Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Var det i Beijing? Jag såg en video som berättade att nu har det nått Beijing och fyra personer var täckta med sängtäcken på gatorna. Kort film. Om det är sant är det skrämmande.
Önskar jag kunde svara på det. Var vid sidan av en väg i en liten stadskärna. 1 ambulans och ett grönt militärfordon fångades på videon.
Problemet var att allt var på kinesiska. Användaren, texten, kommentarerna. Translate rörde till det duktigt så jag fick ingen mer info av de 256 kommentarer förutom en massa gråtande och bedjande emojis.
Jag är 110% säker på att viruset inte kommer ifrån någon jävla fladdermus eller råtta. Det är utsläppt med vilje eller av misstag.
Jag har sett 40+ videos från vad jag antar är olika delar av provinserna så råder det kaos, nästintill anarki på flera ställen.
Sen får man ställa sig frågan:
Svininfluensan var klassad som en pandemi och skrämselpropagandan prydde löpsedlarna. Det är väldigt tyst om detta i jämförelse kan jag tycka.
Om bara 1400 smittats och 40 dött - varför stänger man skolorna till 17 februari, barrikaderar varenda väg med berg av grus och beväpnade vakter samt att affärerna är helt tomma. Man borde väl ändå fylla på med förnödenheter?
Den ekonomiska smällen pga av detta borde och är nog astronomisk. Inte bara hur synen på Kina var innan utan hur den blir nu. Allt detta för ett "milt virus" som bara smittat 1400?
Jag har sett siffror från 100.000 - 3 miljoner och 150.000 döda.
Jag tror sanningen ligger någonstans i mitten. Typ 200 000 smittade och runt 20 000.döda.