Citat:
Men vafan, vi pratar om olika saker här.
Det du berättar kan bara hända i NordKorea. Sånt händer inte i västvärlden.
Det betyder att det är omöjligt för en västerländsk stat att manipulera helt sånt här av ganska självklara anledningar.
Om nån på SSL ser att situationen är allvarlig och vill förmedla det trots att från andra håll man fått höra andra saker, så gör han det.
Det exempel du beskriver säger ingenting.
För det är ingen som har pratat om att i Sverige blir 200 döda lika med 2.
Men staten kan fortfarande ge riktlinjer.
Och försöka få det att mjukna upp.
Nu är du helt övertygad om att allt är korrekt, alla siffror redovisas korrekt, all media berätta hela sanningen.
Så fortsätt att leva i din drömvärld och skippa mig, godnatt.
Det du berättar kan bara hända i NordKorea. Sånt händer inte i västvärlden.
Det betyder att det är omöjligt för en västerländsk stat att manipulera helt sånt här av ganska självklara anledningar.
Om nån på SSL ser att situationen är allvarlig och vill förmedla det trots att från andra håll man fått höra andra saker, så gör han det.
Det exempel du beskriver säger ingenting.
För det är ingen som har pratat om att i Sverige blir 200 döda lika med 2.
Men staten kan fortfarande ge riktlinjer.
Och försöka få det att mjukna upp.
Nu är du helt övertygad om att allt är korrekt, alla siffror redovisas korrekt, all media berätta hela sanningen.
Så fortsätt att leva i din drömvärld och skippa mig, godnatt.
Nej, det gör vi inte. Det är du som försöker få något till något det inte är.
Ditt första inlägg som startade hela denna diskussion hade noll nyanser, ett rent konspiratoriskt och politiskt inlägg enbart i syfte att misstänkliggöra och klanka ner på nuvarande regering, eller socialdemokratin överlag, och all massmedia (minus gissningsvis vissa "fria" medier...).
De exempel jag nämner säger allt. Det är politiker och tjänstemän från samma politiska block och myndigheter som du påstår vill "mörka" som via media berättar dessa fakta, både i Italien och här.
Vad pratar du om för riktlinjer? Vad har svenska staten gett för riktlinjer? Uttryckliga sådana till samtliga regioner att dölja så många dödsfall de kan? Jag känner iofs några stycken som sitter i toppen på två av Sveriges regioner, så jag kan ju undersöka saken om så är.