2020-02-08, 19:18
Medlem
Har Sverige fått sina första "Virus flyktingar" nu?
Man kan fly från krig och miljö. Borde vara okej att fly för att öka sina chanser att överleva.
Citera
2020-02-08, 19:19
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Dödligheten är inte 35-40% vilket alla förutom domedagsdårarna på Flashback fattar.

Att ni sitter och tjafsar i timmar om hur man ska räkna ut dödligheten tillför ingenting. Men jag fattar, nu är det rätt lugnt med nya fall, tack och lov, då måste ni hitta någonting annat att få panik över.

Som sagt, kika på dödligheten utanför Hubei. Era spekulationer är totalt meningslösa.

Varför inte kika på dödligheten gällande Antarktis? Där är den 0%. Fan vad bra. Inget att oroa sig över. Denna smitta har lägre dödlighet än behaglig sysslolöshet. Nu kan vi alla gå ut och slicka på coronasmittade handtag.
Citera
2020-02-08, 19:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Deras konferenser e ju skrattretande.
Sitter en arab och fransman som i 20 minuter rapar att kina e ett otroligt bra land med oerhört kompetent ledning.

Det finns dock en skillnad på hur Kina har hanterat det här utbrottet och hur ökenländerna hanterade kamelknullandet.
Citera
2020-02-08, 19:21
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja, det håller jag med om. Men jag scrollar förbi. Det är enkelt.

Inga siffror just nu har något värde oavsett då vi är i början av utbrottet. Är ju först efteråt det kan vara intressant att se på.

Precis, därför är det totalt meningslöst att det sitter tio muppar och försöker övertyga varandra.

Dödligheten i Guangdong är t.ex. 0.8% om man räknar på deras sätt. Men 57% i Hubei. Totalt efterblivet att spekulera i det.
Citera
2020-02-08, 19:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Finns en "situation report" med dagens datum, men det var inte det du letade efter?

Vi tänkte nog närmare på presskonferens som de haft varje dag i veckan
Citera
2020-02-08, 19:23
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Alltså människans dödlighet är 100 %. Det är den förtida dödligheten av lunginflammation pga viruset som är relevant. Viruset i sig är inte dödligt.

En truism är inte ett argument. Tyvärr. Om viruset inte skulle vara dödligt hade ingen dött. Att viruset i sig inte är dödligt är hårklyveri. I människan kan detta virus vara dödligt, hur dödligt är relevant för tråden.
Citera
2020-02-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Fast just att bry sig om sitt folk är väl inte Kinas regerings främsta kännetecken?

För Trump säger det? De har förbättrat livskvaliten för folk där mkt mer vad de har gjort i väst de senaste åren. Kina har också bra mkt mer frihet än vad vi har i väst. Däremot så är väl inte allt bra, men de är ändå bättre än västländerna.
Citera
2020-02-08, 19:25
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi tänkte nog närmare på presskonferens som de haft varje dag i veckan

Dom har redan haft sin presskonferens.

https://youtu.be/xfy7K34fhdk
Citera
2020-02-08, 19:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Det går bra för Reniform idag tackvare oss flashbackare. Företaget som säljer CN P3V FILTERMASK MED VENTIL (FFP3) för 37,20 SEK/st.
Vid elva tiden när jag beställde fanns det över 800 masker i lager.
Alldeles nyss

I lager: 403

Det var någon här i tråden innan som påtalade att det var bara 3M och UVEX som fungerar och håller den kvalitet vi eftersöker.

Serge andningsskydd är stort i Storbritannien och har fått certifikat (finns pdf dokument på hemsidan att läsa). Känner mig fullständigt trygg med att maskerna gör vad ska men jag kanske beställde för få...

Jag har inte testat någon mask ännu men flera har ju skrivit att det är väldigt svårt att andas med dom på. Någon i tråden, kommer inte ihåg nicket men verkade väldigt kunnig som skrev att dessa masker skall man inte vara ensam när man testar första gången för man kan få syrebrist
Citera
2020-02-08, 19:26
Medlem
magpests avatar
Citat:
Du är dum i huvudet. Varför är dödligheten så låg utanför Hubei? Varför vägrar ni inse det faktumet?

Färre smittade samt att det tar tid att dö. Det tog nästan en månad för Li Wenliang. Det förklarar varför så få dött utanför Hubei. Edit: De blev smittade senare och den synbara effekten ligger fortfarande i framtiden.
Senast redigerad av magpest 2020-02-08 kl. 19:29.
Citera
2020-02-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har inte testat någon mask ännu men flera har ju skrivit att det är väldigt svårt att andas med dom på. Någon i tråden, kommer inte ihåg nicket men verkade väldigt kunnig som skrev att dessa masker skall man inte vara ensam när man testar första gången för man kan få syrebrist

När jag låg i lumpen så hade vi intervallträning med de maskerna. Många spydde av syrebrist, men ingen tuppade av. Men det har nog mer med åldern att göra...
Citera
2020-02-08, 19:29
Avslutad
Citat:
Precis, därför är det totalt meningslöst att det sitter tio muppar och försöker övertyga varandra.

Dödligheten i Guangdong är t.ex. 0.8% om man räknar på deras sätt. Men 57% i Hubei. Totalt efterblivet att spekulera i det.

Än mer efterblivet att skriva ett flertal inlägg om hur efterblivet det är att folk diskuterar dödligheten och samtidigt prata om hur jobbigt det är att läsa tråden...

Självklart är det för tidigt att förlita sig på några siffror öht. Det jag försökt förklara för somliga här hela tiden. Dock tycker jag mer det är folk som försöker avfärda det hela som ingenting som verkar ha hängt upp sig på siffrorna och gång på gång ska påpeka hur lågt antalet döda är i förhållande till smittade trots att de inte har en aning om de egentliga siffrorna. Alltså de som likt dig förminskat allvaret i den här situationen sedan första början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in