2020-02-29, 21:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Kommer inte hända. Tror man kommer hålla gränsen stenhård, men Turkiet är ju Nato land 🤪 och Ryssland är ju mer på EUS sida 😅 men ett annat forum, dock extremt oroande om viruset tar fäste bland migrant lägrena, måste vara extremt Worse scenario har inte hört ngn medie tagit upp detta än, hur tusan ska man kunna hjälpa dom.

Det kan man inte, och då blir det riktigt farligt, panikslagna flyktingar är troligen inte lätta att stoppa med skyltar och uppmaning.

Blir det många svårt sjuka bland flyktingarna så vill de sannolikt fly även ifrån läger och hur stoppar man sådant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Det är inte över än. Ännu fler fall kommer att konstanteras under kommande veckor.

Japp. Jag vet.
Men med takten och spridningen hittills, och det faktum att viruset så extremt välkänt hos allmänhet talar det mesta för att fler fall inget är oroa sig över. Mängden blir sannolikt högst begränsad.

Hur många fall har vi i Europa? Det bor 740 miljoner personer i Europa.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det säger väldigt mycket om läget.
Väldigt mycket.

Situationen klart under kontroll och läget lättnar.

Annars hade aldrig sådant beslut tagits.

Skönt!

Ja, kineserna vet vad som behöver göras för att minska spridningen. Tyvärr fattar inte Corona-Bob det så kan bli värre här
Citera
Medlem
Folk Måste Fan Sluta Gå Ut!!!
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
så du menar på allvar att en person som inte hostar eller nyser eller annat , han bara sitter där
på 2 meters håll genom sin utandningsluft smittar alla på 2 meters avstånd ?
snälla lilla rara, så funkar det inte.
inte ens ebola smittar på det viset

Ta och svinga dig vidare i din lian du, ap-hjärnor har inget här i tråden att göra.

Utandningsluften kan räcka med detta virus, även om risken blir mindre än av en hostning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Såhär skrev jag till Tegnell idag om ni känner sugna och behöver lite inspiration.

Hej Anders, är inte säker på om du läste mitt meddelande på Facebook igår så jag mejlar ett liknande.

Du har noll förtroende just nu, i stort sett idiotförklarad av hela svenska folket. Sök ditt namn på Twitter om du inte tror mig.

Tror du att svenska folket är idioter? Covid19 är så nytt så att de flesta kan snabbt skaffa sig lika mycket kunskaper som du och dina expertkollegor. Vet du ens om att Kinas högst säkerhetsklassade bio-lab (där man bla annat forskar på SARS) ligger ca 2 mil från den berömda ”djurmarknaden”.

Ärligt talat tror jag att du är på väg att bli Sveriges mest hatade person på årtionden, du utgör ju just nu Sveriges största säkerhetsrisk med din kombinerade ”strategi” av nästintill total passivitet och ”vi måste tänka på ekonomin” och terrorexperten Magnus Ranstorp håller med, det kan du lätt se på Twitter.

Sverige Och världen är i krig, undantagstillstånd råder och du är Generalen som ska leda styrkorna i kampen i vårt land, har du inte förstått det? Du har ju inte beordrat en enda verkligt förebyggande åtgärd för hindra importen av viruset.
En labrador skulle göra ett bättre arbete.

Om du inte avgår nu, så kommer du snart bli tvungen att emigrera, det borde du ju fatta själv. Igår satt du ju och ljög svenska folket rätt upp i ansiktet om hur Covid19 inte är mycket dödligare än vanlig säsongsinfluensa. Vet inte var du får dina siffror ifrån men de flesta är är överens om att Covid19 är ca 20 ggr dödligare. Rena vansinnigheter som att smittorisken inte är större i kollektivtrafiken än någon annanstans är bara så absurdt och alla skrattar åt det.

Och varför du inte försvann från offentlighetens ljus efter masspropagandan för svininfluensavaccinationen är för mig helt oförståeligt. Du är det yttersta svaret på den stora faran med att Sverige inte har något som helst tjänstemannaansvar.

Ta nu och tänk över det här, sen tar du ett samtal med Björn Olsen och ger honom jobbet. Han är tydligt orolig och verkar slita sitt hår över det här, till skillnad från dig har han fortfarande folkets förtroende, ditt är nämligen helt förbrukat.

Klart bättre alternativ än att behöva emigrera antar jag. För mycket snart kommer ingen i Sverige tycka om dig.

Tack för att du tog dig tid att läsa,
Tomas Karlsson

Du har ju närmast fördärvat karln. Efter det där kommer han inte lyfta ett finger.
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Vissa skriver att det börjar lugna sig, andra säger att mörkertalet är enormt och att det är katastrofläge.

Jag är inte rädd för att bli smittad, skulle vara ganska skönt. Har därför inte läst på så mycket så frågan är ju om det håller på att lägga sig eller om det blir värre för varje minut
Citera
2020-02-29, 21:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Märkligt, ingen besvarar 2009 fiaskot?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEdJbG/blixtsnabb-spridning-av-svininfluensan

Skall vi fortsätta skapa domedags teorier?

Galningar tycker om att glömma och blåsa upp till orkan i ett vattenglas. Det är sällan jag sett så många idioter i och samma tråd. Jag är säker på att de tror på spöken också.
Citera
2020-02-29, 21:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Källan på BNO är denna: https://www.repubblica.it/cronaca/2020/02/22/news/coronavirus_in_italia_aggiornamento_ora_per_ora-249241616/?refresh_ce men jag får inte translate att fungera, så jag säger inget om artikelns innehåll. It is what it is.

Kopiera teksten og sätt in den o google transfer.

Men här är en vigtig info från artiklen om ITALIEN:

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/02/22/news/coronavirus_in_italia_aggiornamento_ora_per_ora-249241616/?refresh_ce

"1,049 people are currently positive for coronavirus, 52% of cases are in home isolation."

"there are 401 hospitalized with symptoms, 38 % of the total
and 105 are in intensive care equal to 10% ".

52% smittade i hemma isolation
38% smittade så pas alvarllga symptom att dom blir inlagda på sjukhus
10% smittade som är så kritisk sjuka att dom läggs in på Intensiv
----------------------------------------
100% smittade i alt

DVS att det altså bara är 52% som får de milda symptom INTE 80%
som det annars påståtts från alla möjliga länders myndigheter!
Citera
2020-02-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraktard
Risken är tyvärr stor att antalet smittade i Sverige kommer explodera nästa vecka. Upp till två veckors inkubationstid + många som kommer hem från sportlovsresor.

Det är många som kommit från sportlovsresor i flera veckor redan.

Varför ska just sportlovet denna vecka vara mer extremt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Gå ut? Vad är det för fel på dig?
Det är resandet som är problematiskt, inte att någon rastar sin hund.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Ja stanna inne du för fan. Jag har hört att det smittar via internet också så passa dig. Nästa vecka åker jag till Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in