Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Då vet jag inte vilken planet du bor på, för alla de ställen jag har arbetat, inklusive mitt nuvarande jobb så har inte folk stannat hemma bara för att det skrapar lite i halsen, eller de är lite lätt snuviga, exempelvis. Vissa kanske stannar hemma, men de flesta går till arbetet. Vem fan vill ha en karensdag för ingenting? Det kanske är över på 1 dag, och då har de gått hemma obetalt.
Men du kanske inte har kommit ut i arbetslivet, så vad vet du om det?
Sedermera skall tilläggas att varenda jävla unge skall vara hemma nu med minsta lilla symptom. Och vad händer då? Ja, då får mamma eller pappa vara hemma och vabba... Tänk så många inom vården som måste nu vara hemma med "sjuka" barn, även fast ungarna mår prima.
För det är så att barnen får inte gå till skolan om de är lite snuviga, lite ont i halsen osv. Även vid milda symptom måste de stanna hemma. Barn skickas hem från skolan.
Återigen, VAB VAB VAB.
Allt detta, bara för att man är för snål för att testa folk. DUMsnål vill jag kalla det! För i långa loppet hade det varit billigare.
Är ungen lite snuvig? In för ett test, corona? JA=stanna hemma och vabba, NEJ=in med ungen i förskolan eller skolan (förutsatt att den är pigg och glad i övrigt). Enkelt löst.
Hade sparats miljarder på detta.
Snarare
ut ur arbetslivet om en inte alltför avlägsen framtid, gosse lille, du har mycket kvar att lära.
Många är hemma för en fis på tvären, även en lättare förkylning, det kostar samhället multum, därför går just det argumentet bort i den aktuella kontexten.
Man håller just nu på att införa testning av personal inom bland annat vården, har det gått dig förbi, du slår in öppna dörrar.