Citat:
Ursprungligen postat av
Sextontre
Tillbaka till ämnet, någon som vet motivet till mordet och om detta fall kommer leda nån vart?
Jag har idag fått höra liknande förklaring som den jag delgav på fb för någon månad eller två sen. Återigen så kommer det från folk som påstår att de står den ena eller den andra nära. Men nu har jag hört liknande uppgifter från två personer vilket stärker ryktet iaf hos mig.
Poy åkte som bekant inte till Dubai efter italien resan och inspelningen av låten DSGIS. Under Dubai tiden så ökade yasins kontakt med flg och andra grupper då man inte ville återvända till Sthlm innan man hade lägesrapport om orten helt enkelt. Under tiden uppstod en allvarlig dock okänd anledning mellan Poy och en ej namngiven person i FLG eller någon närstående den gruppen. En allvarlig situation som Yasin ska ha försökt att förmedla och lösa den kvällen. Poy hämtade Yasin och de åkte för att möta och prata ut med den andra gruppen. Här skiljer sig ryktena åt. Ena snubben säger Poy var den som drev på tjafset och hot istället för lösa problemet, då sköts han och Yasin var i chock och helt oförberedd. Han som sköt drog iväg tillsammans med de han kom dit med och Yasin sprang ut ur bilen och ringde på hämtning ( de han blev gripen med ). Det andra ryktet säger Yasin och hans vänners vilja att lösa Poys konflikt med denna gruppering minskade ju mer de insåg hur han inte var villig till lösning och skulle förmodligen bara ställa till problem. En allvarlig situation och man sålde helt enkelt ut Poy för "the greater good" och möjligheten att bilda en starkare allians och gruppering för att kunna gå säkrare i byn och även hämnas. Dock gick planen inte helt som det var tänkt. Bland annat så skulle Yasin inte vara i bilen osv. Men inget gick som det var tänkt, utom att Poy klipptes enligt planen.
Det ska enligt samma kille inte heller finnas bevis i form av text eller annan kommunikation mellan någon från shottaz (Yasin etc) och skytten om planerna då diskussioner ska ha skett face to face i byn.
Yasins advokat ska bland annat ha kunnat styrka Yasin och Poys kontakt och rörelser ihop som vänner, bevis på att han hela tiden talat sanningen om var han befunnit sig etc den aktuella dagen.
Ur all detta ska det iaf enligt ryktet ha bildats en FLG+SHottaz gruppering som kallas för 2gunkids
Det är fan som en dåligt gangster film allt detta, sorgligt och sjukt helt enkelt.
Rykten som sagt och vi lär aldrig få veta vad som hände. Oavsett vilket så är jag personligen glad att Yasin är ute så han kan göra musik igen.