2020-05-07, 23:52
Medlem
wedonthavetimes avatar
NEWS!

Recipharm AB har idag säkerställt råvarumaterial för att börja tillverka hydroxiklorokin. Detta medans färska Spanska och Franska studier visar statistiskt säkerställda positiva resultat för medicinen i behandling mot SARS-CoV-2.

https://www.recipharm.com/press/recipharm-secures-supply-drug-substance-and-commences-manufacture-chloroquine-phosphate
Citera
2020-05-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
HA ha ha, men vad är nu detta, USAs utrikesminister och före detta chef för CIA, Mike Pompeo, går nu ut och säger att det finns bevis för läcka ifrån Kinesiskt labb i Wuhan. MEN DÅ GÅR källor från underrättelsesamarbetet ”Five Eyes”, där bland annat USA och Storbritannien ingår, omedelbart ut och säger att det inte alls finns några bevis för någon läcka från labbet i Kina,,,
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7466533
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/usa-overtygande-bevis-for-att-viruset-kom-fran-labb/

Kan underrättelseverksamheterna här i väst inte längre komma överens på vilket sätt man ska ljuga och bedra folket längre? Nu blir det ju så uppenbart för var och en som har ögon att se med och är villiga att använda sig av dem att det ljugs och bedras så det står härliga till eftersom någon av maktens män uppenbarligen måste stå med lögnen i halsen.

Och om någon av Mike ”CIA” Pompeo eller ”Five Eyes” kör med FAKE NEWS och desinformation mot folket så måste någon av dessa två förstås vara infiltrerad av Putin, för det har vi ju minsann lärt oss allihopa av MSB och våra medier vid det här laget att när det kommer till FAKE NEWS så har vi alltid med ett Putintroll att göra.

Frågan blir förstås hur svenska myndigheter ska ställa sig när de anglosaxiska ”prat-huvudena” inte längre är eniga? Jag menar, Sverige är ju mycket bra på att vara en lydig liten Bitch till det anglosaxiska imperiet MEN om de olika anglosaxiska huvudena börjar motsäga varandra så lär det uppstå en viss villrådighet hos den svenska bitchen hur denna då ska tycka och tänka i frågan

Jaha , som väntat så blev det svårt nu för myndighetssverige/politiska sverige att tycka något ”precist” i det här läget när de anglosaxiska prathuvudena inte längre är ense. Det blev ganska uppenbart när utrikesminister Ann Linde frågades ut på aktuellt och fick frågan ifall hon/dom/myndighetssverige trodde på USAs utrikesminister Mike ”CIA” Pompeos ord om att viruset har kommit från ett labb i Wuhan… -tror du eller tror du inte var frågeställningen, men hur fan skulle det lilla ängsliga Sverige kunna ha en klar åsikt i den frågan så länge Sverige inte vet vilket anglosaxiskt prathuvud dom ska lyssna på(..läs lyda), så då kör man istället lite floskler hit och lite floskler dit och babblar på ytterligare lite till precis som en liten svensk bitch gör när den står på tomgångskörning
https://www.svtplay.se/video/24741042/aktuellt/aktuellt-7-maj-21-00-4?&position=1740&start=auto
Citera
2020-05-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är ju just Socialstyrelsens siffror jag pratar om. Dom tar med alla, och dom samkörs sedan med FHMs siffror och presenteras två gånger i veckan.

Läs här
Socialstyrelsen hittar fler döda i covid-19 - https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialstyrelsen-hittar-fler-doda-i-covid-19

Fall som inte har laboratorie-testats läggs in som döda av covid19.

"Tio procent är ganska många fler dödsfall än vad Folkhälsomyndigheten tidigare har redovisat. Varför är de högre?

– Den stora skillnaden är att vi även har med fall som inte har laboratorietestats, utan där ansvarig läkare har dokumenterat att det är en patient med covid-19."

Jag läste artikeln men kunde inte se någonstans att FHM säger att de faktiskt tar med de siffrorna i sina presentationer på PK? Du får gärna citera var du ser att de säger det.

Mig veterligen har jag nämligen bara hört FHM säga att det som presenteras på PK endast är de som testats. Tror att jag läste det i Aftonbladet häromdan igen. Men visar du på var det sägs tydligt annorlunda, så kan man ju tro på det så klart.

Dock kvarstår det jag skrev om i andra artikeln att en del dödsfall kan missas på äldreboenden t.ex. Det vet jag inte fortfarande om man "fångar upp" alla gånger. T.ex. tänker jag mig att läkare inte alltid hinner träffa alla på äldreboendena, då det är så många som varit sjuka. Finns några såna berättelser i media. Har inte hört ngt mer om det iaf, hur man följt upp det och vad det skrivs för dödsorsak då.
Citera
2020-05-07, 23:53
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Så du är ok med strategier där fler dör så länge de inte dör av covid?

Absolut inte. Men det andra kan man faktiskt förbygga genom att sätta in insatser emot psykiskohälsa. Just nu tar vi hand om denna pandemi och enligt många så gör vi inte rätt.
Min ståndpunkt att Sverige kommer få lida hårt för hur vi hanterat detta.
Människors liv måste komma först. Men man kan inte göra som vi gör och tro att övriga världen kommer backa upp oss hur som helst när vi ser antal döda.
Citera
2020-05-07, 23:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
NEWS!

Recipharm AB har idag säkerställt råvarumaterial för att börja tillverka hydroxiklorokin. Detta medans färska Spanska och Franska studier visar statistiskt säkerställda positiva resultat för medicinen i behandling mot SARS-CoV-2.

https://www.recipharm.com/press/recipharm-secures-supply-drug-substance-and-commences-manufacture-chloroquine-phosphate

När publicerades det där? Är det samma läkemedel som Hydroxiklorokin? Det visade sig ju döda fler än det hjälpte i en stor studie, och flera länder har stoppat det som behandling mot covid19.
Citera
2020-05-07, 23:55
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dåcktårn kanske kan tala och fråga personalen om den avlidne varit sjuk före döden? Jag tror det är en möjlighet.

Jag skrev det tidigare att om de hade dött med eller av Covid men tanken är fri.
Tiden får visa vem som hade rätt när en sanningskommission skapas nästa år.
Citera
2020-05-07, 23:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag läste artikeln men kunde inte se någonstans att FHM säger att de faktiskt tar med de siffrorna i sina presentationer på PK? Du får gärna citera var du ser att de säger det.

Mig veterligen har jag nämligen bara hört FHM säga att det som presenteras på PK endast är de som testats. Tror att jag läste det i Aftonbladet häromdan igen. Men visar du på var det sägs tydligt annorlunda, så kan man ju tro på det så klart.

Dock kvarstår det jag skrev om i andra artikeln att en del dödsfall kan missas på äldreboenden t.ex. Det vet jag inte fortfarande om man "fångar upp" alla gånger. T.ex. tänker jag mig att läkare inte alltid hinner träffa alla på äldreboendena, då det är så många som varit sjuka. Finns några såna berättelser i media. Har inte hört ngt mer om det iaf, hur man följt upp det och vad det skrivs för dödsorsak då.

Två gånger i veckan samkörs Socialstyrelsens siffror ihop med FHMs. Det var därför som Wallenstam sa i presskonferensen igår eller i förrgår att siffrorna kommande dag kan öka, då samkörning görs med Socialstyrelsens siffror. Om du läste i tråden då så framkom det här också.
Citera
2020-05-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och där kom det klassiska svaret när argumenten tryter. Det brukar bli sådana där dikter när data och fakta redovisas. Bara för den skulle så lägger jag ut lite statistik för att pröva och se vad som händer:

Så hur känns det nu? Bättre? Sämre? Något piller kanske?

Men vem bryr sig om överdödlighet?
Vi har en pandemi. Med syntom som liknar en väldigt svår influensa.
Jag har ingen aning vart du fått de siffrorna ifrån.

Till om den fula snubben som ni brukar suga snoppen av sa för ett par veckor sen att "det är tydligt att det är fler som dör i covid-19 än under en vanlig influensa säsong":
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/senaste-nytt-om-coronalaget-i-sverige-presskonferens/

Så, de där siffror som du plockat från din excel fil kan du väl stoppa på lämplig plats.

Detta heter pandemi. Det är för fan kris i hela världen.
Det är för fan kris även i Sverige.
Men detta skitland struntar helt i det.
Detta skitland som representeras av skitmänniskor som du skiter totalt att man är mitt i en pandemi.
För de skickar en paja som du att snacka om överdödlighet.
Vem fan bryr sig om överdödlighet?

Överdödlighet måste du som sagt stoppa på lämpligt ställe.
Gå tillbaka till dina excel fil och fortsätt att räkna på.
Du kommer inte komma nånstans.
Oavsett hur mycket och hur du räknar.

För det finns inga siffror som kan rädda dej och dina oäörliga vänner.
Inga siffror kan rättfärdiga att gamla nekas vård.
Inga siffror kan rättfärdiga att folk låts dö hemma ensamma.
Inga siffror kan rättfärdiga att sjukhusen har alltid haft så många inlagda som nu.
Och försöök inte att argumentera med att det finns lediga platser.
För det finns inga lediga platser.
De legida platser hade kunnat fylla med de som man lämnade att dö ensam hemma.
De lediga platser hade egentligen blivit folk som fått sova i korridorerna.

Så du och dina överdödlighet framstår bara som idiotiska asperger som bara kan sitta med ett excel blad.

Sverige har misslyckats totalt.
Det är pga av rädda och giriga personer som du som Sverige misslyckats totalt.
Idag hade Sverige kunnat ha hälften så många döda.
Eller Sverige hade kunnat ha bara 1 000 döda. Om man betett sig som människor och inte som de djur ni är.

Och även då kunde du ta siffrorna och stoppa på lämpligt ställe.

Förnekaren är antingen en som lbivit grundlurad eller som vill lura.
Vet firtfarande inte vilken kategori du tillhör.
Men vem fan bryr sig.
Ni är lika skyldiga i vilket fall som helst.
Citera
2020-05-07, 23:58
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
När vi fokuserar blint på det hot som upplevs värst för tillfället riskerar vi att göra mer skada än nytta. Ett exempel på det är vad som hände efter en flygolycka i Iowa 1989. Av de lite drygt 100 avlidna fanns ett litet barn som inte hade haft en egen flygstol. Det ledde till starka krav i medierna på att små barn alltid skulle sitta fastspända i egna stolar.
Men när världens myndigheter satte sig ner och räknade på det såg de snabbt att en lagändring skulle leda till fler dödsfall bland barn.
För vad skulle hända om alla föräldrar tvingades köpa fullprisbiljetter till småbarn? Några av dem skulle då ta bilen istället. Och eftersom det är betydligt farligare att åka bil än att flyga skulle fler barn dö. Det är en effekt som flera studier har belagt sedan dess.

Och när flygplanen blev fulla med passagerare som ej hade råd med plats till sina barn så insåg man att dessa barn blir flygande projektiler som kan döda andra passagerare vid en olycka och införde kravet att barn skall ha en egen plats.
Citera
2020-05-07, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
10% låter som en acceptabel felmarginal.
Men "vi hittar" indikerar en möjlighet till oklart stor felmarginal - möjligen enorm?

Ja jag vet faktiskt inte, jag tror så klart det syns i statistiken på SCB efter ett tag nästintill helt korrekt. Men ja det är synd att det ska ta tid. Viktigt med korrekta siffror i tid, så att man kan fånga upp tendenser tidigt. T.ex. om det plötsligt skulle börja dö många fler runtom i landet, men utspritt på olika orter, men man inte ser den bilden förrän ett par veckor senare, så blir det svårt att agera i tid.

Lite så jag tänker.
Citera
2020-05-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Va? Vad är din poäng? Är du Tegnell dyrkare eller bara dum för ditt eget bästa?
Har väl inget med Tegnell att göra. Gör som du vill, kan du inte tänka själv? eller vill du att någon annan skall tänka åt dig?
Citera
2020-05-08, 00:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Lägg ner. Deras ekonomi kommer frodas medans vi fortfarande är fast i en diffus semi-lockdown.
Stämmer det att Norge förlorar en halv miljard om dagen, vet du det? Hittar inget om det på nätet men det var vad en granne sa idag. Undrar hur mycket vi förlorar. Kanske lika mycket eller mer. Eller mindre.

Det jag hittar om förlorade miljarder handlar om hur mycket det beräknas kosta att hålla skolan stängd. 1.7 miljarder norska kronor per dag men då har de räknat med beräknade förlorade inkomster även i framtiden.
https://www.svd.se/pris-for-skolstangt-17-miljarder-varje-dag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8m8o3Q/pris-for-skolstangt-17-miljarder-varje-dag Artiklarna är från 15 april i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in