2020-03-31, 02:12
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja men om det dör 800 personer om dagen i fyra veckor till tex så är väl inte det bättre. Det går saktare endast.
Ja, det går saktare, så att det finns en rimlig chans för sjukvården i resten av Italien, bortom de värst drabbade områdena, att hantera epidemin utan att bli överväldigad.
Citera
2020-03-31, 02:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Dödskurvan i Sverige verkar gå upp rejält, 36 nya dödsfall idag och bara fem igår. Varför skriver media inte om det?

Därför att media såg presskonferensen, där det tydligt framgick att en del av dödsfallen är från helgen. Då inga presskonferenser skedde.
Citera
2020-03-31, 02:13
Medlem
barkies avatar
Har väldigt bra info om att sjukvårdspersonalen jobbar fast de är smittade för det är sån personalbrist.

De ombeds att bära handskar och munskydd för att inte smitta, inte för att inte bli smittade.

Sinnessjukt.
Citera
2020-03-31, 02:14
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Dödskurvan i Sverige verkar gå upp rejält, 36 nya dödsfall idag och bara fem igår. Varför skriver media inte om det?

De 36 fallen sägs vara ackumulerade under helgen som gick. Alla dog inte idag, men de registrerades idag, måndag.
Citera
2020-03-31, 02:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Varför avkrävs källa på Flashback medans FHM aldrig avkrävs källor?

Det är en MYCKET BRA fråga!
Citera
2020-03-31, 02:15
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ser illa ut för västeuropa. Man bör lyssna på ledare i t.ex. Ungern och Ryssland lite mer..

Samma lista men från Worldmeter och senaste uppdateringen. Din lista har tex inte med San Marino som är värst drabbat per capita

"Country" "Deaths/1M pop"
San Marino 737
Italy 192
Spain 165
Andorra 104
Netherlands 50
France 46
Belgium 44
Switzerland 41
Luxembourg 35
Iran 33
Saint Martin 26
Monaco 25
UK 21
Cayman Islands 15
Portugal 14
Sweden 14
Denmark 13
Austria 12
Channel Islands 12
Ireland 11
USA 10
Senast redigerad av Flaklypan 2020-03-31 kl. 02:16. Anledning: stavfel
Citera
2020-03-31, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är morfinet som dödar.
Varit med på palliativ vård. Finns inget stopp på morfinintaget Finns ingen anledning att dra ner på morfinet när man ser att det inte går att göra mer. De slipper känna något. Vare sig panik, smärta eller rädsla.
Men den här covid-19 sjukdomen verkar vara ett rent helvete. Vet inte riktigt hur det ser ut vad gäller " nu slutar vi med det livsuppehållandet". Det finns en gräns.
Man slår av maskinen, ger massor av morfin och patienten sover in döden.

Det är hemskt om det är sant. Ofrivillig dödshjälp av staten.
Varför kämpar man inte behandla så mycket går att behandla. Det finns några antiviral som hjälper. Till exempel Klorokinfosfat , favipiravir
med mera.
Citera
2020-03-31, 02:18
Medlem
För i helvete, det är inte bra för planeten att det är västvärlden som drabbas!!
Varför tar det inte fart i de GROTESKT överbefolkade u-länderna för?! För ung befolkning?
Citera
2020-03-31, 02:18
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, det går saktare, så att det finns en rimlig chans för sjukvården i resten av Italien, bortom de värst drabbade områdena, att hantera epidemin utan att bli överväldigad.
Jag har kollat lite på worldometers ett par dagar nu och ser att serious critical minskar i Italien.Det ligger på ca 3900 personer idag. Det har legat högre för några dagar sedan medan Spanien är uppe i över 5000 just nu.
Sverige ligger på ca 300.
Jag kan tycka att man ser mest i den kolumnen hur det ser ut.
Citera
2020-03-31, 02:19
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jag har kollat lite på worldometers ett par dagar nu och ser att serious critical minskar i Italien.Det ligger på ca 3900 personer idag. Det har legat högre för några dagar sedan medan Spanien är uppe i över 5000 just nu.
Sverige ligger på ca 300.
Jag kan tycka att man ser mest i den kolumnen hur det ser ut.
Citera
2020-03-31, 02:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag drar ut och joggar och tränar på utegym flera dar i veckan. Jag träffar också enstaka polare. Men känslan hänger ändå över en att ens liv är begränsat just nu. Det är en tung känsla som få svenskar har upplevt förut.

Jag hoppas våra kurvor går ner inom några veckor för sen tror jag att folk kommer börja återgå till det något mer normala vad än myndigheterna säger.

Det är en mycket bra och nyttig känsla. Den får oss att reflektera över vad som är viktigt (kärleken till nära och kära) och sådant som är oviktigt (likes på Facebook), kanske kan det få oss att bli bättre som människor, få oss att vilja förbättra oss själva och bli värdiga som människor? Kanske kan vi ägna en tanke åt dem som har det sämre ställt än oss själva, kanske kan vi hjälpa dem på något sätt? Den narcissism vi sett på senaste tiden har ju de facto gjort oss till monster, kanske det moder jord försöker förtälja oss?
Citera
2020-03-31, 02:22
Medlem
När det här över hoppas jag på ett stopp från Kina när det gäller turism, mat m.m! Ni är inte välkomna hit mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in