2020-04-16, 23:59
Medlem
Den ENDA anledningen till att situationen i Sverige inte havererat TOTALT är för att en betydande del av befolkningen ignorerat Folkhälsomyndighetens efterblivna "råd" och valt att jobba hemifrån och hålla barnen hemma från skolan. Vet de som haft barnen hemma minst 1 månad nu.

Att man blint litar på myndigheterna och frivilligt agerar försökskanin, även sina egna barn, är bortom mitt förstånd.

Många är nog tyvärr arroganta, ignoranta, rent av dumma. De utgår från att det är en lite jobbigare förkylning 🙄 Nej du, ingen kan säga hur detta virus kan komma att påverka alla smittade i framtiden. Det kan sluta riktigt illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Folk borde fundera över hur stor sannolikhet det är att Sverige har rätt och hela den övriga världen har fel. Fundera! Inte bara avfärda. Finns massor av virusexperter runt om i världen. Igen, svenska FHM har rätt och övriga världens alla experter har fel. Sannolikt? Finns länder, bl.a. flera i Sydostasien som har hanterat fler epidemier än vad som har nått Sverige. Titta ut ur bubblan. Se er omkring i världens medier. Inte bara svensk msm. Läs vad de skriver. Jämför vad de säger, vilka råd de ger med bubblan Sveriges.

Sverige vs. resten av världen är en falsk dikotomi.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har du köpt en privat respirator ännu?

Nej, det har jag inte gjort. Däremot har min läkare skrivit recept på mediciner som jag nu inte kan få ut pågrund av pandemin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
andra länder verkar lämna sjukdomsuppgifter utan att behöva korrigera dessa hela tiden.

Det har du inte den blekaste aning om.
Citera
2020-04-17, 00:00
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Problemet är att han alltid har fel åt "samma håll". Det är ett mönster som tyder på en agenda att tona ner risker/problem.
Du ser inte detta?
Som sagt - ge mig ett exempel på när han har haft fel åt "andra hållet".

*edit om det inte är lögner utan bara "fel" så är han ju tyvärr inkompetent isf lögnaktig. Det kanske är bättre?

Ja dom hade väl fel ”åt andra hållet” när de senast trodde att antal smittade skulle öka under påsken.
Det påstår dom iallafall i presskonferensen från 14/4.

Men att ha fel är inte samma sak som att ljuga. Förstår du skillnaden?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Undrar hur situationen i Stockholm skulle se ut om det inte vore för proaktiva företag och privatpersoner.

Den 10 mars uppmuntrade Daniel Ek företag i Sverige att be sina anställda jobba hemifrån. Tegnell svarade att det var "ojämlikt". I slutet av samma vecka hade dock många tagit till sig Daniels råd och veckan efter så jobbade, åtminstone i min umgängeskrets, så gott som alla kontorsnissar hemifrån. Och har fortsatt med det sen dess.

Samtidigt som det var fritt fram att resa in till Sverige från olika riskområden så var det tuffare restriktioner för att komma in på kontoren. Många företag tillämpade t.ex. två veckors karantän för dem som nyligen hade återvänt från Italien.

Sen har vi naturligtvis alla ansvarsfulla medborgare som går ett steg längre än Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Det kan vara svårt att tro när man ser inslag från uteserveringarna i stan, men vi är rätt många som sitter i någon form av självvald semi-karantän.

Uppfriskande att läsa om vardagshjältar som gör en insats för våra äldre och svaga. Hatten av!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
100.000 döda alltså? Vågad gissning. Vad baseras den på?

Då talar man om att COVID-19 härjar i två år innan vaccin eller behandling kommer fram.
Citera
Medlem
Citat:
Nej du klippt bort mer än så men det bekräftar bara misstanken.
Märklig kritik. Jag citerade de delar av ditt inlägg som jag ville svara på. Det är så man brukar göra.

Citat:
Tråkigt för dig. Hoppas det går bra.

Nej det gör vi nog inte. Det är fredag och jag kommer vara upptagen med annat troligen.

Ha en fin helg.
Nu ser jag noggrant till att inte klippa bort ovanstående, då, Herr Klipp-inte-i-mina-inlägg, så du inte behöver gå och lägga dig kokande av vrede.
Citera
2020-04-17, 00:01
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Fast det verkar vara skillnad på smittningsbilden mellan SARS och COVID-19.

Kanske,
men även den här gången var kinesernas första intryck att det inte var så många lindrigt sjuka.

Mitt inlägg var också riktat mot en defaitistisk government shill som påstod att det inte går. det är klart det går, det är bara att börja svetsa igen dörrarna hemma hos svetsade.
Citera
2020-04-17, 00:02
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Nej, det har jag inte gjort. Däremot har min läkare skrivit recept på mediciner som jag nu inte kan få ut pågrund av pandemin.
Varför får du inte ut dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
När sa han det?
7 April var snittet just 60 döda.

Idag saxat från aftonbladet från dagens PK; "Nu ligger vi på ungefär 60 avlidna per dag. Det är de senaste två-tre dagarna som det fylls på ordentligt. "

Omöjligt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
”Bara” 1%. Det är hela 27 gånger Italiens nuvarande dödssiffror, som är 0.037%.

Det här kommer att hamna närmare 0.1% än 1%.

Lilla San Marino som sticker ut och verkar ha körts över helt av covid19 har 0.11% döda.

Pandemin är ju inte över ännu och det är tyvärr minst ett år eller två innan det finns ett vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in