Citat:
Ursprungligen postat av
Perlite
Tror faktiskt inte det. Det kommer säkert vara en lösning liknande den vi har med systembolaget och då kan man inte styra flödet på samma sätt. Skulle det vara som i USA att man som privatperson kan odla hundratals plantor privat så skulle det definitivt bli som du säger. Tyskarna är inte dumma. Dom kommer inte vilja att deras cannabis politik spär över på andra EU länder och därför styra produktionen och försäljningen med en järnhand.
Vi får helt enkelt hoppas att det skjuts mer och dödas fler oskyldiga innan vi ser en förändring i Sverige. Jag vet jag är cynisk.
Du är fel ute. Efter det "legaliserades" i Spanien precis som du påpekar med "systembolag"(snarare krogen dock, men du kan både köpa med dig och röka där) så har ju flödet av CB från Spanien fullkomligen exploderat.
Spelar ingen roll vad gemene tysk eller spanjor tycker.
Jag tror vi kommer vara sist på pucken som vanligt. Ensamma och med uppmärksammade fall på en inhuman och medeltida narkotikapolitik.
Och först då kommer Sverige legalisera. När resten av världen exponerar våra hemskheter.