2020-04-01, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det ser riktigt mörkt ut för USA?

Är deras storhetstid påväg att ta slut?
Kommer USA vara detsamma när detta är över?

Kan den dagen vi alla längtar efter vara här snart, när vi ser en ny och bättre världsordning!
Nja, förvisso får usa stryk, men det får alla, ingen kommer att vilja ha med kina att göra framöver. Eventuellt kommer usa och Ryssland drönar-bomba kina tillbaka till stenåldern
Citera
2020-04-01, 12:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Efter en närmare titt hade highlights i Stockholm slup på FFP3 och FFP2. Dock för den som verkligen vill få den där apokalyps känslan har de fortfarande hel och halvmesyrer i lager
//Skalman

De har bra nitril-handskar (eller vad det heter).
Något som man borde prioritera!!
Citera
2020-04-01, 12:38
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Bla bla bla. Man blir inte immun mot viruset. Därför så kan ni från Harvard gå och surra om nåt samtalsämne som ni har kunskap om.
Jag använder Flashback som källa och är nöjd med informationen som kablas ut här. Man får ett brett spektrum av uppgifter och sedan analyserar man själv.

Det där är dock ett irriterande påstående som är svårt att få grepp på.

Kan vi redan ut detta en gång för alla: Kan man bli immun mot coronaviruset? Kan man uppnå flockimmunitet mot viruset?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nä inte alls, du är en alarmist som försöker få alla saker i världen att verka som att domedagen är nära, Är det inte ebola så är det corona eller så är det nått annat.

Det är han inte alls Hor-Ulla!
Man är ingen alarmist för man försöker varna för det största hotet i tid, snarare realist!

Du är en förnekare, öppna ögonen innan det är försent! Snart smäller det och folk förtjänar faktisk att få veta sanningen!
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför meddelas inte längre dödsfall l i Sverige?
Worldometer står fortfarande på 180 dödsfall.
C19.se över 200.
Vad handlar allt om.
Såg på en dokumentär nu på dplay, rekommenderar den. Kommer att vara fler avsnitt.
Ett avsnitt har släppts. Sverige förminskar farligheten enormt mycket.

Kan ju också vara så att det inte dör folk som flugor heller, som folk här vill påskina.
Citera
2020-04-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vet ej. Men man går ju ut gymnasiet vid 18.5 år, och bor man inte nära ett gymnasium så måste man ju flytta redan efter grundskolan, så det drar ju ner snittet.

Här är källan för siffran:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6145084

Det står ju 19,6 år i den källan, att man flyttar vid snitt 19,6 år. Och det var 2015.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför meddelas inte längre dödsfall l i Sverige?
Worldometer står fortfarande på 180 dödsfall.
C19.se över 200.
Vad handlar allt om.
Såg på en dokumentär nu på dplay, rekommenderar den. Kommer att vara fler avsnitt.
Ett avsnitt har släppts. Sverige förminskar farligheten enormt mycket.

Siffror släpps kl 14.00 från FHM....worldometer går efter dessa siffror endast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Bättre än det känns att vara Italienare. Utegångsförbud i 5 veckor och alla dör som flugor ändå.

Italien införde karantän 10 mars, dvs. för tre veckor sedan. De är ännu för tidigt att se några effekter av karantänen.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Jag använder Flashback som källa och är nöjd med informationen som kablas ut här. Man får ett brett spektrum av uppgifter och sedan analyserar man själv.

Kan vi redan ut detta en gång för alla: Kan man bli immun mot coronaviruset? Kan man uppnå flockimmunitet mot viruset?

Jag svarade på den frågan och isf har jag mer rätt än Flashback. Ingen människa blir immun mot coronavirus. Det är den punkten som gör mig så jävla upprörd när alla inför fel strategi som leder till att alla ska bli smittade. Tror du mig inte så länkar dig min källa.
-
Går allt som det ska, dvs helt perfekt. Så kommer vaccin om ca 18 månader.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-01 kl. 12:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant att precis nu när det börjar hetta till på riktigt så lägger man om de dagliga presskonferenserna. Idag är det istället klockan 13, med Hallengren och Carlson (FHM).

Man försöker verkligen blanda bort korten nu. Tegnell lär vi nog inte se mer av.
Kan du inte bara lämna tråden? Du sprider konstant desinformation, du gissar hejvilt, tolkar artiklar så det passar din egen agenda utan att analysera dessa. Men framförallt, du begriper inte bättre än att det är två presskonferenser, en 13.00 med Lena och Johan, en klockan 14 som är den vanliga presskonferensen. Jag har förstått att du har ett hat mot Tegnell, men håll dig till fakta innan du vräker ur dig en massa lögner.
Citera
2020-04-01, 12:40
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale

Allt pekar ju på det just nu iaf. Att de redan har tagit fram vaccin som provttestas på människor i USA tyder ju definitivt på att man räknar med någon form av immunitet.
Citera
2020-04-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag fick hjärtmuskelinflammation för många år sedan. Utan att ha några som helst förkylningssymptom innan, så kände jag bröstsmärtor och gick till akuten direkt. Och då var det bara att ligga still i ett par tre veckor som gällde, för anstränger man sig med hjärtmuskelinflammation så kan hjärtat plötsligt stanna. Även på den fullt friske. Och det är något vanligt förkylningsvirus, som ju corona-familjen är, som orsakar sånt. Så jag tror att en förklaring till varför unga friska personer ibland avlider av influensa eller förkylningsvirus, beror på att de överanstränger sig och orsakat en tillfällig sårbarhet. Är man efter träning mycket andfådd och utmattad med hög puls så omsätter man mycket mer luft och blod och jag kan tänka mig att immunförsvaret just då är hårt överbelastat. En hel del av de uppmärksammade unga avlidna har ju varit idrottare på högre nivå. Inga av de positivt testade coronavirusinfekterade "kändisarna" som tävlar om att "få ha corona jag också" har avlidit vad jag vet.

Detta är väldigt viktigt att komma ihåg. En kollega till mig fick förkylningsviruset på hjärtat när han tränade med förkylning i 20-årsåldern. Han var mycket vältränad och hälsosam. Nu kan han aldrig mer träna som förr.
Läkare är ju kända för att jobba för mycket och att vårdpersonal är extra utsatt beror nog på deras långa pass och allmänna stress.
Kineser jobbar alldeles för mycket och hårt, även italienare.
Man ska vila när man känner sig hängig, det är jätteviktigt. Fick själv lunginflammation av influensa för några år sen då jag jobbade för mycket och var på väg att bli utbränd. Kändes som att drunkna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in