2020-05-03, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Som 1/6 del av problemet eller nått ja. Men det hade ju i sig inte förhindrat nån smitta på våra äldreboenden.

Kan du länka till fakta ?
Citera
2020-05-03, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CD-skiva
Ebola r0 = 1.5–1.9

Sorry, dålig liknelse, det skulle ha varit dödligheten.

Menade Mässlingen
Citera
2020-05-03, 01:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Den används av världens myndigheter och är nog ingenting en gemene flashbackare förstår ett ord av
Maila dem och fråga så kanske du får den.

Återigen.

Vad är uträkningen baserad på? Så vitt jag vet så testar man inte så mycket i Sverige.
Citera
2020-05-03, 01:57
Medlem
Citat:
Nix, har aldrig motsatt mig detta, Lär dig läsa.

Ha ha ha! Du tycker då helt plötsligt som jag och det är ju bra att du ändrat dig även om du är för stor narcissist för att erkänna det.
Citera
2020-05-03, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag tror personligen det är lättare att använda munskydd än att låta bli att andas när man umgås med andra.

Jag tar alltid ett djupt andetag och håller andan när jag går förbi någon. Tittar också bort för att undvika få i mig dennes utandningsluft.
Citera
2020-05-03, 01:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Är väl inga problem att köpa munskydd om man nu vill det. Finns på CDON till exempel.

Visst, dock får man betala för 10 munskydd mellan 130 till 200 kronor. De jag köpte kostade 1 krona per munskydd och de är precis desamma man säljer på CDON.

Kommer aldrig att betala ockerpriser för munskydd vilket jag hoppas ingen annan gör.
Citera
2020-05-03, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Tyskland med 83 miljoner invånare har 81 döda per miljon invånare.
USA med 328 miljoner invånare har 204 döda per miljon invånare.
Schweiz med 8,57 miljoner invånare har 204 döda per miljon invånare.
Grekland med 10.7 miljoner invånare har 14 döda per miljon invånare.
Luxemburg har med 613000 invånare 147 döda per miljon invånare.

Sverige med 10,23 miljoner invånare har 264 döda per miljon invånare.

Så nej...det fungerar väl riktigt..illa kan vi säga.

USA tar in på oss varje dag som går och är snart förbi.

Men roligt att du grävde upp några länder som lyckats en del. Schweiz är ju dock inte ett av dom som ju varit en katastrof med Lockdown och allt möjligt.

Vi är sämre än några länder absolut. Men bättre än andra.
Och jag lovar dig att det inte beror på munskydd
Citera
2020-05-03, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Var är "här" någonstans?

Nej smittan "drivs" inte av munskydd vad vill du säga med det?

Munskydd minskar asymptomatisk och presymptomatisk smitta däremot.

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/using-face-masks-community-reducing-covid-19-transmission

Ja om du hade tänkt att andas i ansiktet på människor lär det ju ha en effekt. Det är ju därför vårdpersonal använder dem. En random snubbe på stan... nej.
Citera
2020-05-03, 02:01
Medlem
Citat:
Så nu undviker man inte att smitta andra när man stannar hemma heller

HAHAHAHAHAHA!! Snacka om supertroll.

Lägg av med skitsnacket nu.

? Jag sa att det är för sent att hindra smitta om man väntar på att stanna hemma tills man har symptom. Det smittar redan innan.

Och ska man hindra att smitta innan man har symptom krävs munskydd eftersom man då omöjligt kan avgöra om man är smittbärare.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Här menar dem att nikotin kanske skyddar. I Sverige finns det en stor grupp människor som enbart snusar. Om inga snusare har blivit sjuka kommer jag nog börja med denna vana..

Aha! Sry är lite trött, klockan är mycket, farbror måste nanna kudde. Men det låter ju bra isåfall. Jag ger fan i att sluta med snuset. Beställer två nya stockar imorgon!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi vet inte heller vilken livskvalité de får som överlevt men varit så sjuka att de behövt sjukhusvård en del t o m vård på IVA. Vilka skador har viruset gjort på de inre organen. Hur lång tids rehab behöver man efter flera veckor i respirator. Blir man någonsin helt återställd igen

Så frågan är om dessa insjuknade i den första vågen kommer att klara av att överleva vid ett nytt insjuknade av COVID-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Sitter alla i ett litet rum med coronavirus menar du?

Så det är bara i väldigt små rum smittan hänger kvar i 3h ?? Ja då så... Ingen nyhet att små trånga rum driver smitta. Det har vi vetat sen dag 1. Och därför ska ju avstånd hållas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in