2020-03-30, 21:20
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det säger sig självt.

- Siffror om friskförklarade redovisas generellt sett inte.

- Av dessa 18 är 13 i Värmland. Tycker du det är rimligt att över 70 procent av de tillfrisknade i Sverige bor i Värmland?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7432697

- De flesta med Corona vårdas inte inneliggande, utan ordineras vila och karantän (om de ens besöker sjukhus). När symptomen är borta och isoleringen löpt ut så återvänder man inte till sjukhuset för ett nytt test. Vården har andra prioriteringar.
Nej jag tycker inte det är rimligt att Värmland skulle ha 70% av all tillfrisknade.
Jag tycker att det känns jäkligt oklart öht. med tillfrisknandet och hur det konstateras och av vem.
Tittar man på t ex Worldometer eller Johns Hopkins insamlade uppgifter så verkar det för de flesta länder ta lång tid innan folk blir friskförklarade. Vissa sticker ut på ett misstänkt sätt med stor andel tillfrisknade.
T ex Kina och Iran. Stor skillnad även bland europeiska länder.
Påstår inte att du har fel men tycker rapportering är svajjig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
På snart 4 månader som viruset har funnits har det alltså smittat cirka 3000 personer och det är ganska dåligt det betyder att det är runt 3 om dagen.

Så vi kanske har 10 000 i slutet av året, det där tycker jag är överdrivet. Det är mindre än ett halvt kiruna som lär bli smittat och folk här yrar om att stänga ner Stockholm och gud vet vad.

När ska ni lära er att det är extremt svårt att få detta virus även med flit, gå runt i stan krama alla och inte får ni det ändå. Jag är ute och går varje dag och är på coop och handlar och inte har jag blivit sjuk inte.. Är på gymmet hela tiden och jag skiter i att använda handsprit. Så ni kan ta det lugnt.

Jag är rent av nyfiken på hur du verkligen tänker? Vilka siffror tittar du ens på? Viruset har inte funnits 4 månader i Sverige, på enbart några veckor har 4000 personer smittats samt att 146 personer avlidit av covid-19. Sen är de inte extremt svårt att få smittan, den sprids via nåt som heter droppsmitta vilket betyder att nån måste hosta eller nysa på dig. Så läs på ordentligt innan du yppar dig om covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Anders Tegnell:

"– Mer skydd är inte alltid bättre skydd. Det kan vara svårt att arbeta med för mycket skydd"

Vad bra, då kan vi packa ihop all skyddsutrustning och sända det till Spanien.
Att folk ens lyssnar på Mengele längre är för mig en gåta. Har han haft rätt en enda gång hittills.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Sambon har varit hemma i två veckor med hosta
sjukdomskänsla huvudvärkk magont o conjunctivitis. Hon har fortfarande huvudvärk o hostar då o då.

Nu vill rektorn att hon kommer tillbaka till jobbet imorgon så hon kommer åka dit.

Såhär blir det utan coronatester. Efter ett tag så blir det svårt vara hemma när rektorn ligger på.
Citera
2020-03-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Var har du hört det?
Kanske inte låter så trovärdigt, men en kompis har god insyn i det hela och har informerat mig. Jobbar på o få officiella dokument som bevisar det.
Citera
2020-03-30, 21:22
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Anders Tegnell:

"– Mer skydd är inte alltid bättre skydd. Det kan vara svårt att arbeta med för mycket skydd"

Det han vill förmedla är att det viktigaste du som "soldat" gör är ditt yttersta än att skydda dig själv. Mycket mycket cyniskt.
Citera
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Totalt antal vårdade i Covid19 idag 2020-03-30.

Kl 05:43

Antal vårdtillfällen: 343
Antal patienter: 281

Kl 14:16

Antal vårdtillfällen: 381
Antal patienter: 311

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Fast eftersläpningen tycks kunna vara flera dygn. Staplarna från i typ torsdags stiger fortfarande (eller har stigit under dagen). Om jag får killgissa så har vi ”egentligen” typ 450 vårdtillfällen per nu och 360 patienter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Och media tiger unisont. Verkligen skrämmande, men Sverige har ju byggt upp en sjukvård för 8 miljoner invånare, inte för ytterligare 2 miljoner, av vilka väldigt många är bidragsinvandrare, men som röstar socialdemokratiskt.
Det är denna import av valboskap som gjort att (s)- politikerna i riksdag, regering och på departementet har beslutat att exkludera pensionärerna från livräddande sjukvård, sjukvård som de gamla många gånger om redan har betalt för.
Tyvärr. Det är så det är.
Förvånar ändå att medierna är helt tysta, alla medier är ju inte sosse - vänliga..
Citera
2020-03-30, 21:23
Medlem
Citat:
Anders Tegnell:

Tjugo tusen miljarder svensktillverkade kondomer är redan lastade på nästa flyg!
Citera
2020-03-30, 21:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Nej jag tycker inte det är rimligt att Värmland skulle ha 70% av all tillfrisknade.
Jag tycker att det känns jäkligt oklart öht. med tillfrisknandet och hur det konstateras och av vem.
Tittar man på t ex Worldometer eller Johns Hopkins insamlade uppgifter så verkar det för de flesta länder ta lång tid innan folk blir friskförklarade. Vissa sticker ut på ett misstänkt sätt med stor andel tillfrisknade.
T ex Kina och Iran. Stor skillnad även bland europeiska länder.
Påstår inte att du har fel men tycker rapportering är svajjig.

De som blir friska friskförklaras oftast inte av sjukvården. Siffrorna redovisas heller inte. Worldometer och John Hopkins bygger ju på öppna källor.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Vi ser stadigt hur kurvan håller på och flackad ut. Anders hade rätt, högertroll här hade fel. Man ser tydligt i den stora skillnaden på dödligheten med Italien att Sverige är på rätt kurs. Heja Anders och hans förmåga att stå pall hatstormen. Anders förespråkar sunt förnuft framför hetsiga ogenomtänkta beslut, då är du ju inte så konstigt att Flashback flippar ur. Ni klarar inte av eftertänksamhet, strategi och konsekvenstänk.

Virusstrategi är mer komplicerat än bara ”förbud, förbud, förbud”.

Anders tänker på samhället som stort, ser ni inte det?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sambon har varit hemma i två veckor med hosta
sjukdomskänsla huvudvärkk magont o conjunctivitis. Hon har fortfarande huvudvärk o hostar då o då.

Nu vill rektorn att hon kommer tillbaka till jobbet imorgon så hon kommer åka dit.

Såhär blir det utan coronatester. Efter ett tag så blir det svårt vara hemma när rektorn ligger på.

Bara ringa vårdcentral och be om läkarintyg.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in