2020-03-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Ska bli kul att se sen när det visar sig att Tegnell skött situationen bra. Alla här inne som vill mörda honom just nu kommer antagligen säga saker som "han hade bara tur" och "hans sjuka experiment hade kunnat döda halva Sverige".

Skriver detta mest så jag kan citera mig själv om en månad eller två.

Naturligtvis kommer glesbefolkningen och singelhushållen rädda hans skinn. Hade han opererat kring medelhavet hade han utplånat halva befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Tror ni vi har 500 döda i Sverige innan söndag?

Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tegnell är så jävla lysande jag tror knappt det är sant. Gång på gång står han emot konspirationsteoretikerna, varenda efterbliven journalist eller SD-anhängare i den här tråden som försöker spela fotöljexpert (kan vi banna tysken från konferenserna, vad har ens Tyskland att göra på en svensk presskonferens kan man ju tycka) med barnsliga "varför gör ni inte mer" frågor sänker han som en kung med vetenskaplig information, eftertanke, strategi och ren logik.

Oavsett vad konspirationsnötterna här påstår så har Anders varenda presskonferens hittils levererat svar efter svar på journalisternas obotligt idiotiska och patetiska frågor. Jag fullkomligt älskar hur han förgör motståndet, står pall vilket skit internet - och ja, främst Flashback - kastar på honom dagligen. Mannen är en legend och oavsett om Sveriges taktik visar sig rätt eller inte i slutändan förtjänar han löneförhöjning och beröm för att han orkar. Jag är så jäkla stolt över våra myndigheter just nu för de står pall för trycket från internets mörkaste hörn.
Mycket bra!
Citera
2020-03-30, 17:00
Medlem
Mycket bra graf. Vad står y-axeln för? Är det antalet dagar in i krisen?[/quote]

Antal dagar från första dödsfallet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Nu yrar du. Vem säger att Italien mörkar siffor?

FHM däremot borde kunna tillsätta 1 person av sina 500 för att hålla sig uppdaterade med regionernas officiella pressmeddelanden. FHMs siffror släpar nu efter många dagar i vissa regioner.

Det finns ett datasystem där fall, avlidna etc rapporteras in. Att förlita sig på att det hålls 21 pressmeddelanden varje dygn från regionerna som redovisar fall och avlidna håller jag för osannolikt och osäkert.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Det mest sjuka av allt är att i media verkar det som dom lagt allt detta på Anders Tegnell skrivbord, och sagt lös detta nu! Sverige är skadat. Har vi bara en "expert" som får utrymme i media? I makt galna diktatur Sverige är nyckelpersonerna nogrannt utvalda sedan innan.

Det är politiker som fattar beslut inte Tegnell.
Citera
2020-03-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
"– Just nu är det 26 procent öppet arbetslösa och vi kommer att få räkna med en ännu högre arbetslöshet, säger Per Bolund. "

Hahahah alla som hyllar Tegnell och Sveriges strategi- se hit!
Som jag sagt gång på gång- vilket alternativ vi ÄN väljer så kommer ekonomin krascha fullständigt.

Sa han inte något i stil med att:
"...utav de som är öppet arbetslösa är 26% i någon form av aktivitetsstöd (eller nån annan liknande term)..."?

Att vår 'öppna arbetslöshet' skulle vara 26% tror jag inte på (redan)...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det där med siffrorna från Spanien och Italien verkar ju oroande.

Jag tänker då på diskrepansen mellan onormalt hög dödlighet under mars månad i relation till hur många som officiellt förklarats döda i Covid 19.

Exempel: mellan 10 och 16 mars dör i snitt 794 personer i Stormadrid om man tittar tillbaka de senaste åren.

Men detta år har under samma tid hela 1318 personer avlidit, vilket är nästan dubbelt då många. Samtidigt är det endast 192 personer som förklarats döda i Covid 19.

Om man tar 1318 personer, drar ifrån antalet döda i snitt för en normal period i mars, liksom de som officiellt dött i corona, så står vi med en differens som indikerar en för mig oförklarlig överdödlighet på 524 personer.

Vad har de dött av? Är detta coronadöda som dött hemma utan att klassas som avlidna i sjukdomen? Eller vad fan handlar det om?

Samma stora mängd oförklarligt döda finns i andra spanska regioner och på platser i Italien där man släppt statistik.

Vad betyder detta för Sverige? Är det någon här som sitter på statistik på hur många som "normalt" dör i Sverige, månad för månad? När släpps siffrorna för hur många som avlidit under januari, februari och mars för detta år? Var finns siffrorna? Någon som vet?

Den här pandemin kan vara värre äv vad vi tror.
I det italienska samhället Nembro har 158 personer avlidit hittills i år (då artikeln skrevs). 35 döda i snitt tidigare år, plus 31 bekräftade Coronafall, ger en differens på 92 oförklarade dödsfall. Om alla dessa orsakats av Corona, har vi totalt 123 Coronarelaterade dödsfall. ~1% av samhällets befolkning har således dött enbart pga Corona.

Den spetsiga kurvan som det lilla samhället sett rasar nu snabbt ned mot normala nivåer, vilket antyder att de nått flockimmunitet.

Min slutsats: Istället för att oroa sig över krisrubriker som "flera gånger högre dödlighet än rapporterat" - för det är mer skrämselpropaganda än något annat - är det intressant att titta på vad flockimmunitet skulle kunna få för pris, rent konkret.

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml
Senast redigerad av Olbars 2020-03-30 kl. 17:11.
Citera
Medlem
GRATTIS KINA för att ni har lyckats rövknulla en hel värld, hoppas ni är stolta.

Hur fan vågar dem ens öppna sina djurmarknader igen? Det är helt jävla makabert.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tegnell är så jävla lysande jag tror knappt det är sant. Gång på gång står han emot konspirationsteoretikerna, varenda efterbliven journalist eller SD-anhängare i den här tråden som försöker spela fotöljexpert (kan vi banna tysken från konferenserna, vad har ens Tyskland att göra på en svensk presskonferens kan man ju tycka) med barnsliga "varför gör ni inte mer" frågor sänker han som en kung med vetenskaplig information, eftertanke, strategi och ren logik.

Oavsett vad konspirationsnötterna här påstår så har Anders varenda presskonferens hittils levererat svar efter svar på journalisternas obotligt idiotiska och patetiska frågor. Jag fullkomligt älskar hur han förgör motståndet, står pall vilket skit internet - och ja, främst Flashback - kastar på honom dagligen. Mannen är en legend och oavsett om Sveriges taktik visar sig rätt eller inte i slutändan förtjänar han löneförhöjning och beröm för att han orkar. Jag är så jäkla stolt över våra myndigheter just nu för de står pall för trycket från internets mörkaste hörn.

Utmärkt skrivet!
Vem blir först med att sälja "Backade Tegnell från start"- t-shirts?

Jag skrev minsann för flera veckor sen att hans okunniga kritiker här på forumet skulle få äta upp sin skit. Så rätt man hade!
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
De är ju undantagna förstår du väl? Att Sverige skulle börja gå loss med batong och tårgas på invandrare är helt uteslutet.

Om de skulle behandlas som vanliga Svenskar så skulle polisen ge dom en varsin böteslapp på 4500 st
Dels för olaga demonstration men också för att bryta mot folksamlings påbudet.

Men naturligtvis inga represalier för ickesbenskar det tillåts bryta mot alla regler utan påfölder..
Någon borde ta en massa bilder på dem så att intresserade kan leta rätt på dem och skipa rättvisa längre fram
Citera
2020-03-30, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nej

Nej?

Vi är ju redan uppe i 146 döda.

Kan mycket väl vara 500 avlidna totalt till nästa måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in