2020-03-25, 19:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Lägg av att prata ner Tengnell. Han pratar för 300 anställda på den myndigheten och det är inte han som bestämmer.

Tegnell bör synka med sin chef före han öppnar käften. Av någon jävla anledning så har chefen och Tegnell olika uppfattning om detta. Märktes tydligt vid presskonferans tidigare först var Tegnell ut och en stund senare var chefen ut och deras uttalanden var inte samstämmiga. Nu handlade det inte om att det skulle ha skett någon omedelbar förändring som var tvungen informeras om utan om hur samhället skulle bete sig. Tegnell vill att alla ska bli sjuka men chefen är av en annan åsikt. Ser fram mot Finspång rättegången.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Trodde du svenskar vara odödliga? Att det bara var italienare och spanjorer som dog av detta virus?
Nej det trodde jag inte. Men kolla utvecklingen i dödsfall över tid i Stockholm. Idag var ju en extrem ökning.

Det är som om som de skjutit upp rapporteringen av måndagens och tisdagens dödsfall till idag.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Men det var då helvete! DET ÄR INTE 3000 NYA FALL I ITALIEN IDAG, DET ÄR FLER NYA FALL IDAG ÄN IGÅR. Källan stämmer inte! Det är över 5000 nya bekräftade fall idag i Italien.

Italien har bekräftat 683 nya dödsfall kopplade till coronaviruset under det senaste dygnet, rapporterar La Repubblica. Det är en lägre siffra än på tisdagen då 743 nya dödsfall rapporterades.

Ytterligare 3491 har också testat positivt för sjukdomen under det senaste dygnet, vilket är drygt hundra färre än igår. Totalt 69 176 personer har smittats i landet och drygt 9 360 av de smittade har tillfrisknat.
Citera
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jag fattar inte det? dom jobbar med tunga beslut som att skaka fram intensivvårdsplatser, sprida miljarder till företagen, stänga ner samhället! och så tar dom sig inte tid att möta en last med troligtvis smittade människor med så lite som en broschyr med uppmaningar på att självisolera sig?

Helt galet, hämtade min morbror som kom med det flyget och han ville åka och handla... glöm det sa jag, du måste vara smittad.
Körde honom till bostaden och beställde mat på internet.
Nu sanerar jag bilen...
Citera
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Det känns som om FHM väntar för länge.
Sätt in åtgärder NU!
Denna halvblessyr till åtgärder kommer inte få bukt på viruset. Endast förlänga den.
Varför ska man "Vänta och se" för att ev. ta nya beslut??

fri rörlighet och ekonomin går före människors hälsa .
Citera
2020-03-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du verkar inte förstå att samma eller värre inträffar ekonomiskt om inga karantäner sattes? En totalt söderslagen sjukvårdsapparat, miljoner sjuka hemma samtidigt, samhället i ruiner efter upplopp ... Troligen huvudorsaken och inte gamla och sjuka som gjorde att Kina tog till storsläggan mot viruset.

Källa?

75 till 85 procent får mycket milda symptom (förkylning) eller inga symptom. Vi har 5 miljoner förvärvsarbetande i Sverige. Det motsäger ditt påstående att miljoner skulle vara sjuka hemma samtidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Läste att de stängt ner landet och 1.2 miljarder människor ska hålla sig hemma. I Stockholm går folk ut och shoppar.

Jo, men det är svårt at stänga ner indien, om det fortfarande sprider sig där, kommer det att bli katastrof, människor bor tät, har inte vatten, sjukhus etc.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
USA är min gissning i totalt antal döda. Per capita kan det dock vara annorlunda, kanske vi rent av.

Antal kända döda med statistik; ja då kan USA komma att ligga bra till med sina >1.5 miljoner döda. Däremot så lär nog Indien ligga mångdubbelt högre men det kommer bara uppskatta i grova tal.
Citera
Medlem
Vem och hur uppdateras worldometers?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nej det trodde jag inte. Men kolla utvecklingen i dödsfall över tid i Stockholm. Idag var ju en extrem ökning.

Det är som om som de skjutit upp rapporteringen av måndagens och tisdagens dödsfall till idag.

Ja lite slump.
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tegnell bör synka med sin chef före han öppnar käften. Av någon jävla anledning så har chefen och Tegnell olika uppfattning om detta.

Jag försöker i alla lägen tänka på FHM och Anders Tegnell som om de vore två skilda entiteter.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ni har varit med och bidragit till att spridda masshysteri som sedan politikerna är för svaga att stå emot, då de vill se handlingskraftiga ut. Masshysterin är mkt värre än sjukdomen, ert botemedel är värre än sjukdomen. Om vi får en djup depression som följd av detta så kommer det orsaka bra mkt mer död och lidande än vad detta viruset gör, och det blodet har ni på era händer, att ni inte har samvete och vett att sluta med det nu säger väl allt om er.
Nej jag tror inte dom sitter och läser på Flashback.

Hela världen gör tvärt emot vad Sverige gör. Tvärtemot WHOs rekommendationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in