2020-01-11, 18:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Folk som är för total jämställdhet mellan könen och som inte anser att det finns några biologiska skillnader borde väl vara OK med att män slår kvinnor? Eftersom män haft kraftmätningar och slagits med varandra genom alla tider så torde det vara diskriminerade att utesluta kvinnor från denna fina gemenskap?

Jag har inte träffat på någon som är för total jämställdhet mellan könen och det är därför feminister kallar sig för feminister, ett ord som bara inkluderar det ena könet.
Citera
2020-01-11, 18:40
Medlem
Har blivit knuffad en gång men aldrig slagen.

Har aldrig slagit någon och skulle aldrig få för mig att göra det om jag inte var tvungen.

Om ett bråk börjar spåra lämnar jag alltid situationen om jag kan.
Senast redigerad av Poludnitsa 2020-01-11 kl. 18:54.
Citera
2020-01-11, 18:44
Avslutad
Jag slår kvinnor för att de ska veta sin plats. Jag slår med kärlek!
Citera
2020-01-11, 18:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo

För säkerhets skull går jag även själv i terapi just nu för egna trauman utöver vår relation.

Det finns inte mycket som är så glädjande som människor som tar ansvar för sig själva och sitt mående - bra jobbat!
Citera
2020-01-11, 18:57
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Däremot är det svårbegripligt med dessa så kallade "män" som blir utsatta för våld i nära relationer. Om man tillåter sig att bli utsatt för våld av en kvinna så är det fan i mig självförvållat och något man bör skämmas över.

Hur menar du?
Citera
2020-01-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hur menar du?

Det är svårt att se rent praktiskt hur det ska gå till att en man med normal fysisk kapacitet ska få stryk av en kvinna såvida inte han själv tillåter det genom sin passivitet.
Citera
2020-01-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hur försökte hon trigga dig?

hon försökte genom olika sätt föröka få mig att slå henne. Bör först nämna att hon har extremt lätt för att få blåmärken med kombination lite dålig koordinationsförmåga. Hon gick hela tiden in i möbler, gick vi i skogen slog det dallrig fel att hon gick mot nån gren på ett träd så hon fick något blåmärke.

Gick nog få dagar under vårt förhållande som hon inte hade något blåmärke.

jo vi kunde samtala om saker särskilt på slutet, Som handlade om att hon inte arbetade (och förövrigt inte gjorde något annat än att fika med sina kompisar) och bott gratis hos mig i två år. Jag fick nog började ställa krav. Men det var omöjigt så jag sa att hon skulle flytta.

Det kunde se ut så här i samtalen så kunde hon börja gå mot mig,,, jag satte upp handen för att stoppa henne. Då sa hon att det är misshandel.

Om jag var i badrummet så kunde hon ställ sig i vägen vid dörröppningen. Jag fick inte gå ut... Men jag fattade så klart vd det handlade om. Hon ville bli misshandlad så att hon kunde få uppmärksamhet av sina kompisar så att hon kunde gnälla om hur synd det är om henne och hur dum jag är. egentligen förtjänade hon en jävla smäll men jag fattade ju allt och tänkte att jag måste komma ur det här så smidigt som möjligt. Så jag sa till hennes kompisar att jag behöver hjälp med att få henne att flytta.

Dom ställde upp faktiskt. Men det var inte smidigt att få henne att göra det heller. Hon behöll en nyckel och hämtade typ en sak var tredje dag så jag fick ett spel över det. Sa till igen på skarpen att du får fan hämta sakerna du har två dagar på dig sen byter jag låset. Det slutade med att jag var tvungen att göra det också.

Det tog två månader att bli av med henne.
många gemensamma vänner eller snarare hon förste bli vän med alla jag känner. jag blev lite orolig över det men vännerna sa själva utan att jag sa något att dom skiter ju i henne, En gång hotade hon med självmord när jag sa att det är slut.

Jobbig historia och ja tjejer kan vara en jävla as till svin kan jag lova. hennes allra största dröm är att bli misshandlad/våldtagen exakt varför vet inte jag men hon vill ha uppmärksamhet.
Senast redigerad av Brodrude 2020-01-11 kl. 19:23.
Citera
2020-01-11, 19:24
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Det är svårt att se rent praktiskt hur det ska gå till att en man med normal fysisk kapacitet ska få stryk av en kvinna såvida inte han själv tillåter det genom sin passivitet.

Absolut, men ska de skämmas över det? Att passivt försvara sig och inte svara på våldet kan ju vara skademinimerande. Våldsupptrappning tenderar att sluta illa.

Män som inte försvarar sig med våld när de angrips av kvinnor imponerar.
Citera
2020-01-11, 19:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Vad tusan är detta för en jävla skittråd.

Under 2018 anmäldes omkring 16 000 misshandelsbrott i Sverige där gärningspersonen var i nära relation med offret. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 18 procent av de som utsattes för misshandel under 2016 att gärningspersonen var en närstående.

Jävla skittråd?

Enligt BRÅ:
18% av 16000 misshandelsanmälningar skedde mellan närstående år 2018.

Hur stort är mörkertalet? Stort:
Av de som blev utsatta för brott i en nära relation under 2012 uppgav 3,9% att de hade polisanmält händelsen eller någon av händelserna.
Citera
2020-01-11, 19:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Absolut, men ska de skämmas över det? Att passivt försvara sig och inte svara på våldet kan ju vara skademinimerande. Våldsupptrappning tenderar att sluta illa.

Män som inte försvarar sig med våld när de angrips av kvinnor imponerar.

Både ja och nej skulle jag säga. Jag har tagit emot mycket utan att ge igen annat än att använda våld i form av att avväpna en kvinna så att hon inte kan skada sig själv, mig eller saker. Men jag skulle med distans inte säga att det imponerar. Snarare är det kanske en defekt att låta sig skadas av en sjuk person eller så är det ett tecken på för stor empati.

Jag har provat alla taktiker jag kunnat komma på, inklusive att gå undan och låsa in mig men det fungerar inte mot den här typen av kvinnor. Det enda jag inte provat är att ge en fet smäll tillbaks.

Bäst med distans hade varit att bara lämna även om jag hade fruktat att hon skulle ta sitt liv. Det gjorde t.ex. hennes närmaste vänner efter vår skilsmässa när de fick se hennes psykbryt på nära och konkret håll. Innan dess kunde de aldrig ha anat hur hon kunde agera. De lämnade henne efter ett självmordsförsök helt kallblodigt, något som jag aldrig kunde förmå mig att göra.
Citera
2020-01-11, 19:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Under 2018 anmäldes omkring 16 000 misshandelsbrott i Sverige där gärningspersonen var i nära relation med offret. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 18 procent av de som utsattes för misshandel under 2016 att gärningspersonen var en närstående.

Jävla skittråd?

Enligt BRÅ:
18% av 16000 misshandelsanmälningar skedde mellan närstående år 2018.

Hur stort är mörkertalet? Stort:
Av de som blev utsatta för brott i en nära relation under 2012 uppgav 3,9% att de hade polisanmält händelsen eller någon av händelserna.

Med sådant stort mörkertal innebär det att alla uppskattningar är mycket grova gissningar, och gissningar av ett politiskt organ saknar relevans även om slutsatserna annars kunde vara relevanta ur någon aspekt.
Citera
2020-01-11, 19:58
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Med sådant stort mörkertal innebär det att alla uppskattningar är mycket grova gissningar, och gissningar av ett politiskt organ saknar relevans även om slutsatserna annars kunde vara relevanta ur någon aspekt.

Stora mörkertal är ytterst problematiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in