2022-12-10, 21:50
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...isera-cannabis

Intressant twist.
Citera
2022-12-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjagjagjagjag
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...isera-cannabis

Intressant twist.

Ja detta är ett steg i rätt riktning, alla vet vid det här laget att cannabis gör mer nytta än ondo.
Citera
2022-12-10, 22:54
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Ja detta är ett steg i rätt riktning, alla vet vid det här laget att cannabis gör mer nytta än ondo.

Vilket är helt skitsamma. Om cannabis gjorde mer ondo vore det desto mer akut att legalisera så att vi fick ned skadeverkningarna.
Citera
2023-03-05, 21:44
Medlem
Extremeflys avatar
Eu har nu börjat lyfta frågan om en legalisering

https://cannabisifokus.se/eu-diskute...g-av-cannabis/

Vad tror ni? Om EU kommer fram till att legalisera ska Sverige gå emot EU igen? Likt man gjort med cbd med 0,2?
Citera
2023-03-05, 22:05
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Eu har nu börjat lyfta frågan om en legalisering

https://cannabisifokus.se/eu-diskute...g-av-cannabis/

Vad tror ni? Om EU kommer fram till att legalisera ska Sverige gå emot EU igen? Likt man gjort med cbd med 0,2?
Nä Sverige måste respektera frihandelsavtalet. Sverige får inte gå in och begränsa handel av produkter hur som helst.

Legaliseras cannabis blir det som vilken annan produkt så som alkohol och tobak.
Citera
2023-03-06, 14:04
Medlem
DudeConfuseds avatar
Eftersom det inte hänt något med utvecklingen under alla 10+ år som jag rökt på så tror jag heller inte att det kommer legaliseras överhuvudtaget.

Men om jag får drömma, så hoppas jag på en legalisering inom 10år. Vill ju inte bli för gammal innan det blir lagligt. Hade varit drömmen att jobba med Cannabis i Sverige, legalt.
Citera
2023-03-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Nä Sverige måste respektera frihandelsavtalet. Sverige får inte gå in och begränsa handel av produkter hur som helst.

Legaliseras cannabis blir det som vilken annan produkt så som alkohol och tobak.

Dom kommer täppa igen det där kryphålet precis som dom gjorde med snuset. Snus är ju lagligt i Sverige men får inte exporteras till EU. Vi är långt ifrån en legalisering. Sverige måste först plöja ner några hundra miljarder på gängskjutningar och oskyldiga som dör innan man ens tänker tanken.
Citera
2023-03-06, 18:01
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Dom kommer täppa igen det där kryphålet precis som dom gjorde med snuset. Snus är ju lagligt i Sverige men får inte exporteras till EU. Vi är långt ifrån en legalisering. Sverige måste först plöja ner några hundra miljarder på gängskjutningar och oskyldiga som dör innan man ens tänker tanken.
Jag är Inte så säker på det.

Tyskland kommer legalisera inom 1-2 år och det kommer bli helt omöjligt att begränsa flödet av tysk cannabis till resten av EU.
Antingen får Sverige legalisera eller lämna EU

Tyskland är EUs största ekonomi
Citera
2023-03-06, 18:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
6-24 månader.
Gick ju sådär.

Det hänger på hur övriga Europa gör. Särskilt de mest tongivande länderna GB, Frankrike och Tyskland.

Tror det kommer legaliseras om 15-30 år. Bland de sista i världen blir vi.
Citera
2023-03-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Jag är Inte så säker på det.

Tyskland kommer legalisera inom 1-2 år och det kommer bli helt omöjligt att begränsa flödet av tysk cannabis till resten av EU.
Antingen får Sverige legalisera eller lämna EU

Tyskland är EUs största ekonomi

Tror faktiskt inte det. Det kommer säkert vara en lösning liknande den vi har med systembolaget och då kan man inte styra flödet på samma sätt. Skulle det vara som i USA att man som privatperson kan odla hundratals plantor privat så skulle det definitivt bli som du säger. Tyskarna är inte dumma. Dom kommer inte vilja att deras cannabis politik spär över på andra EU länder och därför styra produktionen och försäljningen med en järnhand.

Vi får helt enkelt hoppas att det skjuts mer och dödas fler oskyldiga innan vi ser en förändring i Sverige. Jag vet jag är cynisk.
Citera
2023-03-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Tror faktiskt inte det. Det kommer säkert vara en lösning liknande den vi har med systembolaget och då kan man inte styra flödet på samma sätt. Skulle det vara som i USA att man som privatperson kan odla hundratals plantor privat så skulle det definitivt bli som du säger. Tyskarna är inte dumma. Dom kommer inte vilja att deras cannabis politik spär över på andra EU länder och därför styra produktionen och försäljningen med en järnhand.

Vi får helt enkelt hoppas att det skjuts mer och dödas fler oskyldiga innan vi ser en förändring i Sverige. Jag vet jag är cynisk.
Du är fel ute. Efter det "legaliserades" i Spanien precis som du påpekar med "systembolag"(snarare krogen dock, men du kan både köpa med dig och röka där) så har ju flödet av CB från Spanien fullkomligen exploderat.

Spelar ingen roll vad gemene tysk eller spanjor tycker.

Jag tror vi kommer vara sist på pucken som vanligt. Ensamma och med uppmärksammade fall på en inhuman och medeltida narkotikapolitik.

Och först då kommer Sverige legalisera. När resten av världen exponerar våra hemskheter.
Citera
2023-03-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Du är fel ute. Efter det "legaliserades" i Spanien precis som du påpekar med "systembolag"(snarare krogen dock, men du kan både köpa med dig och röka där) så har ju flödet av CB från Spanien fullkomligen exploderat.

Spelar ingen roll vad gemene tysk eller spanjor tycker.

Jag tror vi kommer vara sist på pucken som vanligt. Ensamma och med uppmärksammade fall på en inhuman och medeltida narkotikapolitik.

Och först då kommer Sverige legalisera. När resten av världen exponerar våra hemskheter.

Jag önskar av hela mitt hjärta att jag har fel. I Spanien är det lite av en gråzon, fortfarande illegalt och dom har till och med precis röstat om legalisering i deras parlament och det blev nedröstat. Just att det är en gråzon är det är som gjort att det exploderat från Spanien. Tyskarna är inte kända för någon gråzon. Dom kommer styra upp det ordentligt med produktion och distribution. Dom kommer säkert ha Spanien i bakhuvudet när dom funderar på hur dom ska göra.

Som sagt jag hoppas verkligen att jag har fel. Så som jag ser det behöver vi fler skjutningar och flera oskyldiga som ska sätta livet till innan medelsvensson vaknar. Kanske någon masskjutning mellan kriminella och där flera barn i dagis åldern får sätta livet till. Gärna barn med blåa ögon och blont hår. Då ska du få se på debatt och diskussioner. Tills dess får vi fortsätta plöja ner skattepengar på att vinna ett krig som inte en enda stat i hela världen lyckats vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in