Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Ja, det verkar väl klokt i det här läget. Viruset är redan här. Garanterat.
Att du ska gå testa dig om du visar symtom som feber, hosta och sånt? När det inte har fått samma spridning i andra delar av världen som den ökningen som sker i Kina?
Hur många människor tror du kommer i panik åka till sjukhusen för att testa sig vid dessa symtom? Hur stor press kommer sjukvården få? Jag kan inte se i statiska fall att vi haft den % ökning av fall som varit i kina och då har det väl ändå gått någon vecka sen det bröt ut i kina? Även om det är delay osv?
Om jag skulle sett den stora ökningen i västvärlden så självklart skulle jag dela allas panik de har här. Men jag har inte sett det stora ökade antalet här ännu, men om det börjar ploppa upp en ökning på fall från 155 till 1000 kan jag börja fundera på allvaret.
Men 155 vs 19,655 (Antalet kan vara mer för mörkerantalet)
13,522 Hubei province enbart i denna del har antalet smittade en sjukstor spridning jämfört med resten av världen. 724 Zhejiang province, Det är ca 12 tusen mer människor än närmaste provincen av smittade. Varför så stor skillnad? Borde inte det vara ett större antal om det är så lätt att bli smittad? Tänker på hur vissa förklarar här att de inte ens vågar öppna ett paket som de skickat ifrån Kina, läste att någon lagt paketet i en låda och satt ett lås på det för att vara helt säker att inte Viruset på något sätt få ben och öppna lådan för krypa in i sängen där du ligger och sover.. Just saying..