2020-03-25, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Otroligt skrämmande siffror och absurt att inte myndigheterna gör något!!! Alla andra länder agerar ju kraftigt?! Varför inte vi? Jag har släktingar som jag älskar otroligt mycket och som betyder ALLT för mina barn! Men som har diabetes och hjärtproblem. Är så otroligt rädd för att förlora dem och att mina barn ska förlora dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, jag har också lite svårt att begripa det. Antalet dödsfall i Stockholm dubblerades på en period om 24h.

Vad hände egentligen? Gick strömmen på IVA på Huddinge?

Trodde du svenskar vara odödliga? Att det bara var italienare och spanjorer som dog av detta virus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vi har ju ett antal fördelar som talar för att vi kan fixa det här bättre än de flesta länder som du säger. På landsorten tror jag folk är så pass disciplinerade och använder sunt förnuft så där kommer det inte att vara något problem. Jokrarna är storstädernas superegoistiska övre medelklass som ser det som en mänsklig rättighet att vaska skumpa på Åreskutan eller dricka Chailatte på hippa caféet varje dag. Den andra jokern är förortens folk som visat sig oberäkneliga. Den förstnämnda gruppen tog hit skiten. Den sistnämnda gruppen visar sig vara extra mottagliga för skiten. Vi får se vad som händer.

Ja vi får väl hoppas.. här jag bor finns ingen spridning ännu. Den jag hörde om ”bekanta” bor i Sthlm. Vi får väl se vart åt det barkar. Bor själv på landsbygd så hoppas ingen stampar in på mitt närmsta Ica nära och lämnar virus efter sig. Näst intill enda smittotillfälligt bortsett från den obligatoriska skolan.. om de bara skulle stänga den kunde jag och min familj klara sig utan nästa någon smittorisk. Och många många med oss. Bästa vore väl att sätta Sthlm i karantän då de inte verkar ha något sunt förnuft alls... har läst mycket om bussarna ex. Varför går man ens på? Hade ALDRIG ställt mig på en sådan buss ens om inte Corona hade anlänt.. konstiga människor som inte har något behov av privat sfär alls somnade verkar, klart smittan sprider sig hejvilt.
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
https://www.worldometers.info/coronavirus/ Sverige rapporterar in 4 dödsfall, men afotbladet säger 18 idag. Vad är totalen på? 44 känns fel nu som min sida visar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Källa på det?

Sunt eget förnuft.
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Hur lång tid tror ni det tar innan svenska folket vaknar upp ur drömmen? Blir det när vi får panik och sätter hela landet i karantän lagom till påsk?
Citera
2020-03-25, 19:31
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Detta är löjligt!
Du kommer inte tro att någon är immun om så vederbörande lever i 100 år utan att insjukna på nytt.

Jag är inte mycket för fantasier. Innan någon lägger fram fakta. Vilket ingen lyckats med
trots att vi är inne på 5 månaden. Så är det som det är.

Fattar inte varför du fantiserar för. Finns en konspirationstråd för det.
Citera
Medlem
Bra graf från FT som visar i vilken takt smittan fördubblats i olika länder och vilka åtgärder som vidtagits.

https://twitter.com/markmackinnon/status/1242798008170938369/photo/1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tog ungefär 28 minuter att komma fram igår, med könummer 140 eller nå’t när vi ringde in. Har du suttit i 5h så låter det som att du ringt fel?

Om du ringer in med anledning av virus så dör du inte på 5h.

Skärp dig.

Då har dom ökat kapaciteten avsevärt på 1177 den sista tiden.
Bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag vet inte hur Svergie kommer tas sig ur detta faktiskt. Alla nya regler för social distansering är för lama.
För länder som Italien, Spanien, ja, för alla andra länder kan man vänta på peaken genom att räkna antal dagar efter en konplett lockdown. Vi kommer ju aldrig få en sådan omfattande lockdown här oavsett vad som än händer, utan vi får mer hålla tummarna. Om smittan sprids obehindrat slutar det ju illa.

Vi har fått alla varningar man kan få, men skitit fullständigt i det. Blir katastrof.
Hur i helvete kan man tro att man ska kunna rädda våran ekonomi när hela Världens kommer att kollapsa?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Sverige !

Nej, det är förmodligen land i Afrika, kanske Indien också ?

Jag tror Indien kanske är rätt illa däran. Knökfullt och kaotiskt.

USA ligger nog dåligt till om man jämför med liknande typ, EU och samväldessländer + några till

Venezuela ligger nog inte eller så bra till.

Afrika är ju ändock rätt glesbefolkat och har ju en väldigt ung befolkning.
Citera
2020-03-25, 19:32
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sverige är mer glesbefolkat, det kan ge oss ett försprång.

Så du har aldrig varit förkyld?
Citera
2020-03-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
https://www.worldometers.info/coronavirus/ Sverige rapporterar in 4 dödsfall, men afotbladet säger 18 idag. Vad är totalen på? 44 känns fel nu som min sida visar.
Jag brukar köra på den högre siffran och anta att den lägre inte blivit uppdaterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in