Citat:
Jag är rent av nyfiken på hur du verkligen tänker? Vilka siffror tittar du ens på? Viruset har inte funnits 4 månader i Sverige, på enbart några veckor har 4000 personer smittats samt att 146 personer avlidit av covid-19. Sen är de inte extremt svårt att få smittan, den sprids via nåt som heter droppsmitta vilket betyder att nån måste hosta eller nysa på dig. Så läs på ordentligt innan du yppar dig om covid-19.
Ja fast ni verkar ju tro att detta virus är någon sorts ninjavirus som slungar sig fram mellan individer hur som helst. Så hade detta stämt hade vi haft tusentals redan i januari då wuhan inte är någon by ue i stilla havet utan i kärnan av kina. Då hade vi haft tusentals fall redan i januari men uppenbarligen är erat virus så värdelöst att det krävs flera månader för att ens ta sig utanför gränserna?
Tror ni seriöst att jag ska ta detta virus på allvar, det smittar extremt dåligt och majoriteten märker inte av detta, jag hörde brasiliens Bolsonaro säga att med hans hälsa lära han inte ens känna av det utan det kanske är en förkylning på sin höjd, han säger även att det är dags att arbeta för välfärden. Vi på vänsterkanten har varit med om nazister som attackerade oss vid moskva, inte var vi rädda då för några sjukdomar.
Som sagt får ni alla ta en kall dusch och sitta i lugn och ro och tänka över hur rimligt det är att vara hysteriska av något promillevirus som knappt klarar av att smitta någon. Hade det varit så farligt borde det ha smittat flera procent vid det här laget. Digerdöden och spanska sjukan smittade betydligt mer och man hade minsann inte några flygplan eller internet under medeltiden.
Jag blir mörkrädd över allt detta, som sagt gör nytta och gå till jobbet imorgon så ska ni se att ingen av er kommer bli smittade.