2020-03-31, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
För att det stämmer. Och för att både FHM och vår media rapporterar både försent, för lågt och för olika siffror hela tiden.

167 döda är det egentligen.

https://c19.se/

Nej.
146. Sluta sprid en massa osanningar som inte stämmer från oseriösa sajter.
Denna är den officiella från folkhälsomyndigheten.
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det är den allmmänna inställningen.
Men viruset är airborne, alltså luftburet.
Uppgifterna kommer från WHO, Italien och Singapore. De tystades ner rätt så kraftigt, då alla fick total panik. Kanske tänker jag är det bättre att alla går och tror motsatsen, även om Italien då hade fått kraftigt minskat antal smitta och döda om det vore sant. Det är därför inte lockdown hjälper.
Men som sagt, det är bra att hålla hoppet uppe. Att gå omkring och tro att det är droppsmitta hjälper.
Jag anar att det är något värre. Har jag gjort hela tiden. Jag tänker mig cenariot att alla mer eller mindre bär på smittan. Tänker mig det värsta.
Tänkte mer på när man nyser och hostar så flyger det iväg ca två meter, kanske mer till och med och ramlar sedan ner på marken.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Ebola koncentrerade aldrig sig i Guinea. Det var Elfenbenskusten. Jo, de var av exakt samma farlighetsgrad som Corona. De hade till och med samma symptom, vilket flera artiklar understryker.

Varför länkar du inte dessa källor så vi kan få titta igenom dom? Jag säger inte att du har fel, men det skulle styrka din tes.
Citera
2020-03-31, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Jag bor ett stenkast från Rosengård, så du kan testa åka dit själv om du vill. Gulligt att du hört talas om att Rosengård är ett problemområde iallafall, det var sant för kanske 10 år sedan.

Visar på hur lite du vet om saker du uttalar dig om.

Sen är du så jävla muppig att du vill jämföra (vad du tror är) Sveriges värsta område med resten av Europa. Rosengård för 10 år sedan kommer hur som helst inte i närheten av vissa förorter till t ex Rom, Milano, Madrid, Paris London, etc etc. Där ska du få se problemområden.

Du saknar perspektiv helt och hållet.

Och när jag pratar på att vi i Sverige är bättre på att ta eget ansvar, inser du inte själv hur dumt det är att säga "MEN HALLÅ VI HAR FAKTISKT STÄLLEN I SVERIGE DÄR MAN INTE TAR ANSVAR"... No shit Sherlock, klart som fan att jag inte menar att exakt varenda person i Sverige tar eget ansvar.

Snälla tänk dig för innan du säger något, och undvik att uttala dig om saker du inte har någon koll på.

Jag hör att vi inte kommer komma någonstans med detta. Det blir för OT.
Madrid Rom och Milano är idyller i jämförelse med Hisingen och Rinkeby- som sagt lever du i den där svennebubblan från 70-talet.
Dessutom har du vant dig vid att rosengård är ett muslimsk paralellsamhälle och tycker därför det är finfint. Är man vänster/liberal så tycker man ju dessutom bara om det och TROR att vi är sååå integrerade med varandra trots att de gapskrattar åt hela vår svenska hbtq feministkultur.
Så även om hela din äckliga stad bara är ett mångkulturellt kaos så lever du i villfarelsen att vi på något sätt är ett sammanhållet folk.
Citera
2020-03-31, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Fy vad jobbigt och segt för folket. Psykisk tortyr. Det kommer onte försvinna med karantänen. Så fort den är över så drar det igång igen. Karantänen är sen och verkningslös. Helt onödig

Så du medger att det fungerar om man är snabb med att införa den?
Citera
2020-03-31, 00:34
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Somalia skickar 20 läkare till Italien enligt utländskt media.

Riktigt dumt tycker jag. Läkarna behövs i Somalia först.
Dum regering i somalia.
Och vi skickar Tegnell och miljoner till Zoomalia. Vilken jävla cirkus!
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nej.
146. Sluta sprid en massa osanningar som inte stämmer från oseriösa sajter.
Denna är den officiella från folkhälsomyndigheten.
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

De är inte oseriösa knäppskalle.
De länkar ju till källorna.
Skillnaden är att de hämtar upp rapporter från pressmeddelanden direkt, istället för att vänta på SLÖA FHM som inte orkar rapportera mer än en gång om dagen numer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag hör att vi inte kommer komma någonstans med detta. Det blir för OT.
Madrid Rom och Milano är idyller i jämförelse med Hisingen och Rinkeby- som sagt lever du i den där svennebubblan från 70-talet.
Dessutom har du vant dig vid att rosengård är ett muslimsk paralellsamhälle och tycker därför det är finfint. Är man vänster/liberal så tycker man ju dessutom bara om det och TROR att vi är sååå integrerade med varandra trots att de gapskrattar åt hela vår svenska hbtq feministkultur.
Så även om hela din äckliga stad bara är ett mångkulturellt kaos så lever du i villfarelsen att vi på något sätt är ett sammanhållet folk.

Ja du har rätt vi bryter där
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
SARS-CoV-2 remained viable in aerosols throughout the duration of our experiment (3 hours),
with a reduction in infectious titer from 103.5 to 102.7 TCID50 per liter of air.
This reduction was similar to that observed with SARS-CoV-1, from 104.3 to 103.5 TCID50 per milliliter (Figure 1A).

https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMc2004973

De testade ej längre än 3 timmar, så hur mycket längre är ej bevisat.

Men notera att det bara sjönk till 99.23% efter den tiden. En minskning på 0.77%
Så det lär flyga omkring länge.
Det minskade från 10 UPPHÖJT i 3,5 till 10 UPPHÖJT till 2,7. För det första citerar du fel siffror (du citerar fö SARS cov1) sen räknar du totalt fel.
Citera
2020-03-31, 00:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askregn
Väldigt intressant video från en experts synvinkel. Har säkert delats förut, men tåls att upprepas https://youtu.be/LVBc7-Te_yA

Perfekt, där kom ju vikten av att bära ansiktsmask, samt handhygien, fram.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
De demokratiska ländernas modell verkar inte bita så bra. Kanske behövs diktatur och kommunism? USA har i vilket fall förlorat mot Kina och då har Kina en betydligt större befolkning. Jag börjar bli riktigt orolig. Ni som är pålästa - hur fucked är vi i Sverige? På en skala 1 - 10?

Yngre och runt medelåldern inte så fucked, våra äldre och riskgrupper känns relativt fucked. Värst är väl en rådande obefintlig sjukvård ett tag framöver, gäller att inte skada sig eller bli sjuk i något allvarligare.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimsussie
Du missar dock några relevanta punkter. Första fallet i Sverige registrerades 30 januari. Första fallet i Norge registrerades 25 februari. Nästan en månad senare. Alla länders antal döda/dag har ökat markant med tiden. Kolla hur många döda norge har om en månad och gör samma uträkning med Sveriges antal döda nu.. Sen är det omöjligt att veta hur många som är smittade, om man inte testar alla. Alltså har du ingen aning om ditt påstående att det är 11 gånger större risk att dö av corona i Sverige. Bygger ju helt på antalet smittade. Hjärndött.

När du ser din uträkning, skäms du inte?

Jo, men när första fallet registrerades säger ägentligen inget om när smittan kom till landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in