Citat:
Ursprungligen postat av
petnomi
Vad är då din anledning att göra en prognos om det redan finns tillgängliga prognoser? whats your point?
Nej jag tillhör inte dom som gissar och att göra det i antalet döda känns osmakligt, men min generella gissning om Sverige och Covid19 är att det är kört!
Anledningen är att jag vill hålla koll på läget! Jag vill veta vad vi har framför oss! Kunskap, om så via prognoser, är alltid bra!
Kolla alla de idioter som idag inte får tag i det de behöver i affärerna, till exempel. Hade de haft lite hjärna tidigare så hade de sluppit det problemet idag. Det är vad kunskap och analytisk förmåga ger.
Intelligens är en förutsättning för överlevnad. Ju högre intelligens, desto större chans i regel.
Varför är det osmakligt att prognostisera antalet döda? Det är ju något som ändå kommer att ske, jag kan varken bromsa det eller stoppa det. Tror du inte FHM prognostiserar antalet döda? Det kan du skriva upp att de gör. Och det gör även regeringen och andra instanser. Inget konstigt med det.
Men om din generella gissning om covid19 och Sverige är att det är kört, kan du inte istället ge oss din bild av hur det kommer att utvecklas? Istället för att klaga på andras visioner?