2020-03-31, 22:53
Bannlyst
Putin trycker iväg ett gäng Topolov fullsmetade till US, verkligen nya tider nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
The Lancet.

Mindre pengar i börsen, mindre pengar i samhället, mindre skattepengar = tömd skattkista, sämre sjukvård, mindre sjukvård, mindre medicin= mängder av fler dödsfall i vanliga sjukdomar. Åratal av höjda dödstal.
Jag fick leta upp texten själv.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(11)61079-9/fulltext

Det handlade mest om självmord men det går ju att lösa med åtminstone några metoder som antidepressiva läkemedel, terapi och bättre skyddsnät i samhället. Bra sjukvård och samhälle helt enkelt och pengar för det tas från allt annat tok det nu släng på. Ett val att rädda liv precis som nu. Inte lika lätt att lösa problemet vi nu står inför då det gäller denna pandemi.

Som det ser ut vill du offra en grupp sjuka och gamla nu för att rädda en annan grupp svaga människor, dom som inte klarar av en försämrad ekonomi utan att bryta ihop. Låt oss rädda båda grupper utan att ekonomin går under, många andra länder klarar det. Arbetslöset och ekonomiska kriser kommer och går snabbt men förhoppningsvis kommer en sådan här pandemi en gång per århundrade. Jag tycker det är klokt att rädda liv nu och visa att vi är en god civilisation som inte enbart drivs av egoism och girighet. Jag tor det kommer att leda till mer optismism och livslust i världen samt en bra sund ekonomi efter ett tag.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur fan vet du det?
Har du överhuvudtaget försökt att ta reda på vad som egentligen hände i Kina?
Och vad som händer just nu i Iran?
Eller läser du bara aftonbladet?
Gör åtminstone ett enda litet vettigt försök att hitta sanningen, det går ganska fort om man bara försöker. Google är din vän.

Oj jävlar, 50% av de döda är barn
Citera
2020-03-31, 22:54
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Sure.
Om vi inte är där till helgen har även du förbrukat allt förtroende.

Jag skiter väl i om du har förtroende för mig eller inte.
Jag är egentligen här för att ta reda på om någon vet något om läget i Kina.
Tyvärr så nappar jag på dumma inlägg.
My mistake.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, vi börjar inte få resultatet, detta är bara en försmak.
Hur är det Tegnells fel att kineser sprider virus gång på gång?

Kolla på Tyskland. Norge. Sydkorea. Men ni faktaresistenta socialdemokratiska horungar lever i en helt annan verklighet.

Sossarna och Tegnell har med sitt sociala experiment och passivitet kört det här landet i botten precis som med alla jävla sandnegrar dom tagit hit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
13 åring pojke död i london . inga underliggande sjukdomar

Fake news: inga kända underliggande sjukdomar eller riskfaktorer.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Hur fan vet du det?
Gör åtminstone ett enda litet vettigt försök att hitta sanningen, det går ganska fort om man bara försöker. Google är din vän.

Både i Spanien och Italien har väldigt få barn (eller inga) dött. De mörkar väl också dock?
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Hur fan vet du det?

Länka mig din youtube video med arkiv x musik och alex jones röst som berättar sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sverige har 200 döda för tjugo minuter sedan så hade ju rätt? Antagligen på pricken vilket är helt otroligt. Jag sa 200döda på torsdag dygnet ellerhur!
Jag tror det är onsdag nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Haha du har enbart haft fel i tråden så varför är du ens kvar? Logga ut och skapa en ny användare.

Han säger ju själv att han är ”proffesor”.
Svårt att stava sitt eget yrke..
Citera
2020-03-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
sKylLER en GlObAL pAnDEMi pÅ Socialdemokraterna.

GG.

Du förstår inte vad han menar.
Han menar att de som röstat på denna handlings kraftlösa regering, men inget säger att moderaterna eller SD hade agerat annorlunda och det får vi aldrig veta.
Men jag håller med, Sverige suger hårt och de äldsta som har jobbat i 40-50 år som har betalat skatt hela livet är de som stryker med. Tacka idioterna som räknar ekonomiskt och pengar istället för människoliv.
Citera
2020-03-31, 22:55
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Som du sa för en vecka sedan...

Google translate stavfel. Hur ska de gå ihop med att jag skrev 1000på en månad?!

Såg felet nu. Menade självklart 200döda idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in