2020-11-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Under 2018 anmäldes omkring 16 000 misshandelsbrott i Sverige där gärningspersonen var i nära relation med offret. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 18 procent av de som utsattes för misshandel under 2016 att gärningspersonen var en närstående.

Jävla skittråd?

Enligt BRÅ:
18% av 16000 misshandelsanmälningar skedde mellan närstående år 2018.

Hur stort är mörkertalet? Stort:
Av de som blev utsatta för brott i en nära relation under 2012 uppgav 3,9% att de hade polisanmält händelsen eller någon av händelserna.

Tyvärr är mörkertalet alldeles för stort då rädsla finns för vad som kan hända om man anmäler personen. Vet bara ett fall om en kille Hakkas som ljugit en längre tid för en tjej. När sanningen kom fram för några månader sedan hade han en partner, dom var sambo och hon var även gravid blev hon så ledsen eftersom dom ändå träffats under flera månader sporadiskt. Hon hade då sagt till han att hon skulle berätta allt för hans sambo. Då blev han helt galen och hotade att döda henne och slängt ner henne i sängen och satt sig på henne och höll i henne. Hon slet sig därifrån och sprang till bilen och åker iväg. Men när hon sedan skulle anmäla det hade hon fått till svar att det inte var så stor idé eftersom hon inte hade några skador och det skulle klassas som typ tjafs i hemmet. Det är väl ett tillfälle då våld absolut kan komma eftersom det skulle förstöra så mycket för honom om sambon skulle få veta det.
Citera
2020-11-20, 12:47
Bannlyst
Jag tror TS "Lava" tänder på hårda män. Hon vill få en örfil när hon tjafsar om att få titta på Ernst på TV för att sedan bli munknullad. Man får vad ma nger heter det och kvinnor brukar vara de som slår först. Kallas jämdställdhet att ge en örfil tillbaka. Många kvinnor blir undergivna och börjar sedan stalka en för att de vill ha kvar sin hingst. Tro mig.
Citera
2020-11-20, 12:53
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Även om vissa garanterat förtjänar få en smäll, är det helt onödigt, bara gå därifrån och ta en sväng med bilen, spela bra musik. Varför krångla till det.
Citera
2020-11-20, 13:44
Medlem
Citat:
Män:
Varför slår ni flashbackmän kvinnor?
Slår ni även män dvs använder våld som universallösning?
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Kvinnor:
Har ni kvinnor någon gång blivit slagna, varför?
Slår ni era partners, varför?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Denne svenske manliga forskare ger sin bild, läs gärna artikeln innan ni svarar.
https://www.allas.se/samhalle/maskulinitetsforskaren-darfor-slar-man-kvinnor/146110

TIPS:
https://www.nck.uu.se/

Har lappat till ett ex i mina dagar på hans arm för att han inte lät mig sova och inte backade även med fler varningar.

Har även grabbat tag i ett annat ex ben för att han stonewallade mig och jag ruskade om honom rejält.

Inget jag är stolt över direkt. Rätt farligt att göra så som kvinna och fram för allt ska man inte lägga händerna på ngn. Har också fått min beskärda del.
Citera
2020-11-20, 13:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Med tanke på att kvinnor oftast slår första slaget, så är det ett rimligt antagande.

Att många kvinnor är pigga på att slåss och slå först bekräftas av den här studien.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/Kvn6A7/kvinnorna-som-slass-oftare-an-sina-man

Jag vet inte vad TS vill uppnå med trådstarten men det är ju bara gamla unkna fördomar som återigen luftas att det i princip bara än män som slår sina partners.
Citera
2020-11-20, 15:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Faktum är att den som slår oftast har mindre "skuld" än den som blir slagen. Men det kanske borde förbli osagt. Det krävs djupare psykologiska insikter för att förstå sambandet här. Och förmedlar man djupare kunskaper till de med grunda insikter förvillar det bara.
Sedan finns det såklart misshandlare som agerar utifrån psykopati, sociopati och okontrollerad affekt. Men dessa är inte så många som man kan tro.
De flesta som får en smäll eller en örfil har gjort sig förtjänt av den. Det finns även ett försonande drag i utdelandet av ett slag, det finns kärlek där, givet att slaget kommer från en sund person.

Av samma skäl anser muslimer att Sverige behöver en blasfemilag, så de slipper skära halsen av folk så fort det gjorts en karikatyr eller bränts en koran.
Citera
2020-11-20, 15:50
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Att många kvinnor är pigga på att slåss och slå först bekräftas av den här studien.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/Kvn6A7/kvinnorna-som-slass-oftare-an-sina-man

Jag vet inte vad TS vill uppnå med trådstarten men det är ju bara gamla unkna fördomar som återigen luftas att det i princip bara än män som slår sina partners.

Vad var det du ansåg otydligt i trådstarten? Det är vetenskapligt klarlagt att både män och kvinnor misshandlar, fysiskt som psykiskt. Flashback är ett forum med kvinnliga och manliga användare, alla med mer eller mindre eller ingen erfarenhet av misshandel. Syftet med tråden är att användare ska berätta om sin erfarenhet, för att det är intressant att ta del av.
Citera
2020-11-20, 15:58
Medlem
Jag har klippt till mitt ex för hennes eget bästa skull. Ångrar mig inte ett smack och skulle tveklöst göra om det.

Våld är väl sällan en lösning, ännu mer sällan en bra lösning men man är rätt naiv om man påstår att det aldrig är en lösning.

My 2 cents.
Citera
2020-11-20, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

TS är nog bara i klimakteriet utan att kunna få förhållande och barn mer än några pilska ungtuppar som sätter på henne på helgen efter lite rödvin och italiensk choklad. I sin iver och ilska så ska alla männen straffas. Säkert något ex som spökar därmed ska alla männen dras över samma kam.
Citera
2020-11-21, 03:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad var det du ansåg otydligt i trådstarten? Det är vetenskapligt klarlagt att både män och kvinnor misshandlar, fysiskt som psykiskt. Flashback är ett forum med kvinnliga och manliga användare, alla med mer eller mindre eller ingen erfarenhet av misshandel. Syftet med tråden är att användare ska berätta om sin erfarenhet, för att det är intressant att ta del av.

Om du läser trådens titel så är den formulerad på detta sätt:

Varför slår (flashback)män kvinnor?

(FB) Varför slår (flashback)män kvinnor?
Citera
2020-11-21, 03:35
Medlem
För att våra kvinnor förtjänar stryk, sviker man sina pappor och bröder, så förtjänar man stryk. Så enkelt är det.
Citera
2020-11-21, 10:43
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Män:
Varför slår ni flashbackmän kvinnor?
Slår ni även män dvs använder våld som universallösning?

Helt enkelt att många män som hänger på Flashback är våldsbenägna! Det är inte svårt att se i de olika trådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in