2020-03-30, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Handlar mest om släpande siffror.

Verkar ligga på drygt 20/dygn nu om man "smetar ut" det. Kanske ökar till 30-40/dygn om en vecka?

Så det är chill framåt Valborg?
Citera
2020-03-30, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det är sannerligen ett sjukt samhälle vi lever i.

Att du bär mask gynnar ju inte bara dig utan också de feta gubbarna och kärringarna som garanterat kolar om de får viruset.

De borde istället applådera dig.

Hoppas Sverige gör som Österrike och inför tvång på masker i matbutik.

– Jag är medveten om att användande av munskydd är något främmande i vår kultur, säger Kurz, och uppmanar människor att vänja sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJrJ0Q/krav-pa-munskydd-i-mataffaren-i-osterrike

, värmer som koppen med the.

Mm, håller detta på ett tag kommer det antagligen ffp2 masker på Ikea eller H&M.
Citera
2020-03-30, 20:23
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du behöver inte läst alla 173k för att fatta det. Senaste med spanska läkaren var ju en större nyhet. Så sluta kalla folk troll och dumma. Mitt inlägg var som svar på just denna realitet och att jag inte vill att det ska bli så i Sverige. Är fan inget troll för att jag inte vill att äldre ska dö.

Med tanke på att du tidigare i tråden hävt ur dig påståenden helt utan verklighetsförankring måste du väl inse att man kan bli lite skeptisk till vad du skriver

Hör påstår du att de flesta äldre är diabetiker
Citat:
Det är ju samma sak som diabetiker. De flesta äldre är just det diabetiker.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Enligt diabetesförbundet å sån sida säger ” 10-20 procent av befolkningen över 65 år får sjukdomen.”
https://www.diabetes.se/diabetes/lar-om-diabetes/diabetes-i-siffror/
Citera
Medlem
Det har blivit en kraftig ökning av antalet döda just idag. Vi har nu enligt platz.se corona 165 döda och det innebär en chockökning med 42 personer.

Varför dör det så många just nu? Kan man se när antalet smittade ökade kraftigt och att det då skulle kunna korrellera med antalet döda efter 10 dagar ungefär? Eller är det slumpartat? Det verkar ju som om vissa regioner inte rapporterar mer än två gånger i veckan.
Nu kan väl ändå inte Tegnell stå och påstå att vi har kontroll över läget? Eller kan han?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Följer man andra länders siffror och utveckling så kan vi om en vecka ha 100-200 personer om dagen som dör här i Sverige.

Ja, det är extremt sannolikt att det blir så. Skulle faktiskt säga att det är extremt osannolikt att det inte blir så.

Precis som för en vecka sedan, då vi låg på ca 8 döda per dygn, och kunde säga att om en vecka kommer vi att ligga på 30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Så det är chill framåt Valborg?

Det får du fråga Löfven och co om.

Antagligen inte skulle jag tippa.
Citera
2020-03-30, 20:24
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det som står om antall sykdomsfall, er alle de 4028 personene syke, eller er det 4028 som har testet positivt (og noen av de er syke og noen av de er ikke syke)?

"Sjukdomsfall
4 028
Kvinnor:1 916 | Män: 2 112"
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Nu finns det ju olika sajter, och de kanske har aningen olika siffror.
Men ungefär hos 4000, i Sverige, ska det vara där man har testat och funnit virus i svalget.
Hur många som testats totalt har jag faktiskt ingen aning om.
Citera
2020-03-30, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Innebär termen "per capita" något för dig?

Nej ingenting. Varje liv som kan räddas är viktigt för mig.
Ser ingen anledning att multiplicera eller dela med 6. Vi människor är värda mer än så.
Citera
2020-03-30, 20:25
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

När ni ser ovan uträkning, skäms ni inte?

.

Jo för din del.

Antal döda per miljon
Sverige 14
Norge 6
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
https://c19.se

Är den 100% tillförlitlig?? Vill gärna få svar från både alarmister och coronaförnekare!
Tack på förhand!
Ja dom uppdaterar efter regionernas siffror. FHM ligger efter då vissa regioner bara rapporterar till dom 2 gånger per vecka. T.ex Blekinge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Inte så konstigt. Dom har ju t.o.m. stängt in Nyland, så att de också stänger gränsen mot Sverige är väl inte konstigt..
Det är diskriminering.
Gränsen är redan stängd mot Sverige.
Det handlar om arbetspendling.
Till Nyland pendlade 12400 på morgonen.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nej ingenting. Varje liv som kan räddas är viktigt för mig.
Ser ingen anledning att multiplicera eller dela med 6. Vi människor är värda mer än så.

Tillhör du en riskgrupp om jag får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in