2020-02-08, 19:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nödlanda , jo visst, så klart man vill komma till världens mest naiva land, hur mycket kommer dessa kosta oss i vårdkostnader och inte minst hur många vårdplatser kommer dessa antagligen rika råttor ta i anspråk från eventuellt sjuka svenskar.

Låt oss hoppas att det är britter och att de faktiskt var på väg till London. De som blivit evakuerade från Kina vet du eller någon annan om det bara varit européer som arbetat/studerat i Kina i så fall borde det finnas massa turister som vill hem.

Vill inte tänka tanken att det är en ny våg av flyktingar som börjat
Citera
2020-02-08, 19:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
nCoV smittar redan under inkubationstiden.

När blev det bekräftat och av vem?
Citera
2020-02-08, 19:01
Medlem
Tyckte WHO sa att dom skulle hålla dagliga uppdateringar på läget, men jag så ingen konferens igår och det verkar inte vara någon idag,eller?
Citera
2020-02-08, 19:02
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej, det är reella siffror som vi har i dagsläget. Det är därför som alla officiella siffror säger så. Finns ingen myndighet eller officiellt organ som hävdar någon annan siffra.

Du måste lära dig vad ett faktum är för något. Har gett dig en länk i tidigare inlägg.

Nej, det är inte reella siffror. Dödligheten räknar man ut när en epidemi eller pandemi dött ut. Dödligheten i nuläget från officiellt håll är blott en skattning och endast presumtiv. Inte fakta.
Citera
2020-02-08, 19:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tyckte WHO sa att dom skulle hålla dagliga uppdateringar på läget, men jag så ingen konferens igår och det verkar inte vara någon idag,eller?

Det är helg vettu, corona jobbar bara vardagar
Citera
2020-02-08, 19:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jo du, det har skrivits om positiva effekter för hjärtat av vin etc. Förr i tiden gav man alkohol till sjuka också.

Så är det nog! Ok, blir jag drabbad testar jag massa vitaminer och nyttig mat och massa annat (får kolla upp vad) sen det sista då lite groggar. Det är den överlevnadsstrategin jag kommer köra i alla fall i händelse av värsta scenario.

Vi får göra trådsammanfattningar längre fram om hur vi ska tackla detta på mest effektiva sätt!
Citera
2020-02-08, 19:08
Bannlyst
Citat:

Deras konferenser e ju skrattretande.
Sitter en arab och fransman som i 20 minuter rapar att kina e ett otroligt bra land med oerhört kompetent ledning.
Citera
2020-02-08, 19:08
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Så är det nog! Ok, blir jag drabbad testar jag massa vitaminer och nyttig mat och massa annat (får kolla upp vad) sen det sista då lite groggar. Det är den överlevnadsstrategin jag kommer köra i alla fall i händelse av värsta scenario.

Vi får göra trådsammanfattningar längre fram om hur vi ska tackla detta på mest effektiva sätt!

Alkohol hjälper kanske att lindra symptom men jag tror det allra bästa är att lägga sig ner i en nybäddad säng med rena lakan och örngott, äta lite mat av lätt karaktär typ frukt, grönsaker, soppor etc eller kanske till och med fasta. Kroppen stänger av aptiten vid akut sjukdom för den orkar inte ta hand om maten. Så det är nog bäst - en skön, mjuk, nybäddad säng, i ett väl ventilerat rum och kanske en moder eller hustru eller sjuksköterska av milt och ömt temperament som ger en all omvårdnad man behöver
Citera
2020-02-08, 19:09
Medlem
Citat:
gå in på hemsidan och kolla..jag vet inte inte vart in där
Citera
2020-02-08, 19:12
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är helg vettu, corona jobbar bara vardagar

Finns en "situation report" med dagens datum, men det var inte det du letade efter?
Citera
2020-02-08, 19:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du måste lära dig vad ett faktum är för något. Har gett dig en länk i tidigare inlägg.

Nej, det är inte reella siffror. Dödligheten räknar man ut när en epidemi eller pandemi dött ut. Dödligheten i nuläget från officiellt håll är blott en skattning och endast presumtiv. Inte fakta.

Men det är det enda man har att gå på. Allt annat är ovetenskapligt trams.
Citera
2020-02-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
gå in på hemsidan och kolla..jag vet inte inte vart in där
Har gjort ,men hitta inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto