2020-05-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Så länge det är ett tillräckligt avstånd mellan borden är det inga problem.
Just så, är det 2 meter så är det 2 meter. Och de som inte klarar det får stanna hemma.
Citera
2020-05-03, 16:40
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har förstått det som så att de som KRÄVER att alla ska tvingas bära munskydd gör det delvis därför att de inte vill bli uttittade när de själva spatserar ute bland folk eller åker kommunalt.

Tydligen tar folks stirrande så hårt på dem att de vill föra skadan vidare.

Själv har jag aldrig sett någon stirra på någon annans mask. Därför undrar jag lite om det är inbillning..

Dessutom undrar jag - verkligen - hur de kan BRY sig om nu någon skulle råka titta en extra gång. Hur kan en främmande människas blick vara så farlig?

Jag tycker inte att det är märkligare än att man tittar en extra gång på de med burka eller niqab. Man är helt enkelt inte så van vid det. Ungefär lika vanligt som mask och sannolikt lika effektivt.

Jag undrar om de maskbeklädda kan känna lite samhörighet med de med ortodox muslimsbeklädning? Då finns det möjlighet att vi ökar toleransen för varandra i samhället. Kanske de kan hälsa på varandra hemma, eftersom de är lika skyddade alla tre?
Citera
2020-05-03, 16:43
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Alltså JAG vet ju inte. Det är finska folkhälsomyndigheterna som vet. Och jag länkade ju redan i mitt första inlägg. Hur många gånger ska det göras?

Jag tror inte att de ljuger för de har ju alla finska - och en del utländska - läkares ögon på sig. De måste basera sitt uttalande på fakta.

Sen finns det även alarmister bland finska läkare. De vill att folk ska bära masker när de åker kommunalt eller handlar. Men de har inte kunnat presentera några hållbara idéer angående HUR man skulle få folket att göra det utan att det bär med sig mer skada än nytta.
Du länkar till saker du inte läser?

Finland vet bäst i hela pandemin då alltså? De vet så mycket att de kan dumförklara både Asien och Amerika för deras onda maskbärande. Coronaviruset i sig kan inte ge skador på lungorna hörde jag. Det var maskernas fel liksom. Heh.
Citera
Medlem
Dr. Tegnell på CNN.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det går bra för Nordkor...flåt...Sverige nu:

Så planerade cheferna mörkläggningen – vi har mejlen
Toppcheferna i Sörmland har aktivt försökt mörklägga hur omfattande smittspridningen är inom äldreomsorgen. EK, KK och SN kan i dag visa hur flera kommuner samt Region Sörmland pratat ihop sig om en gemensam strategi mot media.

/.../Kommunerna fullföljer planen. Den 15 april, i något fall redan den 14 april, får tidningen likartade beslut om avslag från flera kommuner på begäran om att få ta del av uppgifter om antalet smittade, döda och var de finns inom äldreomsorgen. Kommunerna hänvisar till att uppgifterna inte finns och att man inte kan sammanställa dem i rimlig tid eller till rimlig kostnad. Men tidningarnas första del i granskningen har visat att det inte stämmer. Kommunerna gör regelbundna sammanställningar av smittoläget i de kommunala verksamheterna. Men det tycks som att man medvetet undviker att fästa uppgifterna på papper i tron att det därmed inte är en offentlig handling.

Överenskommelsen om att avslå tidningens begäran och att dröja med det första svaret enades kommunernas kommunikationschefer och Region Sörmland om vid ett gemensamt möte vid lunchtid den 9 april. Det bekräftas i ett mejl av regionens kommunikationsdirektör, Maria Karlsson, till regiondirektör Jan Grönlund och andra medarbetare i Region Sörmland. I mejlet, som skickades klockan 12.44, skriver Karlsson bland annat att man ska vänta med att svara; "skjuta det framför oss", som hon formulerar det. Knappt en och en halv timme efter tidningens begäran har regionen och kommunerna enats om sin strategi.
https://www.sn.se/nyheter/sormland/sa-planerade-cheferna-morklaggningen-vi-har-mejlen-sm5392341.aspx

Viktigt inlägg som borde brytas ut i en egen tråd.
Citera
2020-05-03, 16:45
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Jag ser att du lider av en intellektuell funktionsnedsättning. Det måste vara jobbigt i dessa tider. Hur mår du?

Det heter inte intellektuell funktionsnedsättning. Det heter intellektuellt funktionshinder.

Tack, jag mår rätt ok utöver att jag känner mig lite varm. Sen har jag nåt konstigt pirr vid höger axel, strålande upp mot halsen, som gör att jag hostar till då och då. Inget allvarligt dock, är säker på att jag är ok till i morgon när arbetsveckan börjar igen.
Citera
2020-05-03, 16:45
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Jag har förstått det som så att de som KRÄVER att alla ska tvingas bära munskydd gör det delvis därför att de inte vill bli uttittade när de själva spatserar ute bland folk eller åker kommunalt.

Tydligen tar folks stirrande så hårt på dem att de vill föra skadan vidare.

Själv har jag aldrig sett någon stirra på någon annans mask. Därför undrar jag lite om det är inbillning..

Dessutom undrar jag - verkligen - hur de kan BRY sig om nu någon skulle råka titta en extra gång. Hur kan en främmande människas blick vara så farlig?
Folk tittar men det får man stå ut med. Aldrig hört någon kommentera eller dumma sig.

Anledningen till att alla ska bära mask är att det fungerar bättre ju fler som gör det.
Citera
2020-05-03, 16:47
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Fast nu är det uppenbart att du tvärtom stödjer Sveriges/Folkhälsomyndighetens/Tegnells strategi och bara trollade och tramsade igår. Hoppas du hade kul!

Jag har inga problem med om folk tror på vår strategi, det är upp till var och en. Men stå för det då och diskutera EGNA ståndpunkter på ett sakligt sätt som vuxna människor!? Istället för dessa charader och trams om
att alla som jämför dödstalen skulle stödja ”mördande regimer”...

Eller ska det här ses som en sågning av Sveriges strategier och av resultaten hittills eller: (haha)

Man måste väl kunna få utvecklas och komma på bättre tankar? Eller är ditt motto att alltid vara den du var när du var, låt säga, tio år?
Citera
2020-05-03, 16:48
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
För det första så är det högst tveksamt att det tar längre än två år.
För det andra så är alternativet att ta ut förlusten i förskott, och det är bara korkat.

Men för all del. Fritt land. Du gör som du vill.

Du svarade aldrig på min fråga..
Citera
2020-05-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Du länkar till saker du inte läser?

Finland vet bäst i hela pandemin då alltså? De vet så mycket att de kan dumförklara både Asien och Amerika för deras onda maskbärande. Coronaviruset i sig kan inte ge skador på lungorna hörde jag. Det var maskernas fel liksom. Heh.

Pucko. Du efterfrågan länken som du redan har fått - men ej läst.

Du hör tydligen till dessa som vill få det serverat på silverfat - samtidigt som du undrar varför vi inte kan ha andningsskyddstvång i landet. Du skulle troligtvis inte orka läsa instruktionerna..
Citera
2020-05-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Så det kommer nu äntligen bot mot covid-19?
https://newsonthegotoday.com/tzpj5g

Ja det verkar som det är godkänt!
Citera
2020-05-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej. Du kan inte veta när ökningen kommer. Den kan komma nu, om en månad eller i höst.
Det tar inte fem månader vi hade sett en ökning nu men det gör vi inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in