Citat:
Någon som vet hur stor risken är att dö när man haft Corona i 5-6 veckor?
De som dör åker de på hög feber och andningsproblem ganska snabbt inpå 5 dagar eller vad det är?
Men om man haft lite småkänningar som kommer och går i 5-6 veckor?
En i min närhet har tydligen haft så och läkaren säger att hon har haft en mild variant av det. Fått lite tyngre att andas ibland nu efter 5-6 veckor.
Är det slutfasen tro?
Eller kan allt hända även efter denna tid? Tänker om det finns någon statistik på når det mest kritiska är tex
De som dör åker de på hög feber och andningsproblem ganska snabbt inpå 5 dagar eller vad det är?
Men om man haft lite småkänningar som kommer och går i 5-6 veckor?
En i min närhet har tydligen haft så och läkaren säger att hon har haft en mild variant av det. Fått lite tyngre att andas ibland nu efter 5-6 veckor.
Är det slutfasen tro?
Eller kan allt hända även efter denna tid? Tänker om det finns någon statistik på når det mest kritiska är tex
Många som dött har varit sjuka en längre tid upp till 6 veckor några få 8-9veckor. Sedan har de tillfrisknat för att senare bli väldigt sjuka snabbt för att sedan dö. Detta är ett tecken på att sjukdomen kan ligga latent i kroppen och sakta bryta ner immunflrsvaret. Har man starkt immunförsvar så tar det längre tid verkar det som. När kroppen ger upp så blir man fort väldigt sjuk och kan dö av att inre organ svikar eller att lungorna slutar uppta syre.
Om det är så att viruset kan ligga kvar i kroppen en längre tid är vaccin inte att tänka på för de flesta. Man kan också undra hur detta skulle drabba barn som tillsynes inte blir sjuka men som får viruset med Sveriges taktik att inte stänga skilor.
Det skulle kunna innebära en våg av döende barn och unga på sikt, när deras kroppar ger upp inför viruset. Kanske kan det ta något år eller två innan det slår till hos fullt friska individer. Lite som HIV fungerar. Kroppen bryts sakta ner tills allt ger upp på en gång. Man har dessutom hittat HIV DNA sekvenser i detta virus så det jag spånar om är ingen "vild" tanke utan en möjligen ett riktigt mardröms scenario.