2020-03-31, 02:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Det är hemskt om det är sant. Ofrivillig dödshjälp av staten.
Varför kämpar man inte behandla så mycket går att behandla. Det finns några antiviral som hjälper. Till exempel Klorokinfosfat , favipiravir
med mera.
Det är väl klart att de gör allt för att få någon att överleva men när organ efter organ efter organ slutar att fungera då går det ju inte att göra något åt det mer.
Citera
2020-03-31, 02:25
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Cruise ship outbreak helps pin down how deadly the new coronavirus is
Outcomes suggest that, in the real world, about 0.5 percent of COVID-19 infections in China end in death
https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-outbreak-diamond-princess-cruise-ship-death-rate
Citera
2020-03-31, 02:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är en mycket bra och nyttig känsla. Den får oss att reflektera över vad som är viktigt (kärleken till nära och kära) och sådant som är oviktigt (likes på Facebook), kanske kan det få oss att bli bättre som människor, få oss att vilja förbättra oss själva och bli värdiga som människor? Kanske kan vi ägna en tanke åt dem som har det sämre ställt än oss själva, kanske kan vi hjälpa dem på något sätt? Den narcissism vi sett på senaste tiden har ju de facto gjort oss till monster, kanske det moder jord försöker förtälja oss?
Det ligger nåt i det - om man förhåller sig till livets svårigheter på rätt sätt så mognar man snabbare och blir mer fokuserad, ödmjuk, klok och mänsklig.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-03-31 kl. 02:32.
Citera
2020-03-31, 02:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Narcissism eller psykopati kan inte uteslutas. Det märkligaste är dock att regeringen har en sådan tillit till AL så de tillåter att epidemifrågan diktatoriskt styrs av honom.

Löfven har ju tillit till panzargeneral Henrik Arnstadt också, det säger inte litet det!
Citera
2020-03-31, 02:40
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är en mycket bra och nyttig känsla. Den får oss att reflektera över vad som är viktigt (kärleken till nära och kära) och sådant som är oviktigt (likes på Facebook), kanske kan det få oss att bli bättre som människor, få oss att vilja förbättra oss själva och bli värdiga som människor? Kanske kan vi ägna en tanke åt dem som har det sämre ställt än oss själva, kanske kan vi hjälpa dem på något sätt? Den narcissism vi sett på senaste tiden har ju de facto gjort oss till monster, kanske det moder jord försöker förtälja oss?

Väl skrivet. Det är nog sant att de flesta av oss är bortskämda eller åtminstone inte hade tänkt att ett scenario med liknande konsekvenser skulle påverka ens vardag. Ett nyttigt wake-up call.

Svarta svanar simmar även dem i dammen.
Citera
2020-03-31, 02:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Anders Lindberg diskuterade med Hanif Bali i senaste MÖTET, om just tweet's ang. coronakrisen som de har olika uppfattningar om.

Alldeles i slutet, vid 13:40, sitter Anders Lindberg och tjuvkikar på vad Hanif Bali skriver och ser mindre bekväm ut, varpå han skriver samma sak som Bali.

Den jävla lögnaktiga jäveln!

Han har samma sjuka uppfattning om coronakrisen som resten av hans vänstervridna likar!

https://www.svtplay.se/video/26193202/motet/motet-sasong-1-avsnitt-6?start=auto
Citera
2020-03-31, 02:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Intressant att många av Spaniens tidigaste fall orsakades av en turistande läkare från Lombardiet!

The 2019–20 coronavirus pandemic was confirmed to have spread to Spain on 31 January 2020, when a German tourist tested positive for SARS-CoV-2 in La Gomera, Canary Islands.[3] By 24 February, following a COVID-19 outbreak in Italy, Spain confirmed multiple cases related to the Italian clusters, originating from a medical doctor from Lombardy, Italy, who was on holiday in Tenerife.[5] Afterwards, multiple COVID-19 cases were detected in Tenerife involving people who had come in contact with the doctor.

Precis som jag trott, sjukhuspersonalen står för spridningen!

Det är en sanning, Karl Denninger tog upp det häromdagen. De första som ska testas är sjukvårdspersonalen:

https://market-ticker.org/akcs-www?blog=Market-Ticker&page=2

Han menar iofs att sjukvårdspersonalen slarvar med handtvätten, det är ett icke-problem i Sverige, men sjukhusen kan fortfarande sprida smittan, speciellt till riskgrupper.
Citera
2020-03-31, 02:45
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Intressant att många av Spaniens tidigaste fall orsakades av en turistande läkare från Lombardiet!

The 2019–20 coronavirus pandemic was confirmed to have spread to Spain on 31 January 2020, when a German tourist tested positive for SARS-CoV-2 in La Gomera, Canary Islands.[3] By 24 February, following a COVID-19 outbreak in Italy, Spain confirmed multiple cases related to the Italian clusters, originating from a medical doctor from Lombardy, Italy, who was on holiday in Tenerife.[5] Afterwards, multiple COVID-19 cases were detected in Tenerife involving people who had come in contact with the doctor.

Precis som jag trott, sjukhuspersonalen står för spridningen!

Precis som att vårdpersonal på äldreboende sprider corona. Det är trots allt de som träffar de äldre mest och kommer i fysisk kontakt med de, sitter nära och pratar osv.

Besökare är nog ett betydligt mindre problem!

Men FHM och regeringen verkar tro att vårdpersonal är några orörda rena helgon på något vis, som att de inte kunde sprida smitta...
Citera
2020-03-31, 02:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det går inte att få tag på handsprit. Var det inte det vi skulle använda. Tvätta händer och sprita dem.
Finns ju för f...n inte att få tag på någonstans.
Går det att sprita händer med absolut vodka tex ?

Det funkar utmärkt på bakterier, men för virus behöver du 60% så då får du gå på exportvodkan. Eftersom Finlandsbåtarna inte går nu så kan det bli lite knepigt att få tag i.

Som tur är har jag en liter 60% Koskenkorva hemma som jag tar en sup av då och då och håller alla virusar och bakterier i schack.
Senast redigerad av trickydick 2020-03-31 kl. 02:52.
Citera
2020-03-31, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-outbreak-diamond-princess-cruise-ship-death-rate

Det är många som har sina tvivel, men rapporteringen känns enahanda.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=p_AyuhbnPOI
Citera
2020-03-31, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Får inte ihop det. På Diamond Princess har vi 712 konstaterade smittade. 10 har dött och 603 tillfrisknat. 99 fortfarande sjuka så vi vet inte utfall.

Av de som har ett utfall får vi en dödlighet på 10/613=1,6%. Om alla sjuka överlever får vi 10/712=1,4% och om alla dör får vi 109/712=15,3%

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Senast redigerad av HrP 2020-03-31 kl. 03:00.
Citera
2020-03-31, 02:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Väl skrivet. Det är nog sant att de flesta av oss är bortskämda eller åtminstone inte hade tänkt att ett scenario med liknande konsekvenser skulle påverka ens vardag. Ett nyttigt wake-up call.

Svarta svanar simmar även dem i dammen.

Tack. Även om jag varit en prepper i många år så har hastigheten som det här viruset tog oss med förvånat mig. Inte så att jag inte var förberedd, men lite chockerad är jag. Känns som alla våra förberedelser och scenarion inte kan förbereda oss helt hundra ändå. Man kan vara förberedd mentalt men på helt andra saker. Jag känner nu att mitt psyke påverkar mig då jag saknar mina barn något så förbannat, att få krama om dem, men jag kan inte för jag tar hand om min gamla far. Det är lite som: "Damn if you do, and damn if you don't"! Det var liksom inget jag räknat med! Ett litet tips är att läsa Nassim Taleb:s bok "The black swan", den beskriver just det här. Du kan förbereda dig hur mycket du vill, likt förbannat så kommer du stå där med byxorna nere. Fast kanske inte på det sätt som du tänkte dig. för du har ju förberett dig. En tröst i dagens samhälle är att barnen ff kan prata med mig via videosamtal och även med sin gamla farfar. Så håll ut därute - vi klarar det här också, trots vår inkompetenta ledning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in