2020-01-04, 05:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Mkt snack om att de gripna kommer få livstid bla bla bla... Typiskt flashbackare, bara för att man e gripen så betyder de inte ett skit.

Dessutom, så är de häktade på skälig misstanke vilket ni verkar ha missat. Vilket; 1, är den lägre misstankegraden och 2, endast ger utrymme för s.k. utredningshäktning i 1 vecka. Dyker det inte upp nåt nytt spännande i utredningen så är dom ute om en vecka.

Dessutom blev 3/5 häktade resterande 2 släppta...

Dom är häktade på sannolika skäl din svenska hagga. Du kan twerka på nån annan koncert din slampa.
Citera
2020-01-04, 05:53
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför i helvete står man utanför bilen och pratar om man ringer dit Poy? Självklart så sätter man sig i bilen för att undvika att någon utomstående kan höra.

Därför att som polare går fram till förarrutan på BO, snackar lite skit.... Sen dras pickan. Fram, poy hinner börja gasa, skotten brinner av, det tar en hal sekund.

Och du team 1022 som skapades för Rinkeby som planterar buggar och störsändare. Se har du vanligt narkotikaspan som också avlyssnar och får runt.

Yasin är till 99% knullad

Minst 14 åt, antagligen livvsstid. Han fick som han ville i sina texter.
Senast redigerad av shponglad 2020-01-04 kl. 05:57.
Citera
2020-01-04, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Tror inte det är ille, har för mig att han var live på insta här om dagen, men kan det vara shifty? Han har också varit med i bbe förut och bott i england
Nej shifty har inte varit i Sverige i flera år, har för mig att han är i fängelse i England
Citera
2020-01-04, 06:49
Medlem
dumbaZs avatar
Finns det någon uppdaterad sammanfattning på någon sida?
Citera
2020-01-04, 08:48
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hersi var en av de två som släpptes efter häktningsförhandlingen.

Är du säkert? Då hade han nog inget krutstänk på sig för han greps bara 40-50 min efter mordet förmodligen i bilen.
Citera
2020-01-04, 08:57
Medlem
Flaskbackares avatar
Nån som kan länka en tophit med denna Yasin så man får höra hur Sveriges genom tiderna bästa rap låter?
Citera
2020-01-04, 09:08
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkblizzy
Frågan är ju om någon överhuvudtaget vill hämnas Poys död, eftersom han spelade dubbelspel skulle jag tippa att ingen av gängen har så stort behov att hämnas. Shottaz har han ju svikit så ingen där lär bryr sig, DP firar förmodligen att halva Shottaz ligan åkt in och att dem sluppit klippa Poy själva. Återstår att se vad som händer när Fayye släpps, gissar att det är då det tar hus i helvete på riktigt. Tveksamt dock ifall Yasin nu åker in vem som sköter det under tiden, kanske att hitman Ayye kommer få ta lite mer ansvar om det nu ska startas upp något.

Så sas det innan yasin kom ut också, lägg ner DP har "vunnit". Shottaz e grovt decimerade men DP har ialf en ledare ute och galet mer skräck.

Shottaz spenderar 50% av sin tid i studion.
DP 100% på gatan
Citera
2020-01-04, 09:16
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Så sas det innan yasin kom ut också, lägg ner DP har "vunnit". Shottaz e grovt decimerade men DP har ialf en ledare ute och galet mer skräck.

Shottaz spenderar 50% av sin tid i studion.
DP 100% på gatan
. Studiogangsters som DP själva kallar det
Citera
2020-01-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
. Studiogangsters som DP själva kallar det
Grattis Jaffar byn block, 24år idag.
Ayye la ut bild på jaffar och skriver " S for life"
Citera
2020-01-04, 09:21
Medlem
Kan inte låta bli att fundera lite på utvecklingen bland dessa två "dominanter" inom mord o skjutningar i Stockholm och hur de agerar.
De krigar mot varandra av någon anledning. Mördar varandra i mängder.
Ena gänget åker utomlands och skall vara internationella tuffingar...torskar direkt och ledarna sitter i Danmark, Spanien eller för knark.
Samtidigt har konkurrerande gänget chansen att verkligen ta över.... men då mördar de en av sina egna så halva gänget torskar för mord.

Vilka jävla klåpare och obegåvade nollor.

Men det kommer väl nya Somalier som tror de är lika eller ännu smartare och följer deras spår så de får skina i 2 år med Gucci bälte och nån märkesjacka. Sen torskar eller dör de också. Så är livet för lågintelligenta orten-gangsters som tror de är maffia.
Men hur skall du få nån som är intelligent som en åsna att fatta det.
Citera
2020-01-04, 10:03
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Det kom tidigt uppgifter att någon som satt inne berättat för dp. Amir Mekky och Malmö hjälpte till med fällan då AM haft press på sig att hämnas A2 som mördats av Ayye. De väntade sig att träffa några andra i Köpenhamn. Först trodde småungarna att den långe var angivaren eftersom han klarat sig så det är i hans intresse att visa att han är lojal. Den långe visste vilka de skulle möta och såg hela förloppet. Resten kan de räkna ut om de inte är efterblivna. Det är de rykten jag hört.

Vad menar du att den långe visade sin lojalitet?
Citera
2020-01-04, 10:15
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag kanske går lite off topic, men jag vill bara klargöra en grej. Jag bor i en håla i norra Sveriges inland och jobbar på ett stort företag där många går runt med högtalare under dagarna. När jag går upp på kontoret till sälj/kundtjänst hör jag även samma sak: "Remy Martin och Marijuana, jag målar bilder i mitt huvud, Frida Kahlo". Det är först och främst Yasin som spelas. Och detta är alltså från pursvenska personer.

Om folk från Norrbotten spelar Yasin såhär mycket så kan jag tänka mig hur mycket det spelas i förorterna i Stockholm. Jag kan inte tänka mig något annat än att Yasin Byn är den mest betydelsefulla personen i Rinkeby just nu. Någonstans finns det ju ett intresse för detta. Hur kommer det annars att du är här i tråden och skriver en fredagskväll?

Varför ligger just detta ämne högst upp på "Aktuella ämnen" här på Flashback?

Oavsett vad så kan man inte säga att Yasin inte är en musikal talang och kan man lite grann om hiphop så hör man att han har ett speciellt flow, en säregen röst och lyrik som väldigt få i genren.

Sedan för att gå lite mer on topic så får jag säga såhär, jag har följt Dödspatrullen vs Shottaz en längre tid, både här på Flashback och via medier och kan väl säga att jag personligen tror att polisen har haft span på Yasin & co efter att han släppts. Dom vet hur många mord Shottaz och DP kommit undan med under de senaste åren - t.ex mordet i garaget som det har ryktats om att Yasin hade ett finger med i spelet i. Dom enda som dödar varandra i Rinkeby är ju DP och Shottaz, så direkt jag såg att någon blivit mördad i Rinkeby igen så förstod jag att det var dessa. Jag kan inte tänka mig att polisen inte har koll. Allt annat vore förbannat korkat.

Yasin kommer nog vara ett fall likt Bobby Shmurda och Tay-K där åklagaren spelar upp texter ur deras låtar för att sätta dit om. Det är egentligen bara att lyssna på Chicago med Yasin:

Jag tror, precis som många andra, att Poy dog pga. Gucci och Franky. Oavsett om det är sant att Poy sålde dom till DP så är ryktena nog. Alla tror att Poy gjort detta, spelar roll om det är sant eller inte.

DP hade inte knäppt killen som möjliggjorde mordet på franky o guccci.

Pengafråga såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in