Citat:
Ursprungligen postat av
GalenSkåning
Bara det att viruset och labbet är från samma stad är ju ett märkligt sammanträffande. Jag brukar inte vara konspiratoriskt lagd men det känns som att det ligger en hund alternativt en fladdermus begraven här. Det kan ju också förklara varför man försökte tysta ner läkare som varnade för viruset i början av utbrottet.
Jag håller med dig, och tror inte ett dugg på den officiella versionen som ändrats från att först vara en fladdermussmitta till att nu vara en hund som ätit en fladdermus och på så sätt blivit smittad.
Det ligger nog närmare sanningen att viruset är tillverkat och utsläppt till allmänheten avsiktligt eller inte men troligast är det så enligt min mening.
Jag tror att vi kan glömma att smittan från första början uppstod vid en marknad i Wuhan, det lät nog bra men med tanke på allt annat ljug och mörkande från Kina så går det bort som förklaring.
Sanningen får vi nog aldrig reda på lika lite som om att det eventuellt redan finns ett vaccin mot smittan?
Vem vet i dagsläget om vad som egentligen är sant eller inte? knappast någon på FB i alla fall.