2020-03-31, 00:26
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hur mycket dasspapper har du bunkrat?

Inte så mycket faktiskt. Men en del. Jag hade det sedan tidigare ju så det är ingen bunkring som har med viruset att göra egentligen. Men skönt är det att slippa tänka på det nu.
Citera
2020-03-31, 00:28
Medlem
Somalia skickar 20 läkare till Italien enligt utländskt media.

Riktigt dumt tycker jag. Läkarna behövs i Somalia först.
Dum regering i somalia.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Var får du 44 ifrån.. Är det inte 89?

https://c19.se/
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har haft alla symtom och setat inne i tre veckor. Luftrören är fortfarande påverkade.
Ska träffa chefen i morgon och en ny chef. Känner mig nojig.
Rädd att jag smittar och blir smittad igen.
Tänker bara heja på den nya chefen. Ingen handskakning.
Sjukt allt.

Tvingar dom dig att jobba?
Citera
2020-03-31, 00:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Tror inte ni förstår hur många 60 miljoner är.
Men nu kör vi lite högstadiematematik.

I ett land finns det 60 000 000 människor. I det landet finns det ett elakt virus som sprids väldigt väldigt lätt. Regeringen i Landet har förbjudet invånarna att gå ut. Ungefär 1% av människorna är Flashbackare med ADHD som inte kan sitta still och skiter i förbudet och ger sig ut bland männsikor och blir smittade. Av dessa människor hamnar 1% i kritiskt tillstånd.
Hur många människor hamnar i kritiskt tillstånd?

svar: 6000 invånare hamnar i kritiskt tillstånd.

Dessutom har jag sett rapporter på att uppemot 40% av invånarna har gett sig ut trots utegångsförbud i Italien,, att bara 1% skulle göra det är fantasi.
Nåt som inte stämmer. Om man blir smittad bara för att man bryter förbudet, varför blev man då inte smittad innan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det är den allmmänna inställningen.
Men viruset är airborne, alltså luftburet.
Uppgifterna kommer från WHO, Italien och Singapore. De tystades ner rätt så kraftigt, då alla fick total panik. Kanske tänker jag är det bättre att alla går och tror motsatsen, även om Italien då hade fått kraftigt minskat antal smitta och döda om det vore sant. Det är därför inte lockdown hjälper.
Men som sagt, det är bra att hålla hoppet uppe. Att gå omkring och tro att det är droppsmitta hjälper.

Airborne droplets
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Kanske det men man får komma ihåg att vid "flockimmunitet" så tar det inte "stopp" utan varje smittad smittar i medel färre än en person. Att så stor del av befolkningen får COVID19 vore inte mindre än en total katastrof såvida dödligheten inte är väldigt kraftigt överskattad.

Med en fantastisk sjukvård och en testad befolkning så är dödligheten under 0,5.

I Sverige långt över 1.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
https://m.theepochtimes.com/the-closing-of-21-million-cell-phone-accounts-in-china-may-suggest-a-high-ccp-virus-death-toll_32812 91.html#

En mycket bra indikator på det riktiga antalet av dom som drabbats av coronavirusets härjningar i Kina.

Har väldigt svårt att tänka mig att någon levande person i Kina skulle frivilligt säga upp sitt mobilabonnemang...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Bolsonaros dagar är räknade. Han kommer snart behöva fly landet.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bolsonaro-kan-bli-coronakrisens-forsta-politiska-skalp

Bolsonaro är en populist, han har även agerat (lockdown), dock för sent. Plus att han vände kappan efter vinden (krama en kines, var är alla?), jag tror hans dagar är räknade.
Citera
2020-03-31, 00:30
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Hej på dej

Skönt att se att du lever fortfarande!

Jag tog en paus.. fanns väl inte så himla mycket mer att diskutera. Skiten träffade fläkten och alla idioter fick erkänna att de var idioter liksom...

Hursomhelst så är jag intresserad av om du har nåt nytt ifrån Kina?
Rykten säger att nya epicentrum är Zuangdong. Men hemlighetsmakeriet från allas vår favoritdiktator är stort i vanlig ordning.
Har du hört nåt?
Citera
2020-03-31, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimsussie
Du missar dock några relevanta punkter. Första fallet i Sverige registrerades 30 januari. Första fallet i Norge registrerades 25 februari. Nästan en månad senare. Alla länders antal döda/dag har ökat markant med tiden. Kolla hur många döda norge har om en månad och gör samma uträkning med Sveriges antal döda nu.. Sen är det omöjligt att veta hur många som är smittade, om man inte testar alla. Alltså har du ingen aning om ditt påstående att det är 11 gånger större risk att dö av corona i Sverige. Bygger ju helt på antalet smittade. Hjärndött.

När du ser din uträkning, skäms du inte?
Men Norge har mer möjlighet behandla folk.
Så sätt kan de ha undercontrol antal smittade.
Om maximum ett par veckor ska svenska sjukhusen bli överfulla.Sedan kollapsar den. Därför att Sverige har minsta antal iv platser per 100 000 invånare. (6 st) Best utrustade Europa är Tyskland. 35 st. och Turkiet 36 st.
Citera
2020-03-31, 00:31
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Nu börjar det arta sig rejält i staterna!

De demokratiska ländernas modell verkar inte bita så bra. Kanske behövs diktatur och kommunism? USA har i vilket fall förlorat mot Kina och då har Kina en betydligt större befolkning. Jag börjar bli riktigt orolig. Ni som är pålästa - hur fucked är vi i Sverige? På en skala 1 - 10?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in