020-01-25, 17:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Hjälper inte om de har nyst inuti paketet väl?

Tror jag går ut och gräver ner det i skogen.

haha låter lite drastiskt men vad tusan gör man inte när man i sin brevlåda har paket från stad i karantän

Jag har inte den minsta lust att lägga den i frysen eller köra i micron
Citera
2020-01-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Givetvis, finns alltid undantag och absolut hoppas man sådana personer klarar sig oskadda.

Ja det är en av anledningarna till varför Hong Kong kineser ser ner på Fastlandskina. Enligt en kinesisk arbetskamrat från förr.
Citera
2020-01-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
haha låter lite drastiskt men vad tusan gör man inte när man i sin brevlåda har paket från stad i karantän

Jag har inte den minsta lust att lägga den i frysen eller köra i micron
Vem har fått ett paket från Wuhan?😷😄
Citera
2020-01-25, 17:14
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Hur påverkas Geely/Volvo som har huvudkontor i Hong Kong?

https://finance.yahoo.com/quote/GELYF/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2 xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAD4W_gDDUwgGG1LPFs YJMc7iye7bP52VhWtDf22bD9hNwmJ0-8xhoICkZuaSDVBnn-k03B-ci-jiUz IK0xFVuISf61EHez81kWylg6yI6ZHqLXTnDz4hgeN4gqASETO9 UAsoUbqR_Dn9wFBsTqojICAR_0-_GnvSZoyxmhTRtXoU

Produktionen är hög på fastlandet:

https://www.di.se/bil/volvo-cars-forsaljning-rusar-allra-mest-i-kina/

Volvos huvudkontor i Kina ligger i Shanghai,Geelys huvudkontor ligger i Ningbo
Citera
2020-01-25, 17:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ja, låt oss vänta tills viruset är här, då kan vi stänga flygplatserna ☺️

Tycker också vi kan vänta tills vi har en epidemi i landet, vi kör den svenska modellen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in