2020-05-03, 16:30
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Ehh, min mamma är död och kan väl möjligen då beskrivas som väldigt passiv.

Munskydd? Varför inte en hel skyddsmask som täcker hela ansiktet?
Helmask är helt otänkbart av två skäl, dels folk av din kaliber och sedan av bekvämlighetsskäl förstås. Sluta trolla sönder tråden med din goja nu.
Citera
2020-05-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomy
Förtroendeingivande av en högavlönad statsepidemiolog.

https://www.svd.se/tegnell-inte-overtygad-om-sveriges-coronastrategi

Bra att han visar att han är mänsklig och ingen über människa.
Citera
2020-05-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Egentligen det vi ser nu är en förlängning av PK-samhället.
PK har nu blivit enormt mycket större än innan (och innan var det redan enormt stort).
Har alltid tyckt illa om att vara PK.
Har alltid misstänkt att det fanns något jävligt skumt med detta land som var mest PK i världen.

Nu vet jag vad det var. Nu MÅSTE du vara PK och säga att Sverige gör rätt.
Annars fy på dej, hur fan vågar du ens kritisera Svääääärjeeee. Ditt eget laaaaaand.
"Jo men liksom det finns typ ähhhhhhh en miljon döda"
"Men va fan, du är landsförräääääädare. Att gå emot sitt eget laaaaaaand"

Så det spelar noll roll vad som händer i Sverige.
Även om det slutar med största katastrofen genom tiderna är det fortfarande politisk inkorrekt att klaga på sitt eget land.
Hur fan vågar du liksom. Fyyyyy på dej.

Men läser man mellan raderna, är detta ett annorlunda hi-tech sätt att vara lilla Nordkorea.

Vilka jävla hjärnspöken du lider av. Det du skriver, det existerar inte.

Mvh ett gammalt hederligt nazistiskt Flashback-troll.
Citera
2020-05-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ehh, min mamma är död och kan väl möjligen då beskrivas som väldigt passiv.

Munskydd? Varför inte en hel skyddsmask som täcker hela ansiktet?

Jag har förstått det som så att de som KRÄVER att alla ska tvingas bära munskydd gör det delvis därför att de inte vill bli uttittade när de själva spatserar ute bland folk eller åker kommunalt.

Tydligen tar folks stirrande så hårt på dem att de vill föra skadan vidare.

Själv har jag aldrig sett någon stirra på någon annans mask. Därför undrar jag lite om det är inbillning..

Dessutom undrar jag - verkligen - hur de kan BRY sig om nu någon skulle råka titta en extra gång. Hur kan en främmande människas blick vara så farlig?
Citera
2020-05-03, 16:32
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Helmask är helt otänkbart av två skäl, dels folk av din kaliber och sedan av bekvämlighetsskäl förstås. Sluta trolla sönder tråden med din goja nu.

Ok, jag tänkte att bara att du kanske satte säkerheten främst, men jag hade tydligen fel.

Låt bli att svara mig om du inte vill diskutera med mig. Det är också ett sätt att ta personligt ansvar.
Citera
2020-05-03, 16:33
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Även om det springer upp i två, tre eller fem år?

För det första så är det högst tveksamt att det tar längre än två år.
För det andra så är alternativet att ta ut förlusten i förskott, och det är bara korkat.

Men för all del. Fritt land. Du gör som du vill.
Citera
2020-05-03, 16:34
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansyrsa
Påminner om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av*dansyrsa
Hej,
postar i princip aldrig här men är sannerligen orolig för utvecklingen i Sverige. Exponentiell utveckling är inget att leka med. När helvetet brakar loss finns det ingen återvändo.

Jag kalkylerar att denna massiva ökning, då pratar vi total mayhem kommer att starta cirka 70 dagar efter första dödsfallet i Sverige. Eller 74 dagar för att vara exakt.

Det vill säga 24 Maj. Då kommer det bli godnatt.

Är tyvärr dålig på att hålla koll här så ursäktar på förhand om jag inte svarar på eventuella frågor om hur jag räknat ut detta, men jag tror att jag har rätt och du får naturligtvis tro något annat.

Det där får du nog ta och förklara lite bättre om nån ska tro dig. Gäller "74 dagar" bara Sverige eller är det någon allmängiltig hypotes?
Citera
2020-05-03, 16:37
Avslutad
Citat:
Det är din fulla rätt att tolka mig hur du vill.

Själv inser jag att du tolkar mig utifrån din plats där längst upp på läktaren, bland de andra av rädsla och ångest fördunklade och förvirrade hjärnor.

Det är också tillåtet, precis som att jag inte behöver svara på dina vantolkningar om mig

Fast nu är det uppenbart att du tvärtom stödjer Sveriges/Folkhälsomyndighetens/Tegnells strategi och bara trollade och tramsade igår. Hoppas du hade kul!

Jag har inga problem med om folk tror på vår strategi, det är upp till var och en. Men stå för det då och diskutera EGNA ståndpunkter på ett sakligt sätt som vuxna människor!? Istället för dessa charader och trams om
att alla som jämför dödstalen skulle stödja ”mördande regimer”...

Eller ska det här ses som en sågning av Sveriges strategier och av resultaten hittills eller: (haha)

Citat:
Jag följer nationens folkhälsomyndighet, som en ansvarsfull och lojal medborgare. Inte random skribent på Flashback.

Citat:
Tänk vad sorgsen du kommer att bli den dagen eftersläpningen uteblir. Ditt liv kommer återigen bli tomt och innehållslöst.

Citat:
Det finns en rad saker som vi inte vet, däribland konsekvenserna av de olika strategierna som olika länder företar sig. Om Sveriges strategi ger mer lidande och död än andra jämförbara länder i slutändan, har jag fel, om det motsatta gäller har andra fel.

Det är dock åt helvete för tidigt att avgöra i dagsläget.

Citat:
Den tid som snart kommer med mycket få döda och smittade per vecka, kommer många i denna tråd sörja och tappa sin livsgnista..

Citat:
Sverige har modifierat sin strategi flera gånger. Fler gånger än många länder som bara gick in i lockdown direkt och fortfarande befinner sig där.

Citat:
Jag tror ju att vi kommer att ha ungefär lika många covid-döda i slutändan och att de största skillnaderna kommer att bestå av de negativa konsekvenserna av långvarig isolering, såväl på det mänskliga som det ekonomiska planet. För den grupp som får sån tokångest att de inte klarar av att tänka, gäller inte detta såklart, men eftersom de trots allt är i minoritet, är det rimligt att man inte lägger upp hela strategin utifrån denna sköra grupp.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Bra att han visar att han är mänsklig och ingen über människa.

?

Är väl ingen som tror att den där träiga autisten är en übermänniska?

Eller gjorde du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ännu ett gott argument för att bära mask.
Det är mycket viktigt att ta på och av rätt sätt.
Man ska aldrig röra framsidan . Om man rör måste tvätta händerna väll.
Masken är viktigt för att inte smitta medmänniskor även om man känner sig frisk.
Man kan dessutom inte veta att man bär viruset. Minst 30% är asymtomatiska smittbärare. Det handlar om att vara empatisk inte egoistisk.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Läsvärt!

27-årige Robin dog i corona.
Klockan 18 på kvällen den 8 april stängdes respiratorn på CSK. Då hade Robin Persson kämpat i flera veckor mot corona. Den tidigare fullt friska 27-åringen klarade inte längre kampen.

Hela artikeln:
https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/27-arige-robin-dog-i-corona/?fbclid=IwAR2UyVykPCNDNVpdDqZ-UawI7WlKKZo6T2KKA08-B8IfCfkMKxUfcxz5zDE
Citera
2020-05-03, 16:38
Medlem
Anders Tegnell var på cnn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här