2020-01-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Alltid skoj med spekulationer.

Tänk om det var långa killen som sålde ut Franky och Gucci? Den långa överlever avrättningarna i Köpenhamn och känner pressen från Yasin och de andra i gänget (Shottaz). Han får frågor, blir slagen och kanske tom hotas till livet och då kommer han på att P0y är ju en ostabil jävel och han spelade ju med DP innan honom kan jag nog sälja till Yasin som känner sig pressad att hämnas sina "bröder".

Tänk om P0y bara blev det svarta fåret och fick ta smällen så att den långe klara sig med livet i behåll även om han nu kanske får spendera livet på kåken.

Alltid roligt med hallucination.

Hade den ”långe” såld ut Franky och Gucci hade denna spekulation blivit klart förlängesedan, alltså att man hade säkert klippt han dag 1 efter mordet..

Tror inte alls att detta mord har någonting med ”DP-Shottaz” att göra, nope! Och ingen har slagit ”långe”..

Kan ha varit en beef mellan Ilyas och Poy, Yasin råkade bara vara vid plats.. hade det varit ”DP-Shottaz” skjutning, hade Ayye nog avrättat hela grejen på plats och inte en Yasin eller Asad som känner sig som en top stjärna.. ”Ilyas” har varit slagen flera gånger.. i Tensta och Rinkeby.. så han har säkert flera fiender

Omhäktningen händer väl varje 2 veckor, vi får se efter nästa vecka.. dessutom blev 70% släppta. Trolling åklagare?

Obs! Kan ha fel, kan ha rätt
Senast redigerad av Foreknowledge 2020-01-07 kl. 14:56.
Citera
2020-01-07, 15:26
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Har poy och yasin inte träffats sen de muckade? Dvs har poy inte synts på yasins sociala medier?

Poy är med i DSGIS-videon tillsammans med Yasin.

Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Jag tror att peka ut Yasin som den som planerade och sköt är fel. Det finns flera i denna gruppering som är kapabla till att genomföra en sådan handling.
Jag tror att tråden bör fokusera på de andra individerna för att möjligtvis lista ut vem skytten är.

Inte så konstigt att det blir mycket fokus på Yasin.
Men ja, det vore intressant att veta mer om de andra häktade.

Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ja men varför skulle yasin va på plats då? Han riskerar ju medhjälp då.

Nee detta va riktigt pundigt ogenomtänkt.

Kanske blev nått riktigt oplanerat tjafs och nån av alla dom dampiga somaliern drog fram pickan o sköt.

Rånarluvorna talar emot d iofs.

Tror inte heller att det var planerat. Riktigt pundigt utfört som sagt.

Givetvis måste de haft något otalt med Poy, men planen kan inte ha varit att knäppa honom där och då - i så fall är de ju riktigt jävla efterblivna.

Finns en FUP där Makkan och Sho kommer tillbaka till Sverige efter en resa. Snuten har span på dem direkt när de landar på Arlanda, och fortsätter sedan punktmarkera dem. Skulle inte förvåna om samma sak gällde för Ayye och Yasin efter att de kom tillbaka från Dubai. Det skulle kunna vara anledning till att "skyttekungen" Ayye inte blev häktad. Polisen vet att han var någon annanstans, eftersom de hade span på honom.

Lutar snarare åt att Yasin och kompani stämmer möte med Poy, han konfronteras om någonting allvarligt och dampar som det dampbarn han var, de andra är bänga, får spel, tjafs, "horunge" hit och dit - någon skjuter Poy.

Kan ha varit Yasin, likväl som någon av de andra på plats.

Poy ska ju tydligen ha kört in i den andra bilen. Kanske blev det tjafs, vapen dras, Poy försöker desperat köra iväg, smäller in i den andra bilen, skjuts i kalabaliken. Inte planerat alls, och det hela är över på några sekunder. Snutens spanare har bevittnat det hela, kallar på förstärkning, och gärningsmännen grips strax därpå.

Maskeringen behöver inte betyda att det var planerat. Dessa grabbar kör oftast skottsäker väst och har jämt handskar och maskering till hands. Så här på vintern är det bara att rulla upp rånarhuvan och köra den som mössa, tills det att den behövs.
Citera
2020-01-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej det gör vi inte, däremot tror jag att tidningarna har bättre kontakter inom polisen än vad både du och jag har och det är inte ovanligt att viss information från polisen läcker ut.

Vet du vilka distrikt det finns inom polisen? Och vad har det med saken att göra?

Jag antar att den journalist som skrivit att poliser som normalt patrulerar Rinkeby var med vid gripandet har fått denna informationen någonstans ifrån annars hade han lika gärna kunnat utelämna denna, det KAN ju tyda på vissa saker OM det var Rinkebypoliser med vid gripandet.
Det sitter ett gäng journalister här på fb som kartlägger allt som händer. De har olika områden. Får ni sjukt snabbt och många pm så är det en av dem😉
Citera
2020-01-07, 15:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Spekulation än så länge. Med anledning av att det var grip av två omgående och sedan Järvapoliser som grep de andra på söder något senare.

Vad gäller diskussionen vilka som grep på söder så sa media att järvapoliser var där. Det mest troliga (min spekulation) är att de följt efter fordonet och att de koordinerat med poliser som kunnat stödja gripet. Är det tre i bilen och de ska gripa personer ifrån en skjutning kommer det ju såklart begäras understöd. Om det var södermalmspolisen eller regionala insatsen (piketen) eller andra är ju oklart. Det är ju inte heller så relevant vilka som grep dem egentligen.

Detta är händelseförloppet jag ser framför mig
Citera
2020-01-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
finns det risk för minskad brottslighet i Rinkeby med alla ledar-gestalter bakom lås och bom?

Precis som i deras hemländer blir det ett maktvakuum som fylls av någon ännu mer galen och impulstyrd. Oroa dig inte. Rinkeby kommer aldrig att bli tryggt.
Citera
2020-01-07, 15:51
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Poy är med i DSGIS-videon tillsammans med Yasin.

Inte så konstigt att det blir mycket fokus på Yasin.
Men ja, det vore intressant att veta mer om de andra häktade.

Tror inte heller att det var planerat. Riktigt pundigt utfört som sagt.

Givetvis måste de haft något otalt med Poy, men planen kan inte ha varit att knäppa honom där och då - i så fall är de ju riktigt jävla efterblivna.

Finns en FUP där Makkan och Sho kommer tillbaka till Sverige efter en resa. Snuten har span på dem direkt när de landar på Arlanda, och fortsätter sedan punktmarkera dem. Skulle inte förvåna om samma sak gällde för Ayye och Yasin efter att de kom tillbaka från Dubai. Det skulle kunna vara anledning till att "skyttekungen" Ayye inte blev häktad. Polisen vet att han var någon annanstans, eftersom de hade span på honom.

Lutar snarare åt att Yasin och kompani stämmer möte med Poy, han konfronteras om någonting allvarligt och dampar som det dampbarn han var, de andra är bänga, får spel, tjafs, "horunge" hit och dit - någon skjuter Poy.

Kan ha varit Yasin, likväl som någon av de andra på plats.

Poy ska ju tydligen ha kört in i den andra bilen. Kanske blev det tjafs, vapen dras, Poy försöker desperat köra iväg, smäller in i den andra bilen, skjuts i kalabaliken. Inte planerat alls, och det hela är över på några sekunder. Snutens spanare har bevittnat det hela, kallar på förstärkning, och gärningsmännen grips strax därpå.

Maskeringen behöver inte betyda att det var planerat. Dessa grabbar kör oftast skottsäker väst och har jämt handskar och maskering till hands. Så här på vintern är det bara att rulla upp rånarhuvan och köra den som mössa, tills det att den behövs.

Mm låter plausibelt helt klart, speciellt delen om hur poy kör in i bilen framför, nervryckningar tror jag inte på även om det är möjligt.
Citera
2020-01-07, 15:54
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Skedde väl mitt i natten? Inte lika vältrafikerst då

Alltid mycket rörelse där ju, förbinder ju skanstull, media, skanstull i en rak linje, my ket billiga krogar etc
Citera
2020-01-07, 15:56
Medlem
Varför tror ni att dom åkte in till city?
Citera
2020-01-07, 15:58
Medlem
Mycket som är märkligt... men hade det varit planerat så håller väl knappast gärningsmännen ihop efter... bilresa Rinkeby - Södermalm
Borde isf splittrat snarast möjligt...

Just sayin....
Citera
2020-01-07, 16:15
Medlem
Citat:
A2 klipptes i Tensta, inte Malmö.

Han åkte upp efter försöket på musse om jag minns rätt då dp och mekky hade bra kontakt.

Det var det jag precis sa
Citera
2020-01-07, 16:24
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Alltid mycket rörelse där ju, förbinder ju skanstull, media, skanstull i en rak linje, my ket billiga krogar etc
På väg till nacka
Citera
2020-01-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Oj! Vet du om det skedde nyligen? Någon uppfattning om varför?
Gissar på när han satt inne nån gång i höst, kanske tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in