2020-04-16, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Varför ska du sätta malmö i karantän?

Okay ni slipper

Imorgon har vi +140 döda på C19.se en minut efter 14:00.

Då är vi uppe på Brooklyn-level.
Citera
2020-04-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ett betydligt större problem är i så fall att man inte alltid vet om en person dog av covid-19 eller ej. Antingen för att denne inte testades eller för att de testat positivt men inte nödvändigtvis dog av viruset. Man kan ju råka ha viruset i kroppen med milda eller inga symptom av det samtidigt som man dör av något annat.

Blivit påkörd av en bil exempelvis. Jätte många. Det viktiga är att folk på äldreboenden inte är testade och dör och hamnar i statistiken. Det är ett problem. Det pratades i pressisen om att Tegnell hade sagt i något annat sammanhang att det börjar uppstå flockimmunitet. Tyvärr blev det inte utrett vad han menade. Är det så att äldreboenden är flockimmuna? Eller anställda där? Vore kul att veta.
Citera
2020-04-16, 20:57
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det dör inte 120 om dagen.
Men det är FAN inte 60 om dagen heller som cpet Tegnell ljuger om
När sa han det?
7 April var snittet just 60 döda.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Oki... Vi får väl la se vad C19.se presenterar 14:03 imorgon.
Vad presenterar de egentligen? Är det de korrekta siffrorna som är korrigerade efter korrekt dödsdatum eller är det siffrorna som kommer ut per dag?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Säkert sagts nyligen men
"Humanitära" stormakten Sverige
på 13e plats i absoluta dödstal.
på 8e plats i döda per capita.

Sverige är på elfte plats i döda per capita.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Nej. En studie visar 82% (inte läst den, kanske en "privatstudie" från Flashback?)

Andra studier visar 50%, t.ex. Att något av dessa tal överensstämmer bäst med din förhoppning (Många döda) gör den inte mer sann än andra.

Flockimmunitet uppstår när R<1, mao när smittan inte längre kan överföras till fler i nästa generation, än vad den gjorde i föregående generation, pga immunitet.

Flockimmunitet % =100*(1-1/R0), vid R0=5,7 (tror detta var den nya siffran) => 100*(1-1/5,7)=82,5%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ja, det är ju det jag säger. Ja, jag sa det ju inte men 226 fall på 5 miljoner är en total katastrof för dem som de kommer att berätta för sina barnbarn om. Deras tolerans är på en helt annan nivå och utom kontroll för dem är inte ens märkbart här.

Om de får smitta a la Lombardiet så är viruset omöjligt att stoppa men inget, inget tyder på det.
Fast antalet smittade har samtidigt tiodubblats på en månad. Det är inget vidare R-värde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag kan förstå dom i utlandet som ser Sverige som nordens Nordkorea.

För dom är det obegripligt att så många tror på dessa lögner som den svenska befolkningen korvstoppas med dagligen...

När dödsiffrorna rusar i höjden så är det en ljusning i sikte och det är dax att börja vara försiktigt positiva till utvecklingen.

I Nordkorea upplyser deras SVT om att deras ledare aldrig behöver gå på toaletten och det tror fårskocken på.

I ärlighetens namn ligger inte Sverige långt efter i enfaldighet.

Våra dödsiffror är alarmerande i jämförelse med våra grannländer och borde ha skapat en folkstorm i ett normalt funtat land. Men icke sa Nicke...

Nej det är inte alls konstigt oavsett man vill tro det eller ej så är det uppenbart Sverige har fler korkade invånare per capita än något annat land.
Det är långt viktigare för de flesta att ge skenet av något än att erkänna läget och förhålla sig där efter. Kina opererar likadant.
Citera
2020-04-16, 20:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag kan förstå dom i utlandet som ser Sverige som nordens Nordkorea.

För dom är det obegripligt att så många tror på dessa lögner som den svenska befolkningen korvstoppas med dagligen...

När dödsiffrorna rusar i höjden så är det en ljusning i sikte och det är dax att börja vara försiktigt positiva till utvecklingen.

I Nordkorea upplyser deras SVT om att deras ledare aldrig behöver gå på toaletten och det tror fårskocken på.

I ärlighetens namn ligger inte Sverige långt efter i enfaldighet.

Våra dödsiffror är alarmerande i jämförelse med våra grannländer och borde ha skapat en folkstorm i ett normalt funtat land. Men icke sa Nicke...

Även om man räknar bort de äldre på serviceboenden så är de alarmernande. 3 döda i Finland, långt över 100 i Sverige. Ca 50 som inte är på äldreboende. Men oj! Jag glömde bort Belgien, coronabobbarnas favoritland Belgien som allt ska jämföras med. Tyvärr har jag inga siffror för Belgien.

Men ju fler som dör där, desto bättre. Är det så ni tänker?
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast antalet smittade har samtidigt tiodubblats på en månad. Det är inget vidare R-värde.

Jag håller med. Däremot tror jag du missar vad jag försöker förmedla och det är att de har nolltolerans så det kommer knappast hända att Tegnell-san står och säger att det är försent att stoppa smittan.

De kommer nog knappast heller vara så förtjusta i svenska turister förrän vi fått stopp på utbrottet.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Vad presenterar de egentligen? Är det de korrekta siffrorna som är korrigerade efter korrekt dödsdatum eller är det siffrorna som kommer ut per dag?
De presenterar bara siffrorna som kommer varje dag.
Bättre att kolla här.
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Det dör +120 per dag sen en vecka tillbaka. Det är skräcksiffror.

Italien siffror för 12 dagar sen.

Sen kan du och dina libejala kompisar hålla på å köra fake hur mycket ni vill.

Falskt. Vi ser en avtrappning nu. Länder börjar öppna upp och restriktioner lättas. Våren kommer och till hösten är corona ett minne blott.

Sverige går vinnande utan att vidta några markanta inskränkningar på samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in