Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Det är din fulla rätt att tolka mig hur du vill.
Själv inser jag att du tolkar mig utifrån din plats där längst upp på läktaren, bland de andra av rädsla och ångest fördunklade och förvirrade hjärnor.
Det är också tillåtet, precis som att jag inte behöver svara på dina vantolkningar om mig
Fast nu är det uppenbart att du tvärtom stödjer Sveriges/Folkhälsomyndighetens/Tegnells strategi och bara trollade och tramsade igår. Hoppas du hade kul!
Jag har inga problem med om folk tror på vår strategi, det är upp till var och en. Men stå för det då och diskutera EGNA ståndpunkter på ett sakligt sätt som vuxna människor!? Istället för dessa charader och trams om
att alla som jämför dödstalen skulle stödja ”mördande regimer”...
Eller ska det här ses som en sågning av Sveriges strategier och av resultaten hittills eller: (haha)
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Jag följer nationens folkhälsomyndighet, som en ansvarsfull och lojal medborgare. Inte random skribent på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Tänk vad sorgsen du kommer att bli den dagen eftersläpningen uteblir. Ditt liv kommer återigen bli tomt och innehållslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Det finns en rad saker som vi inte vet, däribland konsekvenserna av de olika strategierna som olika länder företar sig. Om Sveriges strategi ger mer lidande och död än andra jämförbara länder i slutändan, har jag fel, om det motsatta gäller har andra fel.
Det är dock åt helvete för tidigt att avgöra i dagsläget.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Den tid som snart kommer med mycket få döda och smittade per vecka, kommer många i denna tråd sörja och tappa sin livsgnista..
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Sverige har modifierat sin strategi flera gånger. Fler gånger än många länder som bara gick in i lockdown direkt och fortfarande befinner sig där.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Jag tror ju att vi kommer att ha ungefär lika många covid-döda i slutändan och att de största skillnaderna kommer att bestå av de negativa konsekvenserna av långvarig isolering, såväl på det mänskliga som det ekonomiska planet. För den grupp som får sån tokångest att de inte klarar av att tänka, gäller inte detta såklart, men eftersom de trots allt är i minoritet, är det rimligt att man inte lägger upp hela strategin utifrån denna sköra grupp.