Citat:
Ursprungligen postat av
messiasibid
Väl skrivet. Det är nog sant att de flesta av oss är bortskämda eller åtminstone inte hade tänkt att ett scenario med liknande konsekvenser skulle påverka ens vardag. Ett nyttigt wake-up call.
Svarta svanar simmar även dem i dammen.
Tack. Även om jag varit en prepper i många år så har hastigheten som det här viruset tog oss med förvånat mig. Inte så att jag inte var förberedd, men lite chockerad är jag. Känns som alla våra förberedelser och scenarion inte kan förbereda oss helt hundra ändå. Man kan vara förberedd mentalt men på helt andra saker. Jag känner nu att mitt psyke påverkar mig då jag saknar mina barn något så förbannat, att få krama om dem, men jag kan inte för jag tar hand om min gamla far. Det är lite som: "Damn if you do, and damn if you don't"! Det var liksom inget jag räknat med! Ett litet tips är att läsa Nassim Taleb:s bok "The black swan", den beskriver just det här. Du kan förbereda dig hur mycket du vill, likt förbannat så kommer du stå där med byxorna nere. Fast kanske inte på det sätt som du tänkte dig. för du har ju förberett dig. En tröst i dagens samhälle är att barnen ff kan prata med mig via videosamtal och även med sin gamla farfar. Så håll ut därute - vi klarar det här också, trots vår inkompetenta ledning!