2020-03-31, 22:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är du dum på något vis?
Förstår du inte att detta bevisar att barn blir sjuka och dör av Coronavirus? FÖrstår du inte vidden av vad detta betyder?
Tre barn borta nu, på grund av en jävligt stor felbedömning att barn inte blir drabbade.
Hur många barn tycker du ska behöva gå bort innan vi ska se det som en tillräckligt stor andel för att vidta försiktighetsåtgärder?

Och jo, för att kommentera ditt idiotiska resonemang.
Vägar stängs av och övergångsställen och 30-skyltar sätts upp i trafiken för att skydda barn. Men åtgärderna för att skydda barn mot Corona är obefintliga.

Det är ingen felbedömning.

Unga dör i undantagsfall. Inte ens en promille av de döda är barn. Varje fall är tragiskt.

Ingen förbjuder barn från att åka i trafiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns inte en rekommendation om att inte söka vård för Corona. Det beror på hur allvarliga symtom man har.
Ja och då vet ju inte sverige hur spridningen ser ut.
Citat:
Personer som misstänker att de är smittade ska inte uppsöka sjukhus utan först ringa till 1177 för rådgivning och hänvisning
https://www.svd.se/nya-direktiven-sa-ska-du-agera-om-du-ar-sjuk
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Lite mystiskt kan man ju tänka, men jag tolkar det som att FHM inte litar på sina egna experter längre.

Eller vad tror du?

Finns två möjligheter; regeringen tvingar FHM till detta, kanske efter påtryckningar från andra partier. Alternativt, en metod att assimilera opponenter och belägga dem med tystnadsplikt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
I förrgår dog min gamla farmor i Falkenberg.

Igår kunde man läsa om att det konstaterats flera fall av Corona på hennes äldreboende. Hennes symptom var typiska för Corona, ändå reagerade ingen personal och nu efter dödsfallet mörkar boendet (ägs av Vardaga) när media granskar.

— Johan Svensson (@johansvensson82) March 26, 2020

Det finns redan idag ett mörkertal avseende avlidna i Covid-19 i Sverige.
Flera utskrivna från sjukhus har sedan dött hemma otestade och får diagnos lunginflammation utan specifikation. https://t.co/1gawUWvlIE

— Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård) (@uppsalamats) March 25, 2020

Instruktion i Stockholm angående dödsfall i hemmet:

Bekräftade och misstänkta covid19 fall – ingen specifik registrering/provtagning/smitnet-anmälan mer än att kroppen skall läggas i speciell säck märkt med ”smitta” ur smittskyddssynpunkt (Läkargrp Covid19 på FB).

— Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård) (@uppsalamats) March 25, 2020

https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/

Jag förstår att det är svårt för dig att ta in att vi har en regering som mörkar. Men du är grymt naiv om du tror att de verkligen är transparenta. Det har de aldrig varit, med någonting!

Det sa också att det inte var livsmedelsbrist och att folk bunkrade i onödan. Kolla hur det ser ut i affärerna nu. Många hyllor gapar tomma på specifika varor. Har inte fyllts på något sedan folk bunkrade. Som sagt, man bara försöker lugna folket. De snackar bara skit.

Hur man inte kan se detta med egna ögon, även ute i verkliga livet, begriper inte jag. Jag ser det kristallklart.

Sverige vill inte ha masspanik och matar er med lögner och falsk trygghet, det värsta är att de flesta i Sverige verkar falla för det. Ser ni inte vad som händer utanför era gränser?
Gör ni ingenting har ni värre att vänta....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Men man kan förhindra snabb smittspridning och rädda fler. Sverige verkar ha ett helt eget facit på hur saker ska skötas. Att rädda så många som möjligt måste ändå vara prio 1, ekonomi kommer sedan.

Precis så är det. Man räddar så många liv som går att rädda sen tänker man på ekonomin.
Sverige tänker tvärtom tyvärr.
Citera
2020-03-31, 22:47
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dödsfall 200 bekräftat i sverige för ca 15minuter sedan.

Vem minns när Tegnell att ingen skulle dö i Sverige nu sitter vi här med 200 döda.
En tragisk dag.
Ja, och vi når snart 50k döda globalt.

Ställ in dig på att detta är långt ifrån över vare sig i Sverige, Ryssland eller världen.

Kanske är något krass nu, men det kan knappast komma som någon överraskning att dödstalen inte helt plötsligt upphör.

De stiger till peak för att därefter sjunka, som alltid.

Mycket talar för att vi kommer drabbas av en andra våg till hösten, då blir det givetvis en ny peak.

De platser som har störst andel smittade har mest troligt bäst möjlighet att stå emot andra vågen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Ni som vill att vi ska låsa in oss och stänga ner samhället, vad kommer hända när samhället öppnar upp igen? Kommer viruset vara borta? Kommer vi i så fall vara av med alla andra virus eftersom vi har karantänat bort det? Viruset är här för all framtid och det är kinesernas och endast kinesernas fel.
Stänga ner samhället i 2 månader, sen börja testa alla hemma eftersom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, inte fan vet jag. Jag är ingen virolog. Jag bara frågade.
Haha, skojade till det lite bara. Men kom ihåg att forskare ser inga tecken på att corona har eller kommer att mutera (då viruset sällan beter sig på det viset). Många tänker nog tillbaka på spanska sjukan och andravågen som dödade yngre. Då var det H1N1 (samma som svininfluensan) och det viruset tenderar att mutera.
Detta blir en bra läxa till nästa pandemi.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag har förskjutit en dag jfr med dig, men ok ändå kommer Sverige bra ut. Om du menar att Sverige friserar, ja jag vet inte. Det gör möjligen italien också.

I regel är det ganska enkelt att svara på vilka som talar sanning och inte.
Talar ett land sanning om invandringen? Ja, då är det mer rimligt att de talar sanning om corona också.
Ljuger ett land om invandringen och dess konsekvenser? Ja, då är det rimligt att de också ljuger och hemlighåller om corona.

Och så har det visat sig också.

Är man flat och handlingsförlamad när det gäller invandring? Samma gäller corona. Sverige är ett perfekt exempel på detta.

Är man handlingskraftig i invandringsfrågan? Ja, då är man handlingskraftig vad gäller corona också, vilket också syns i många länder. Kolla hur pass väl V4 länderna har hanterat frågan. De har inte alls lika många fall som i västeuropa. Men så har de varit mycket hårdare från början också, med hårdare kontroller redan när epidemin enbart var begränsad till Kina.
Citera
2020-03-31, 22:48
Medlem
Jahapp.

Vi börjar få resultatet.

En global pandemi.
Rekord i antal döda i flera länder bland annat Iran,Spanien,USA,England...
200 döda i Sverige nu. TVÅ HUNDRA (!!!)
IVA/Vårdplatserna i Stockholm är FULLA nästa vecka redan.
Över 400 nya fall idag och då testar vi knappt folk.

Tack Tegnell. Tack Socialdemokraterna. Tack alla ni inavlade jävla parasiter som röstar på S.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vem minns när Epstein sa 200 döda om dagen vid denna tid..?
Jo jag minns!!!

Sverige har 200 döda för tjugo minuter sedan så hade ju rätt? Antagligen på pricken vilket är helt otroligt. Jag sa 200döda på torsdag dygnet ellerhur!
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
I förrgår dog min gamla farmor i Falkenberg.

Igår kunde man läsa om att det konstaterats flera fall av Corona på hennes äldreboende. Hennes symptom var typiska för Corona, ändå reagerade ingen personal och nu efter dödsfallet mörkar boendet (ägs av Vardaga) när media granskar.

— Johan Svensson (@johansvensson82) March 26, 2020

Det finns redan idag ett mörkertal avseende avlidna i Covid-19 i Sverige.
Flera utskrivna från sjukhus har sedan dött hemma otestade och får diagnos lunginflammation utan specifikation. https://t.co/1gawUWvlIE

Instruktion i Stockholm angående dödsfall i hemmet:

Bekräftade och misstänkta covid19 fall – ingen specifik registrering/provtagning/smitnet-anmälan mer än att kroppen skall läggas i speciell säck märkt med ”smitta” ur smittskyddssynpunkt (Läkargrp Covid19 på FB).

https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/

Jag förstår att det är svårt för dig att ta in att vi har en regering som mörkar. Men du är grymt naiv om du tror att de verkligen är transparenta. Det har de aldrig varit, med någonting!

Det sa också att det inte var livsmedelsbrist och att folk bunkrade i onödan. Kolla hur det ser ut i affärerna nu. Många hyllor gapar tomma på specifika varor. Har inte fyllts på något sedan folk bunkrade. Som sagt, man bara försöker lugna folket. De snackar bara skit.

Hur man inte kan se detta med egna ögon, även ute i verkliga livet, begriper inte jag. Jag ser det kristallklart.

Ja, men du jämför med Italiens siffror och när vi inte når upp till samma katastrof så skyller du på mörkning i Sverige. Som om Italien fått med alla sina döda i siffrorna i kaoset. Nej.

Så att skylla på mörkning för att du märker att vi inte följer Italiens kurva är bara lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in