2020-03-25, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Positiva nyheter om immunitet från Sahlgrenska. Säger dock inte hur länge.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ny-coronaanalys-ger-hopp-om-immunitet-1.25926183

Det var ju goda nyheter, kan man inte använda antikroppar får att utveckla vaccin, är det inte det som är det naturliga vaccinet? Eller missar jag något här?
Citera
2020-03-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Svenska medier verkar dock tycka att WHO är i Kinas hand.

Statsepidemiologen ska försvaras till varje pris. Det gäller systemets trovärdighet.

Fast vi får väl se om siffrorna börjar ticka upp över komfortnivå…

Svensk media gullar med Tegnell mer än Pravda gullade för Lenin.

All kritik och ifrågasättande av FHM och Tegnell är "näthat", "desinformation" och "ryska nättroll"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Helt galet, hämtade min morbror som kom med det flyget och han ville åka och handla... glöm det sa jag, du måste vara smittad.
Körde honom till bostaden och beställde mat på internet.
Nu sanerar jag bilen...

grattis du är också smittad nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bra graf från FT som visar i vilken takt smittan fördubblats i olika länder och vilka åtgärder som vidtagits.

https://twitter.com/markmackinnon/status/1242798008170938369/photo/1

Så bra statistik.
Citera
Medlem
Nu kommer inslaget i aktuellt från ett sjukhus i IT?

Svt1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
2 april beräknas den svenska sjukvården kollapsa. Dödstalen kommer att sticka iväg rejält runt denna tidpunkt. Förbered er på total lockdown av hela landet.

Hessius kommer inte klara av den dagen.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
https://www.worldometers.info/coronavirus/ Sverige rapporterar in 4 dödsfall, men afotbladet säger 18 idag. Vad är totalen på? 44 känns fel nu som min sida visar.

Sidan går mest på de officiella siffrorna från Folkhälsomyndigheten som uppdaterar sina siffror en gång om dagen 14:00 tror jag. Så det handlar inte om sekund rapportering.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja Gates är en person som jag inte brukar hålla med men där har han rätt.
Vad vet en miljardär på datorer om virus? Varför ska man testa kreti och pleti som inte är allvarligt sjuka? Finns ingen anledning då det bara belastar sjukvården i onödan.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nej det trodde jag inte. Men kolla utvecklingen i dödsfall över tid i Stockholm. Idag var ju en extrem ökning.

Det är som om som de skjutit upp rapporteringen av måndagens och tisdagens dödsfall till idag.

Bara en tidsfråga innan mörkning av antalet döda träder ikraft.
Citera
2020-03-25, 19:38
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nästan den enda som skriver "domedagen" "domedagsvirus" är du. Så det är nog din tolkning när du läser här som gör kaoz i ditt huvud. Lugna ner dig!

Haha.
Nä det är bara alla arbetslösa och rädda fegisar här som Hoppas på stängda skolor och skit som får mig att tolka 95% av inläggen i tråden som helt efterblivna, "vi som Hoppas på domedagen" typ.

Jag minns när när flashback samlade hjärnor. Men det är en svunnen tid uppenbarligen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Jag har en nära barndomsvän som arbetar på ett äldreboende i Göteborg som berättat för mig att där är merparten av medarbetarna sjuka och de håller sig hemma (timanställda får rycka in). Dessutom finns det vårdtagare på äldreboendet som misstänks ha covid-19 och är väldigt sjuka just nu, men ingen kan testas (varken de som arbetar eller vårdtagarna) pga. brist på tester.

På FHM pressträff igår sa de att "vi var sena på bollen" med att beställa tester och att det är på ingång. Men när det sker vet ju ingen då det är en global efterfrågan på testerna.

Helt sjukt!

Okej.

Så mörkertalet med antal sjuka här i Sverige skulle alltså kunna vara väldigt högt.

Sjuka patienter/vårdtagare på olika instutioner.

Personal inom vården som håller sig hemma.

Stort antal misstänkt smittade som inte ens blir testade.

Fan.

Det här kommer inte bli bra.

Snart dör väl 100 per dygn i Stockholm.

Verkar vara kraftig brist på personal då man på pressträffen idag bönade och bad pensionärer som jobbat inom vården komma tillbaka.

Känns inte som att många pensionärer kommer nappa på förslaget.

Det hade inte jag gjort.
Citera
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Finns inget undantagstillstånd i Sverige. Går inte att utlysa här.
Det går att göra lagändringar på det. Det har pratats i många år om att vi borde ha den möjligheten, och nu när krisen är här gäller det att tänka utanför boxen. Alternativet är att Sverige bryter samman om det fortgår i den här riktningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in