2020-03-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Tar gärna del av källan till denna information.

Varför avkrävs källa på Flashback medans FHM aldrig avkrävs källor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Det kostar ingenting att gå i privata skolor. Att fattiga föräldrar ofta skiter i sina barn är tråkigt men ingen tvingar dem att ha sina barn i kommunala skolor och ingen tvingar dem att gå till skolan nu. Skolplikten är satt ur spel allt annat än officiellt.

De kommunala skolorna borde lära sig av de privata. Det kan finnas andra skäl till att inte gå på privat skola tex avstånd, kompisar etc
Senast redigerad av Luddewolsson 2020-03-30 kl. 23:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Att ifrågasätta vikten av utbildning avslöjar dig som ett faktaresistent Flashback-troll av rang.
Klart att det inte är någon perfekt situation att stänga skolorna, men nog alltid får det effekt när det gäller att minska smittspridningen. I en sådan här situation är det det enda som borde spela roll.
Citera
2020-03-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är det strider dessutom mot mänskliga rättigheter

Alla handlar i mörkret skall synas i ljuset
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Hur många har vi testat?

USA ser ut att lösa den här världskrisen redan nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Ja precis, men skolplikten omöjliggör för vårdnadshavare att skydda barnen från smittriskmiljön.
Nej det håller jag inte med om.
Om man är övertygad att det är bäst om barnet är hemma så är det liksom ingen som kommer hämta barnet till skolan.
Det finns inte resurser, eller vilja, att krossa maffian, så det lär inte finnas resurser, och förhoppningsvis inte vilja, att hämta ett barn som hemundervisas till skolan.
Man får skydda sitt barn och sin familj så gott det går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Vad är det som är så hemskt med lugn distansundervisning i en pågående pandemi?

Nojjorna Shizobeteendet har du ju right there när 7 åringar ska implementera "lekallvarliga krisåtgärder" ala FHM.

Inte röra ansiktet hålla avstånd tvätta händerna.

Det går emot allt vad heter vara barn på en rast.

Barnen kunde vara hemma tills kurvan saktar ner. Skona pedagoger.
Japp. Jag jobbar på förskola och kan garantera dig - kommer Corona in på avdelningen, då finns det ingen chans för mig eller mina kollegor att slippa undan. Barnen håller inte riktigt händerna rena och två meters avstånd, samtidigt som luften är dålig i många dagis/skol-lokaler runt om i landet, inklusive våra. Tänker att många av mina kollegor är till åren komna.
Citera
2020-03-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Så ni stödjer om tex en förälder i riskgruppen har sitt barn hemma / ber om böcker med tydlig information för hemarbete.

Har ni pedagoger/lärare som insjuknat av barn?

Stödjer och stödjer, jag som enskild lärare har inte något att säga till om. Sådant beslutas högt över våra huvud. Men ja det finns några som är hemma och arbetar på distans. Vissa för att föräldrar är oroliga för sina barn och andra pga att föräldern kanske tillhör en riskgrupp.

Menar du blivit smittade av elever? Det är omöjligt att veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nya forskningsrapporter från Kina. Källa: Flutrackers.com
Coronavirus can travel twice as far as official ‘safe distance’ and stay in air for 30 minutes, Chinese study finds
Authorities advise people to stay 1-2 metres apart, but researchers found that a bus passenger infected fellow travellers sitting 4.5 metres away
The scientists behind the research said their investigation also highlighted the importance of wearing face masks because of the length of time it can linger
The coronavirus that causes Covid-19 can linger in the air for at least 30 minutes and travel up to 4.5 metres – further than the “safe distance” advised by health authorities around the world, according to a study by a team of Chinese government epidemiologists.
The researchers also found that it can last for days on a surface where respiratory droplets land, raising the risk of transmission if unsuspecting people touch it and then rub their face.
The length of time it lasts on the surface depends on factors such as temperature and the type of surface, for example at around 37C (98F), it can survive for two to three days on glass, fabric, metal, plastic or paper.
These findings, from a group of official researchers from Hunan province investigating a cluster case, challenge the advice from health authorities around the world that people should remain apart at a “safe distance” of one to two metres (three to six and a half feet).
Their work was based on a local outbreak case on January 22 during the peak Lunar New Year travel season. A passenger, known as “A”, boarded a fully booked long-distance coach and settled down on the second row from the back.
...

Det är en gammal rapport. Sedan dragits tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Det var kinesisk media som bekräftade att personer var inne på sin andra omgång av coronaviruset i Kina. Jag ska hitta länken och lägga upp den. Inget som svensk media skrivit om av förklarliga skäl.

Har detta från Japan blivit falsifierat...?
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/27/japanese-woman-tests-positive-for-coronavirus-for-second-time
Citera
2020-03-30, 23:23
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
http://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/coronavirus-medici-morti-sanita-pubblica-zaia-veneto-lombardia-c2e0ad87-eb0f-4b4e-bb1e-ecfe62b1cca7. html?refresh_ce

63 läkare har nu dött i Italien. Precis som en vanligt influensasäsong...

Det här tycker jag är det mest skrämmande med hela grejen; hur vårdpersonal som utsätts för mycket smitta, och som måste återanvända eller vara utan fullgott skydd, drabbas. Mycket trist med 80 plus som dör, men alla undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, hemtjänstpersonal..fy fan.
Citera
2020-03-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Precis det är skolplikt på pappret men inte i praktiken. Det var det jag tyckte mig tydligt säga. Den som sjukligt följer lagen måste fortfarande skicka sina barn till skolan.

Såklart. Bra gjort av er. Klokt. Den praxis borde klubbas av Skolverket, så att det blir tydligt för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in