Citat:
Ursprungligen postat av
ittepa
Jag bor ett stenkast från Rosengård, så du kan testa åka dit själv om du vill. Gulligt att du hört talas om att Rosengård är ett problemområde iallafall, det var sant för kanske 10 år sedan.
Visar på hur lite du vet om saker du uttalar dig om.
Sen är du så jävla muppig att du vill jämföra (vad du tror är) Sveriges värsta område med resten av Europa. Rosengård för 10 år sedan kommer hur som helst inte i närheten av vissa förorter till t ex Rom, Milano, Madrid, Paris London, etc etc. Där ska du få se problemområden.
Du saknar perspektiv helt och hållet.
Och när jag pratar på att vi i Sverige är bättre på att ta eget ansvar, inser du inte själv hur dumt det är att säga "MEN HALLÅ VI HAR FAKTISKT STÄLLEN I SVERIGE DÄR MAN INTE TAR ANSVAR"... No shit Sherlock, klart som fan att jag inte menar att exakt varenda person i Sverige tar eget ansvar.
Snälla tänk dig för innan du säger något, och undvik att uttala dig om saker du inte har någon koll på.
Jag hör att vi inte kommer komma någonstans med detta. Det blir för OT.
Madrid Rom och Milano är idyller i jämförelse med Hisingen och Rinkeby- som sagt lever du i den där svennebubblan från 70-talet.
Dessutom har du vant dig vid att rosengård är ett muslimsk paralellsamhälle och tycker därför det är finfint. Är man vänster/liberal så tycker man ju dessutom bara om det och TROR att vi är sååå integrerade med varandra trots att de gapskrattar åt hela vår svenska hbtq feministkultur.
Så även om hela din äckliga stad bara är ett mångkulturellt kaos så lever du i villfarelsen att vi på något sätt är ett sammanhållet folk.