Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Det vet jag väl. Allt du tar upp är jag helt och hållet medveten om.
Jag arbetar ju inte för arbetets skull.
Jag arbetar för att jag måste försörja mig.
Det jag pratar om är att Sverige tänker ekonomiskt först av allt medan många andra länder tänker på invånarna i första taget och tar den ekonomiska biten efteråt.
Kosta vad det kosta vill.
Hur man skall tänka kommer man ju att se efteråt. Man är ju redan inne på det spåret och har varit från första början.
Rysk roulette tyckte man att svenskt agerande var/ är.
Man har ögonen på det svenska agerandet.
Nej, så är det inte. Du har missförstått det hela.
Alla länder tänker säkert på sitt folks bästa, men man har olika metoder att tackla situationen.
Vissa tror sig kunna kväva viruset - det kommer de inte att lyckas med. Eventuellt tillfälligt, men sen måste de öppna upp landet för omvärlden igen - och då väntar viruset vid porten.
Andra gör som Sverige, dvs. tittar lite längre fram i framtiden. Man mottar Olle vid grind och inser att virus är virus och det får man leva med.
Vi har endast försökt skydda de äldre och sjuka (utan att lyckas särskilt väl) och bromsa spridningen så att sjukvården hinner med (på håret).
Det som talar för vår metoden är att andra forskare i andra länder med lockdown har tagit upp Sverige som ett föregångsland. Plus att dessa länder nu öppnar upp och då kan vi med egna ögon följa ifall teorin om smittspridningen stämmer.
Inget land tänker enbart på ekonomin. Men alla länder måste tänka även på ekonomin. Det finns inget land i världen som säger att vi ska praktisera lockdown tills vaccinet är på plats - kosta vad det kosta vill.
Inget land.