2020-04-16, 21:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är väl allmänt känt att spridningen minskar när immuniteten ökar.
Eller när smittan inte har några att smitta.
Som vid lockdown ...
Eller när man har tillgång till vaccin (såvida du här inte räknar det till immunitet).
Så det är inte ”flockimmunitet” a la Tegnell som är det enda sättet.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Det mest patetiska är att vi endast har 13000 fall cirka. Vi testar knappt några jämfört med andra länder. Tror någon att den riktiga siffran ens är i närheten? Isåfall ligger dödligheten på 10% vilket skulle innebära att Sveriges sjukvård har misslyckats mest av alla länders.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Jävla va dryg hon va 9.02 in i klippet.
Näbbgädda! Farligt med för mycket mäkt..
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Tvärtom, vansinnigt är det nu med den extrema flathet som regeringen och FHM uppvisar! Sen är det än mer vansinnigt att se hur pass indoktrinerade medborgarna är i detta land. Sverige ses som Fårskallarnas land ute i Europa ...
Nå.. Jag tror Europa kommer få omvärdera den synen inom ett, två eller tre år när världen fått bukt på Corona. Då är jag ganska övertygad om att vi kommer framstå i relativt god dager sett till antalet döda och samhällsekonomi
Citera
2020-04-16, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norik
Nej, dom ligger runt 80 per dag nu, om man tar hänsyn till eftersläpningen. Antal nya smittade i Stockholm stiger heller sen ungefär den 3 apr samtidigt som vi testar fler.

Även du måste förstå att det inte kommer leda till någon ökning av dödstakten i Stockholm.

Kring + 100 döda i Sthlm senaste 24 h.

Siffran går ej ner. Takten går upp.

Vi har ej detta under kontroll. Vi måste stänga ner Sthlm.

Igår. Allt inrikesflyg stoppas.

E4:an stängas ner efter Knivsta norrut. Å efter Södertälje söderut.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-16 kl. 21:36.
Citera
2020-04-16, 21:33
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har jag förstått det rätt att du på allvar hävdar att det bara dog 10 stycken i Stockholm idag?

Länkarna du hänvisar till är helt obegripliga för varje vanlig människa att tolka och stapeln du hänvisar till i din cirkelbevisgöring verkar inte äns vara färdig redovisad.

Jag ger upp.
En sak kan jag hålla med dig om, Sverige är som Nordkorea med vår smutsiga regering, vidriga lögnaktiga journalister och vedervärdiga SVT och SR.
Citera
2020-04-16, 21:34
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Det mest patetiska är att vi endast har 13000 fall cirka. Vi testar knappt några jämfört med andra länder. Tror någon att den riktiga siffran ens är i närheten? Isåfall ligger dödligheten på 10% vilket skulle innebära att Sveriges sjukvård har misslyckats mest av alla länders.

Jag tänker att FHM skiter i statistiken och det allmänna intresset av att veta hur många som är eller har varit smittade.

De fokuserar på att hålla Sveriges sjukvård på fötter.

Men jag liksom du är intresserad av dessa siffror. Tog inte Regeringen ett beslut om att fler skulle testas?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kämpar är val precis vad vi gör, som modiga soldater som går ut och möter fienden istället för att bara gömma oss, och för varje möte blir vi starkare och kommer närmare segern. Fast precis som i krig finns de som inte överlever, vilket är sorgligt, men kanske oundvikligt om vi inte ska låta oss kuvas av fienden.
Du hänger väl här hela dagarna din jäkla fegis!
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nå.. Jag tror Europa kommer få omvärdera den synen inom ett, två eller tre år när världen fått bukt på Corona. Då är jag ganska övertygad om att vi kommer framstå i relativt god dager sett till antalet döda och samhällsekonomi
Norge 152 döda Sverige 1333...
Citera
2020-04-16, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Jag visste att det skulle komma en besserwisser som räknar in Andorra, San Marino och St Marteen.
Alla mindre än min hemkommun.

Men du har inga svårigheter att jämför Sverige med Kina, Indien, USA, Indonesien, Pakistan och Brasilien?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Precis, tiden är ur led.

I agree with the assessment that Stockholm is nearing 10% infected — and I also believe that we’re going to have to eat a lot of deaths for allowing it to spread this much unchecked. I don’t think anywhere near 30%+ is realistic at all.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Herrejävlar. Är ni Tegnell kuksugare verkligen så här korkade?

Arma land
Moget..
Nu har jag inte mkt till övers för Tegnell som informatör. Vi skulle vunnit mkt på att ha någon annan som framförde budskapet på ett mera pragmatiskt sätt.
Men jag tycker att själva modellen vi valt är det absolut mest logiska och effektiva sättet om vi kan klara av nivån på vården så bra som vi gjort hittills. Klarar vi denna nivå genom hela smittspridningen så kommer vi komma ut som "vinnare" i slutänden, i den mån det kan finnas någon vinnare i en sådan här tragedi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in